Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

Mam mały a w sumie duzy problem z Animacją.

mianowicie mam nagrany filmik z rozszerzeniem *.ifl /oczywisie jpg i mot tez/, obraz strasznie sie trzęsie ale jest to robione specjalnie, wyglada to mniejwiecej jakbym przy -20 stopniach chciała cos nagrac ale reka by mi sie trzęsła. i teraz dodaje do tego obiekt. plaina i na nim boxa- plain jest niewidoczny bo przeznaczony jest do cienia.

potem dodaje kamerke w wszystko super, na koncu w momencie ustawienia trackerów punktów kontrolnych itp jest pieknie ale obiekt a w sumie kamera mi sie nie rusza. chce zrobic tak zeby kamera ruszała sie identycznie jak obraz z zaimportowanego pliku w momencie dodania efektu zeby wyszedl mi efekt ze komputerowego obiektu ale zeby poruszal sie tak jak obraz /hmm... zakrecilam sie chodzi o to aby kamera ruszala sie tak zeby bylo widac ze obiekt stoi w miescju czyli musi ruszac sie tak jak tło/.

 

jesl ktos jest w stanei mi pomoc to bardzo prosze o pomoc

 

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 10
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Wogóle to robie wszystko przez camera tracker. jestem początkującym użytownikiem tego programu i mogłam cos namieszac ale ruch tych trackerów mam zaznaczony poklatkowo.

w utilities movie zainportowalam film potem w morion trackers mam 6 trackerów czyli tyle ile zaznaczylam ale ja ich ruch chyba teraz musze połączyć z ruchem kamery??

Napisano
  • Autor
Połącz obiekty ze sceny z trackerem (trackerami).

Pozdrawiam.

 

ale chodzi o to zeby kamera sie poruszala a nie obiekty kamera wirtualna ma miec takie same ruch jak tło czyli kamera cyfrowa

Napisano

Z tego co zrozumiałem, chodzi Ci o to żeby obraz był stabilny, bez trzęsienia ? Jeżeli tak, to połącz kamerę z trackerem, a film nałóż na plane.

Pozdrawiam.

Edit: Oczywiście przy założeniu, że kamera stoi w miejscu, bo jeżeli kamera się obraca a równocześnie drży, a chcesz uzyskać stabilny obraz, to czeka Cię ciężka praca.

Napisano
  • Autor

mam teraz inny problem zawziełam sie i robie campointy z instrukcji helpsa, i teraz mam taki problem ze wybrałam 8 campointów i wszystkie maja w chwili obecniej wartość 0,0,0 przechodze przyciskiem h zaznaczam np. campoint2 i chce zmienic jego wartość zaznaczam select and Move klikam potem na niego prawym przyciskiem wyskakuje mi okno Move Transform Type-In super ale problem polega na tym ze nie moge wartości zmienic tzn co zmienie to mi wraca do zer. robie to po lewej stronie w Absolute: Word w instrukcji napisane było zeby użyć tab i - dobra ale jak gdzie i kiedy??

bo mi sie pomysly pokończyly

Napisano

Jeżeli w X zmienisz wartość (z klawiatury), to TAB spowoduje przejście na pole Y. Do zer wraca w kolumnie Offset:Scren - i tak powinno być, a w Absolute:World zostaną wartości, które wprowadziłeś.

Pozdrawiam.

Napisano
  • Autor

o to chodzi ze nie zostaja, a przede wszystkim jak obok sa strzałki do rosnacych wartosci i malejących to w momencie puszczenia ich znow mi wraca do zera. i mowie w tej chwili Absolute: World

wiec tutaj jest problem ze cokolwiek wpisuje to przechodząc gdziekolwiek zeruje mi wszystko

Napisano
  • Autor

dodam jeszcze co robie moze dokładnie pracuje na 3ds max studio 8.

i tu w tutorials Projekts/Advanced/Camera Matching & Camera Map

Creating Camera Match Points.

Moze to ułatwi akcje

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności