Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam ,

 

Staram się nauczyć tego mało przyjaznego softu i pierwsze 3 pytania:

 

Jak zrobię save , skończę pracę i ponownie chcę popracować nad modelem otwierając save'a - jak zaznaczyć mój obiekt ponownie?

 

Teraz pytanie numer 2 :

 

Czy w Zbrushu jest możliwe tworzenie pędzli których mógł bym użyć podczas rzeźbienia? Chyba że obrazki takie jak ten poniżej opierają się na rzeźbieniu zwykłym pędzlem -malutką kropeczką?

 

ip_gp_10.jpg

 

 

Ostatnie pytanie:

 

Pytanie lekko powiązane z powyższym - jak zrobić naprzykład fakturę skóry w ZB czy jaką kolwiek inną , żeby było ją widać w viewporcie a nie obciążała modelu (drobne szparki w skórze , kora drzewa...) .Coś jak normal mapy?

 

Dzięki za pomoc i pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 12
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

to0ls -> export to0ls > import czytaj save load ;)

 

Co do twojego pytania jasne ze mozna robic brushe -> czysty dokument -> pedzelek 2d i maziasz swojego brusha pozniej alpha -> grab doc i masz to co namaziales jako alphe ;)

 

Ten obrazek to raczej projektion i alphy + reczny sculpt ;)

 

Co do ostatniego pytania poprostu robisz texture zwykla bez niczego texture ustawiasz wielkosc klikasz na "new" teraz wybierasz alphe powiedzmy dla kropek od zarostu wchodzisz w projektion master i maziasz tam gdzie ma byc, wychodzisz idziesz do to0ls -> displejsmet -> wciskasz mode ustawiasz intensity i wuala , masz detal nie obciazajacy kompa ;]

Napisano

własnie od wczoraj tez nad tym sie mecze.

czysty dokument -> pedzelek 2d i maziasz swojego brusha pozniej alpha -> grab doc i masz to co namaziales jako alphe

ale co dalej z tą alphą? nie mam baldego pojecia jak ja nałozyc na obiekt :(

Napisano

faktycznie, wiedziałem ze bedzie to mega proste ale ja głupi nie wykombinowałem

wielkie dzięki Klicek za szybką i dokładną odpowiedź

Napisano

yo, KLICEK mówisz żeby robić displacement, to jeśli załóżmy zrobię detale na twarzy, pory, zmarszczki itp, to jakiej rozdzielczości tekstury będę potrzebował żeby to ładnie w renderze wyglądało?

i na jak zagęszczonej siatce będę musiał nakładać te detale żeby nie przepadły (żeby było je widać)?

Napisano

Czym wieksza tym lepsza ja osobiscie nie schodze ponizej 2048x2048. Detal z tej textury zostanie wypalony na mapie disp e/w norm wiec nie przejmuj sie ta texturka ona jest po to zeby zrobic detal nie obciazajacy kompa :) Co do wielkosci dispa to 4096x4096 + adaptive i detal bedzie widoczny ja osobiscie kozystam z disp do ogolnego detalizowania + bump do detali to najlepszy sposob zeby sie nie narobic

Napisano

Dlaczego polygrupy mi się nie pojawiają? wyeksportowana siatka tak jak trzeba, z gotowym unwrapem, robię tak jak w jednym guide od zbrusha i coś się nie pojawiają polygury w kolorze tak jak trzeba (frame włączony mam) miał ktoś taki problem

Napisano

ok, wiem jak to się robi, ale wybieram to uv goups i nic. po przejściu do trybu frame obiekt jest jednolicie czerwony

Napisano

exportuję jako jeden obiekt (export selected)

po 2gie jakie poly grupy robisz ? uv grupy czy ... ?

nie do końca rozumiem, po prostu po zimportowaniu obiektu z gotowym unwrapem klikam polygroups->uvgroups

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.