Skocz do zawartości

Zbrush - pytania.


chveti

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ,

 

Staram się nauczyć tego mało przyjaznego softu i pierwsze 3 pytania:

 

Jak zrobię save , skończę pracę i ponownie chcę popracować nad modelem otwierając save'a - jak zaznaczyć mój obiekt ponownie?

 

Teraz pytanie numer 2 :

 

Czy w Zbrushu jest możliwe tworzenie pędzli których mógł bym użyć podczas rzeźbienia? Chyba że obrazki takie jak ten poniżej opierają się na rzeźbieniu zwykłym pędzlem -malutką kropeczką?

 

ip_gp_10.jpg

 

 

Ostatnie pytanie:

 

Pytanie lekko powiązane z powyższym - jak zrobić naprzykład fakturę skóry w ZB czy jaką kolwiek inną , żeby było ją widać w viewporcie a nie obciążała modelu (drobne szparki w skórze , kora drzewa...) .Coś jak normal mapy?

 

Dzięki za pomoc i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

to0ls -> export to0ls > import czytaj save load ;)

 

Co do twojego pytania jasne ze mozna robic brushe -> czysty dokument -> pedzelek 2d i maziasz swojego brusha pozniej alpha -> grab doc i masz to co namaziales jako alphe ;)

 

Ten obrazek to raczej projektion i alphy + reczny sculpt ;)

 

Co do ostatniego pytania poprostu robisz texture zwykla bez niczego texture ustawiasz wielkosc klikasz na "new" teraz wybierasz alphe powiedzmy dla kropek od zarostu wchodzisz w projektion master i maziasz tam gdzie ma byc, wychodzisz idziesz do to0ls -> displejsmet -> wciskasz mode ustawiasz intensity i wuala , masz detal nie obciazajacy kompa ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

własnie od wczoraj tez nad tym sie mecze.

czysty dokument -> pedzelek 2d i maziasz swojego brusha pozniej alpha -> grab doc i masz to co namaziales jako alphe

ale co dalej z tą alphą? nie mam baldego pojecia jak ja nałozyc na obiekt :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yo, KLICEK mówisz żeby robić displacement, to jeśli załóżmy zrobię detale na twarzy, pory, zmarszczki itp, to jakiej rozdzielczości tekstury będę potrzebował żeby to ładnie w renderze wyglądało?

i na jak zagęszczonej siatce będę musiał nakładać te detale żeby nie przepadły (żeby było je widać)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym wieksza tym lepsza ja osobiscie nie schodze ponizej 2048x2048. Detal z tej textury zostanie wypalony na mapie disp e/w norm wiec nie przejmuj sie ta texturka ona jest po to zeby zrobic detal nie obciazajacy kompa :) Co do wielkosci dispa to 4096x4096 + adaptive i detal bedzie widoczny ja osobiscie kozystam z disp do ogolnego detalizowania + bump do detali to najlepszy sposob zeby sie nie narobic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego polygrupy mi się nie pojawiają? wyeksportowana siatka tak jak trzeba, z gotowym unwrapem, robię tak jak w jednym guide od zbrusha i coś się nie pojawiają polygury w kolorze tak jak trzeba (frame włączony mam) miał ktoś taki problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności