lobo Napisano 15 Lipiec 2006 Napisano 15 Lipiec 2006 witam mam do stworzenia projekt z dziedziny grafiki 3d,tematem jest "algorytmy tworzenia ognia w opengl/directx".moim zadaniem jest napisanie algorytmu tworzocego ogien i ew dym wykorzystujac jedna z bibliotek.i wlasnie tu zaczyna sie problem gdyz nie wiem co da mi lepsze efekty, czy opengl czy directx. prosze o pomoc ,ktora biblioteka daje wieksze mozliwosci(opengl wydaje mi sie byc przestarzaly) ktora jest prostsza do nauki i bardziej efektywna. poleccie mi jakas dobra ksiazke do nauki(ew kursy internetowe ,nehe juz znam:))
mathix Napisano 15 Lipiec 2006 Napisano 15 Lipiec 2006 OpenGL na dzień dzisiejszy ma status biblioteki przeznaczonej do softu do pracy, nie do gier. Nigdy nic nie pisałem w OGL ale podobno jest łatwiejszy od DirectX-a. DX natomiast jest zdecydowanie częściej wyrzkorzystywany do produkcji gier. Przypuszczam, że da się napisać ogień w tym i w tym (cząsteczki + oteksturowane sprite'y), bo jakiś super zaawansowany efekt to nie jest, a cząsteczki są w grach od dawna. BTW Na jakim kierunku się robi takie rzeczy?
lobo Napisano 15 Lipiec 2006 Autor Napisano 15 Lipiec 2006 wybralem sobie taki temat pracy dyplomowej:)(czego chyba troche zaluje) a studiuje na informatyce:)w opengl podstawy juz mam ale kusi mnie directx wiec sproboje chyba directa
patry Napisano 15 Lipiec 2006 Napisano 15 Lipiec 2006 OpenGL jest łatwiejszy i jeśli masz mało czassu na napisanie tego algorytmu to lepiej zrób to w OpenGL'u. PS w czym programujesz?? C++??
lobo Napisano 16 Lipiec 2006 Autor Napisano 16 Lipiec 2006 w c++ , czasu troche mam(pol roku) wiem ze opengl jest prostszy ale kusi mnie ten direct tyle ze nawet podstaw z tego nie mam:/ zna moze ktos jakas fajna ksiazke ktora by od podstaw( mniej wiecej ) pokazala jak przetrawic directa???bylbym bardzo wdzieczny bo z moich obecnych poszukiwan raczej nic nie wyniklo:/
patry Napisano 16 Lipiec 2006 Napisano 16 Lipiec 2006 Pół roku??!! I w pół roku nauczysz się direcX'a??!! Dobry jesteś :) Ja OpenGL'a uczę się już jakieś 4-6 miesięcy a umiem dopiero jakieś 20% tego co muszę umieć :) A C++ uczyę się jakieś 1,5 lat i umiem jakieś 40-60 % :)
lobo Napisano 16 Lipiec 2006 Autor Napisano 16 Lipiec 2006 powiedzmy ze wierze w cuda:)........po przespanej nocy stwrdzilem ze cuda sa rzadkoscia i chyba jednak zrobie ten algorytm w opengl'u:/
opor Napisano 3 Sierpień 2006 Napisano 3 Sierpień 2006 "Programowanie gier w DX" wydawnictwo mikomp http://mikom.pwn.pl/4606_pozycja.html Tam byl nawet ciekawy efekt ognia. Podaj maila to ci posle kod, zobaczysz sobie jak o wyglada itd.
ATG Napisano 3 Sierpień 2006 Napisano 3 Sierpień 2006 DX natomiast jest zdecydowanie częściej wyrzkorzystywany do produkcji gier. ? Chyba zapomnialeś o konsolach, OGL jest wielo platformowe, a DX jest tylko na pc (winda).
Cruzh3r Napisano 3 Sierpień 2006 Napisano 3 Sierpień 2006 dobrze że nie wybrałeś gemologii, wielu kolegów na tym poległo:)
Rekomendowane odpowiedzi