Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam

mam do stworzenia projekt z dziedziny grafiki 3d,tematem jest "algorytmy tworzenia ognia w opengl/directx".moim zadaniem jest napisanie algorytmu tworzocego ogien i ew dym wykorzystujac jedna z bibliotek.i wlasnie tu zaczyna sie problem gdyz nie wiem co da mi lepsze efekty, czy opengl czy directx. prosze o pomoc ,ktora biblioteka daje wieksze mozliwosci(opengl wydaje mi sie byc przestarzaly) ktora jest prostsza do nauki i bardziej efektywna. poleccie mi jakas dobra ksiazke do nauki(ew kursy internetowe ,nehe juz znam:))

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

OpenGL na dzień dzisiejszy ma status biblioteki przeznaczonej do softu do pracy, nie do gier. Nigdy nic nie pisałem w OGL ale podobno jest łatwiejszy od DirectX-a. DX natomiast jest zdecydowanie częściej wyrzkorzystywany do produkcji gier. Przypuszczam, że da się napisać ogień w tym i w tym (cząsteczki + oteksturowane sprite'y), bo jakiś super zaawansowany efekt to nie jest, a cząsteczki są w grach od dawna.

 

BTW Na jakim kierunku się robi takie rzeczy?

Napisano

wybralem sobie taki temat pracy dyplomowej:)(czego chyba troche zaluje) a studiuje na informatyce:)w opengl podstawy juz mam ale kusi mnie directx wiec sproboje chyba directa

Napisano

OpenGL jest łatwiejszy i jeśli masz mało czassu na napisanie tego algorytmu to lepiej zrób to w OpenGL'u.

 

PS w czym programujesz?? C++??

Napisano

w c++ , czasu troche mam(pol roku) wiem ze opengl jest prostszy ale kusi mnie ten direct tyle ze nawet podstaw z tego nie mam:/ zna moze ktos jakas fajna ksiazke ktora by od podstaw( mniej wiecej ) pokazala jak przetrawic directa???bylbym bardzo wdzieczny bo z moich obecnych poszukiwan raczej nic nie wyniklo:/

Napisano

Pół roku??!!

I w pół roku nauczysz się direcX'a??!!

Dobry jesteś :)

Ja OpenGL'a uczę się już jakieś 4-6 miesięcy a umiem dopiero jakieś 20% tego co muszę umieć :)

A C++ uczyę się jakieś 1,5 lat i umiem jakieś 40-60 % :)

Napisano

powiedzmy ze wierze w cuda:)........po przespanej nocy stwrdzilem ze cuda sa rzadkoscia i chyba jednak zrobie ten algorytm w opengl'u:/

Napisano
DX natomiast jest zdecydowanie częściej wyrzkorzystywany do produkcji gier.

 

? Chyba zapomnialeś o konsolach, OGL jest wielo platformowe, a DX jest tylko na pc (winda).




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności