Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam ,

 

Staram się nauczyć tego mało przyjaznego softu i pierwsze 3 pytania:

 

Jak zrobię save , skończę pracę i ponownie chcę popracować nad modelem otwierając save'a - jak zaznaczyć mój obiekt ponownie?

 

Teraz pytanie numer 2 :

 

Czy w Zbrushu jest możliwe tworzenie pędzli których mógł bym użyć podczas rzeźbienia? Chyba że obrazki takie jak ten poniżej opierają się na rzeźbieniu zwykłym pędzlem -malutką kropeczką?

 

ip_gp_10.jpg

 

 

Ostatnie pytanie:

 

Pytanie lekko powiązane z powyższym - jak zrobić naprzykład fakturę skóry w ZB czy jaką kolwiek inną , żeby było ją widać w viewporcie a nie obciążała modelu (drobne szparki w skórze , kora drzewa...) .Coś jak normal mapy?

 

Dzięki za pomoc i pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

to0ls -> export to0ls > import czytaj save load ;)

 

Co do twojego pytania jasne ze mozna robic brushe -> czysty dokument -> pedzelek 2d i maziasz swojego brusha pozniej alpha -> grab doc i masz to co namaziales jako alphe ;)

 

Ten obrazek to raczej projektion i alphy + reczny sculpt ;)

 

Co do ostatniego pytania poprostu robisz texture zwykla bez niczego texture ustawiasz wielkosc klikasz na "new" teraz wybierasz alphe powiedzmy dla kropek od zarostu wchodzisz w projektion master i maziasz tam gdzie ma byc, wychodzisz idziesz do to0ls -> displejsmet -> wciskasz mode ustawiasz intensity i wuala , masz detal nie obciazajacy kompa ;]

Napisano

własnie od wczoraj tez nad tym sie mecze.

czysty dokument -> pedzelek 2d i maziasz swojego brusha pozniej alpha -> grab doc i masz to co namaziales jako alphe

ale co dalej z tą alphą? nie mam baldego pojecia jak ja nałozyc na obiekt :(

Napisano

hmmm nacisksasz "g" zaznaczasz deformation wybierasz swoja alphe i dodajesz detal na projektionie swoim brushem jak konczysz naciskasz jeszcze raz g i wuala ;]

Napisano

faktycznie, wiedziałem ze bedzie to mega proste ale ja głupi nie wykombinowałem

wielkie dzięki Klicek za szybką i dokładną odpowiedź

Napisano

yo, KLICEK mówisz żeby robić displacement, to jeśli załóżmy zrobię detale na twarzy, pory, zmarszczki itp, to jakiej rozdzielczości tekstury będę potrzebował żeby to ładnie w renderze wyglądało?

i na jak zagęszczonej siatce będę musiał nakładać te detale żeby nie przepadły (żeby było je widać)?

Napisano

Czym wieksza tym lepsza ja osobiscie nie schodze ponizej 2048x2048. Detal z tej textury zostanie wypalony na mapie disp e/w norm wiec nie przejmuj sie ta texturka ona jest po to zeby zrobic detal nie obciazajacy kompa :) Co do wielkosci dispa to 4096x4096 + adaptive i detal bedzie widoczny ja osobiscie kozystam z disp do ogolnego detalizowania + bump do detali to najlepszy sposob zeby sie nie narobic

Napisano

Dlaczego polygrupy mi się nie pojawiają? wyeksportowana siatka tak jak trzeba, z gotowym unwrapem, robię tak jak w jednym guide od zbrusha i coś się nie pojawiają polygury w kolorze tak jak trzeba (frame włączony mam) miał ktoś taki problem

Napisano

exportuję jako jeden obiekt (export selected)

po 2gie jakie poly grupy robisz ? uv grupy czy ... ?

nie do końca rozumiem, po prostu po zimportowaniu obiektu z gotowym unwrapem klikam polygroups->uvgroups




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności