Napisano 21 Wrzesień 200222 l Ostatnio znalazłem w sieci fajny tutorial dotyczący texturowania obiektów ... ... oto adres ... http://www.3dluvr.com/davewilson/makingof/arach/MakingOfArach.htm i mam problem z wykonaniem go w maxie... (chodzi o ten fragment o texturowaniu) czy wykorzystać materiał Composite ? nie wiem jak nakładać warstwy na materiale aby było widać każdą warstwę jednocześnie na 100% ... bardzo proszę o pomoc bo próbowałem wiele razy i nic ....:(
Napisano 22 Wrzesień 200222 l najprosciej bedzie wykorzystac mape composite. dajesz do mapowania diffuse color (oczywiscie, jezeli obiekt ma wygladac naprawde super, to samo musisz zrobic dla innych mapowan ktore wykorzystujesz np specular i bump). w mapie composite ustalasz ilosc map. mapy nakladane sa na obiekt od gory do dolu, a to znaczy ze na samej gorze (nr 1.) _najlepiej_ jest wstawic kolor bazowy obiektu. do nr 2. wstawiasz mape MASK. w tejze mapie mask masz mapowanie koloru, i co najwazniejsze - maske. moze to byc jakis procedural, albo zwykla bitmapa. czarny kolor maski rgb(0,0,0) oznacza ze mapa koloru maski w ogole nie bedzie widoczna, zas bialy rgb(255,255,255) oznacza calkowita widocznosc. kolory pomiedzy oznaczaja oczywiscie czesciowa przezroczystosc koloru. do kazdego nastepnego nr wstawiasz znowu mape mask. itd btw ten tutorial pokazuje bardzo dobrze jak nalezy teksturowac obiekt. szkoda ze dla lightwave\'a, ale mysle ze dla maxowiczow tez sie przyda.
Napisano 22 Wrzesień 200222 l Autor wow .. pokombinowałem trochę według twoich wskazówek i to działa .... znakomicie materiałem combustion można bez użycia bitmap (tylko proceduralnie) tworzyć brud itp... to na prawdę fajna metoda ... ciągle staram się to polepszyć ale dzięki ... twoje rady były dobre!
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto