Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam.

Chcę zaanimować coś w rodzaju fali, która zaczyna się z jakiegoś punktu i rośnie (a raczej wydłuża się): zaczyna się od . aż do kilku "długości fali" /\/\/\/\/\ (tylko nie takich kanciastych:)

Częściowy efekt da poruszająca się kuleczka po wyznaczonym torze (w postaci fali). Ale problem w tym, że za kuleczką nie zostaje trwały ślad. Można by się bawić w kopiowanie i przesuwanie kuleczek ale to zajmie rok i nie będzie to gładka i ładna fala.

Nie wiem czy rozwiązanie nie leży gdzieś w pobliżu wytłaczania splina o kształcie fali (przy pomocy funkcji: Compound objects / loft / get shape) gdzie shape to np okrąg. Z tym, że wówczas wytłacza się cała spline od razu.

Jak zrobić taką "prostą" animację??

  • Odpowiedzi 2
  • Wyświetleń 1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

ja bym stworzył linię w kształcie fali i nałożył na nią materiał który z przeźroczystego stawałby się widzialny(np. grandient ramp z interpolation na solid i przesunąć z 0% na100% miejsce zmiany koloru) aalbo użył emitera cząsteczek z prędkością ustawioną na 0.

Napisano
  • Autor

brzmi nieźle ale czy mógłbyś przybliżyć mi coś więcej na temat tego emitera cząsteczek? (co to takiego, gdzie to znajdę, i jak tego użyć?). A tak poza tym to poważnie myślałem, że istnieje jakieś proste rozwiązanie na zrobienie takiej fali. hm. To jest w rodzaju mniej skomplikowanego efektu "pnączy które wyrastają z ziemi i oplatają człowieka z każdej strony" z tym że moja fala jest równomierna i nie rozchodzi się w różne strony.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności