lobo Napisano 15 Lipiec 2006 Share Napisano 15 Lipiec 2006 witam mam do stworzenia projekt z dziedziny grafiki 3d,tematem jest "algorytmy tworzenia ognia w opengl/directx".moim zadaniem jest napisanie algorytmu tworzocego ogien i ew dym wykorzystujac jedna z bibliotek.i wlasnie tu zaczyna sie problem gdyz nie wiem co da mi lepsze efekty, czy opengl czy directx. prosze o pomoc ,ktora biblioteka daje wieksze mozliwosci(opengl wydaje mi sie byc przestarzaly) ktora jest prostsza do nauki i bardziej efektywna. poleccie mi jakas dobra ksiazke do nauki(ew kursy internetowe ,nehe juz znam:)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mathix Napisano 15 Lipiec 2006 Share Napisano 15 Lipiec 2006 OpenGL na dzień dzisiejszy ma status biblioteki przeznaczonej do softu do pracy, nie do gier. Nigdy nic nie pisałem w OGL ale podobno jest łatwiejszy od DirectX-a. DX natomiast jest zdecydowanie częściej wyrzkorzystywany do produkcji gier. Przypuszczam, że da się napisać ogień w tym i w tym (cząsteczki + oteksturowane sprite'y), bo jakiś super zaawansowany efekt to nie jest, a cząsteczki są w grach od dawna. BTW Na jakim kierunku się robi takie rzeczy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lobo Napisano 15 Lipiec 2006 Autor Share Napisano 15 Lipiec 2006 wybralem sobie taki temat pracy dyplomowej:)(czego chyba troche zaluje) a studiuje na informatyce:)w opengl podstawy juz mam ale kusi mnie directx wiec sproboje chyba directa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patry Napisano 15 Lipiec 2006 Share Napisano 15 Lipiec 2006 OpenGL jest łatwiejszy i jeśli masz mało czassu na napisanie tego algorytmu to lepiej zrób to w OpenGL'u. PS w czym programujesz?? C++?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lobo Napisano 16 Lipiec 2006 Autor Share Napisano 16 Lipiec 2006 w c++ , czasu troche mam(pol roku) wiem ze opengl jest prostszy ale kusi mnie ten direct tyle ze nawet podstaw z tego nie mam:/ zna moze ktos jakas fajna ksiazke ktora by od podstaw( mniej wiecej ) pokazala jak przetrawic directa???bylbym bardzo wdzieczny bo z moich obecnych poszukiwan raczej nic nie wyniklo:/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patry Napisano 16 Lipiec 2006 Share Napisano 16 Lipiec 2006 Pół roku??!! I w pół roku nauczysz się direcX'a??!! Dobry jesteś :) Ja OpenGL'a uczę się już jakieś 4-6 miesięcy a umiem dopiero jakieś 20% tego co muszę umieć :) A C++ uczyę się jakieś 1,5 lat i umiem jakieś 40-60 % :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lobo Napisano 16 Lipiec 2006 Autor Share Napisano 16 Lipiec 2006 powiedzmy ze wierze w cuda:)........po przespanej nocy stwrdzilem ze cuda sa rzadkoscia i chyba jednak zrobie ten algorytm w opengl'u:/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opor Napisano 3 Sierpień 2006 Share Napisano 3 Sierpień 2006 "Programowanie gier w DX" wydawnictwo mikomp http://mikom.pwn.pl/4606_pozycja.html Tam byl nawet ciekawy efekt ognia. Podaj maila to ci posle kod, zobaczysz sobie jak o wyglada itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ATG Napisano 3 Sierpień 2006 Share Napisano 3 Sierpień 2006 DX natomiast jest zdecydowanie częściej wyrzkorzystywany do produkcji gier. ? Chyba zapomnialeś o konsolach, OGL jest wielo platformowe, a DX jest tylko na pc (winda). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruzh3r Napisano 3 Sierpień 2006 Share Napisano 3 Sierpień 2006 dobrze że nie wybrałeś gemologii, wielu kolegów na tym poległo:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi