chveti Napisano 21 Lipiec 2006 Napisano 21 Lipiec 2006 Witam , Staram się nauczyć tego mało przyjaznego softu i pierwsze 3 pytania: Jak zrobię save , skończę pracę i ponownie chcę popracować nad modelem otwierając save'a - jak zaznaczyć mój obiekt ponownie? Teraz pytanie numer 2 : Czy w Zbrushu jest możliwe tworzenie pędzli których mógł bym użyć podczas rzeźbienia? Chyba że obrazki takie jak ten poniżej opierają się na rzeźbieniu zwykłym pędzlem -malutką kropeczką? Ostatnie pytanie: Pytanie lekko powiązane z powyższym - jak zrobić naprzykład fakturę skóry w ZB czy jaką kolwiek inną , żeby było ją widać w viewporcie a nie obciążała modelu (drobne szparki w skórze , kora drzewa...) .Coś jak normal mapy? Dzięki za pomoc i pozdrawiam.
KLICEK Napisano 21 Lipiec 2006 Napisano 21 Lipiec 2006 to0ls -> export to0ls > import czytaj save load ;) Co do twojego pytania jasne ze mozna robic brushe -> czysty dokument -> pedzelek 2d i maziasz swojego brusha pozniej alpha -> grab doc i masz to co namaziales jako alphe ;) Ten obrazek to raczej projektion i alphy + reczny sculpt ;) Co do ostatniego pytania poprostu robisz texture zwykla bez niczego texture ustawiasz wielkosc klikasz na "new" teraz wybierasz alphe powiedzmy dla kropek od zarostu wchodzisz w projektion master i maziasz tam gdzie ma byc, wychodzisz idziesz do to0ls -> displejsmet -> wciskasz mode ustawiasz intensity i wuala , masz detal nie obciazajacy kompa ;]
Valery Napisano 22 Lipiec 2006 Napisano 22 Lipiec 2006 własnie od wczoraj tez nad tym sie mecze. czysty dokument -> pedzelek 2d i maziasz swojego brusha pozniej alpha -> grab doc i masz to co namaziales jako alphe ale co dalej z tą alphą? nie mam baldego pojecia jak ja nałozyc na obiekt :(
KLICEK Napisano 22 Lipiec 2006 Napisano 22 Lipiec 2006 hmmm nacisksasz "g" zaznaczasz deformation wybierasz swoja alphe i dodajesz detal na projektionie swoim brushem jak konczysz naciskasz jeszcze raz g i wuala ;]
Valery Napisano 22 Lipiec 2006 Napisano 22 Lipiec 2006 faktycznie, wiedziałem ze bedzie to mega proste ale ja głupi nie wykombinowałem wielkie dzięki Klicek za szybką i dokładną odpowiedź
pietrius Napisano 22 Lipiec 2006 Napisano 22 Lipiec 2006 yo, KLICEK mówisz żeby robić displacement, to jeśli załóżmy zrobię detale na twarzy, pory, zmarszczki itp, to jakiej rozdzielczości tekstury będę potrzebował żeby to ładnie w renderze wyglądało? i na jak zagęszczonej siatce będę musiał nakładać te detale żeby nie przepadły (żeby było je widać)?
KLICEK Napisano 22 Lipiec 2006 Napisano 22 Lipiec 2006 Czym wieksza tym lepsza ja osobiscie nie schodze ponizej 2048x2048. Detal z tej textury zostanie wypalony na mapie disp e/w norm wiec nie przejmuj sie ta texturka ona jest po to zeby zrobic detal nie obciazajacy kompa :) Co do wielkosci dispa to 4096x4096 + adaptive i detal bedzie widoczny ja osobiscie kozystam z disp do ogolnego detalizowania + bump do detali to najlepszy sposob zeby sie nie narobic
pietrius Napisano 2 Sierpień 2006 Napisano 2 Sierpień 2006 Dlaczego polygrupy mi się nie pojawiają? wyeksportowana siatka tak jak trzeba, z gotowym unwrapem, robię tak jak w jednym guide od zbrusha i coś się nie pojawiają polygury w kolorze tak jak trzeba (frame włączony mam) miał ktoś taki problem
KLICEK Napisano 2 Sierpień 2006 Napisano 2 Sierpień 2006 exportujesz jako single object czy multiple ? po 2gie jakie poly grupy robisz ? uv grupy czy ... ?
Chalek Napisano 2 Sierpień 2006 Napisano 2 Sierpień 2006 pietrius: Tool->polygroups->autogroups albo Uv Groups, albo Group visible
pietrius Napisano 2 Sierpień 2006 Napisano 2 Sierpień 2006 ok, wiem jak to się robi, ale wybieram to uv goups i nic. po przejściu do trybu frame obiekt jest jednolicie czerwony
pietrius Napisano 2 Sierpień 2006 Napisano 2 Sierpień 2006 exportuję jako jeden obiekt (export selected) po 2gie jakie poly grupy robisz ? uv grupy czy ... ? nie do końca rozumiem, po prostu po zimportowaniu obiektu z gotowym unwrapem klikam polygroups->uvgroups
Rekomendowane odpowiedzi