Skocz do zawartości

chmielak

Members
  • Liczba zawartości

    10
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    Rzeszów

chmielak's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Witam. mam taki problem. Zainstalowałem 3ds maxa 9 (2008) x32. Próbowałem doinstalować vraya pod tę wersję ale wyskakiwał komunikat, że jest niekompatybilny z tą wersją. Instalowałem więc conajmniej 4 podobne vraye włącznie pod wersję x86 ale dalej to samo. Stwierdziłem, że zainstaluje wersję maxa x64 i odpowiedniego vraya. I moje pytanie; Czy wizulaki, które robiłem pod x32 bez problemu odpalę pod x64? Czym tak na prawdę różnią się wersje maxa x32 / x64 / x86 ? z góry dzięki za odp.
  2. Na tej stronie: http://www.somethingleet.com/forum/articles.php?action=viewarticle&artid=69 znajduje się pewien tutorial dotyczący oświetlania sceny. Jest tam obrazek o nazwie FIG 3. Małe czajniki dają efekt świecącego materiału oraz poświaty wokół nich. ważne jest to że poświata odbija się również na innych obiektach. Chcę zrobić żarówkę, która będzie świeciła w taki sam sposób jak te małe czajniczki. ten tutorial tyczy się Brazila. Ja potrzebuję zrobić coś podobnego wyłącznie 3dsmaxie. Proszę o pomoc jakich narzędzi urzyć, jakich materiałów i w jaki sposób (parametry itp), aby zwykła kulka którą sobie stworzę świeciła w taki sposób jak te małe czajniczki :) Wiem, że pojawiały się podobne posty ale z tego co tam wyczytałem to żaden nie tłumaczy sytuacji wyczerpująco.
  3. brzmi nieźle ale czy mógłbyś przybliżyć mi coś więcej na temat tego emitera cząsteczek? (co to takiego, gdzie to znajdę, i jak tego użyć?). A tak poza tym to poważnie myślałem, że istnieje jakieś proste rozwiązanie na zrobienie takiej fali. hm. To jest w rodzaju mniej skomplikowanego efektu "pnączy które wyrastają z ziemi i oplatają człowieka z każdej strony" z tym że moja fala jest równomierna i nie rozchodzi się w różne strony.
  4. Witam. Chcę zaanimować coś w rodzaju fali, która zaczyna się z jakiegoś punktu i rośnie (a raczej wydłuża się): zaczyna się od . aż do kilku "długości fali" /\/\/\/\/\ (tylko nie takich kanciastych:) Częściowy efekt da poruszająca się kuleczka po wyznaczonym torze (w postaci fali). Ale problem w tym, że za kuleczką nie zostaje trwały ślad. Można by się bawić w kopiowanie i przesuwanie kuleczek ale to zajmie rok i nie będzie to gładka i ładna fala. Nie wiem czy rozwiązanie nie leży gdzieś w pobliżu wytłaczania splina o kształcie fali (przy pomocy funkcji: Compound objects / loft / get shape) gdzie shape to np okrąg. Z tym, że wówczas wytłacza się cała spline od razu. Jak zrobić taką "prostą" animację??
  5. Dzięki. Mam jeszcze jedno pytanie, mam zrobione np 500 jpegów,(klaktka po klatce) wrzucam to do programu np Vegas6.0 by tam skompresować, ale cała animacja jest bardzo powolna i długa, suwak jedzie powolutku po wszystkich obrazkach - nawet po przyspieszeniu tego wychodzi 10razy dłużej jak powinno. A nie będę przesuwał każdego obrazka jeden na drugi. Doradź proszę jak zrobić z tymi jpegami i je skompresować by wyszło (np 1,5 minuty dł.) tak jak po kompresji w 3dstudiomax.
  6. do: mathix. Rozumię, że powinienem, zapisać animację w postaci jpeg lub bmp i zrenderować to dopiero np w Sony Vegas lub Virtual Dubie? z tym, że trochę to nie poręczne sklejać np 800 jpegów. Pytanie jeszcze jedno, jeśli już w taki sposób to w jaki format mam to skompresować i jakimi kodekami w tym Virtual Dubie??
  7. osobne klatki są w porządku. tylko przy animacji występuje coś w rodzaju drgania (w postaci np. pręgów) gładkiej powierzchni.
  8. Witam. Zrenderowałem scenkę na avi, Aperture Width[mm] : 36 (output size: custom) o rozdzielczości 1024x768, Image Aspect: 1,333, Pixel Aspect: 1,0. W opcjach renderingu zaznaczyłem z 9 tylko 3 pierwsze opcje (Athmospherics, Effects, Displacement) oraz poniżej: (use Advanced Lighting). Scenka to 3 przezroczyste prostopadłościany (w różnych kolorach) przyległe do siebie i ruszające się w ich wnętrzu małe kuleczki. wszystko jest na czarnym tle (jakby w przestrzeni). Nie dodawałem żadnych świateł (na początku, ale ze światłami jest to samo). Problem polega na tym, że w filmiku, moje prostopadłościany mienią się BRZYDKIMI PRĘGAMI, a czasami wyskakują (na sekundę) brzydkie czarne, nieduże i nierównomierne plamki, ruch kamery jest płynny ale prostopadłościany zrenderowały się tragicznie (niedużo im brakuje żeby było widać ich piksele). Gdzie robię błąd??? może w ustawieniach renderowania, jak tak to w jakich??? Banalna scena - tragiczna jakość.
  9. chmielak

    znikający przedmiot

    dzięki, wszystko gra. Visibility bdb.
  10. Witam. Jak zrobić aby podczas animacji zniknął jakiś przedmiot, tzn. np. przesuwająca się kula w pewnym momencie znika. Rozwiązanie jest pewnie proste (jeśli jest:), analogicznie dręczy mnie motyw jak zrobić by przedmiot się nagle pojawił. Proszę o pomoc. dzięki
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności