Skocz do zawartości

zapętlanie cyklu chodzenia - opcja out of range


Gość aleksandra

Rekomendowane odpowiedzi

Gość aleksandra

Witam, mam problem przy zapętlaniu cyklu chodzenia (max 5.1) Mam ustawione klucze do pełnego cyklu chodu. Korzystam z opcji out of range types , zaznaczam tylko animowane obiekty i włączam Relative Repeat. Po kilku powtórzeniach ruchu, wszystko zaczyna się rozjeżdżać... no i mam zagwozdkę od tygodnia:) czy ktoś może mi powiedzieć gdzie popełniam błąd, albo na co powinnam zwrócić uwagę? No i oczywiście "łączenie" cykli też nie przechodzi idealnie płynnie, ale jak sądzę, to można poprwić później w edytorze krzywych...

 

dziękuję z góry za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hej.... sprawdź PMa ;)

 

no dobra... nieaktualne ;)

 

CZęsto spotykany bląd przy zapętleniach w Maxie jest taki jaki pokazalem na rysunku ;) Ostatni klucz i pierwszy nie są w tym samym miejscu na timelinie ale jeden po drugim... dlatego może sie animka rozsypywać. Trzeba na samym końcu cyklu utworzyć dodatkowy klucz.... zielony który będzie określał pozycję obiektu tuż przed wejściem ponownie w klucz 1.

 

Pamiętaj też, że krzywe wychodzące z pierwszego punktu i wchodzące do ostatniego też muszą być "gładkie". Sorki za odręczny rysunek, ale nie miałem innych narzędzi ;)

 

No i jeszcze jeden bug takiego rozwiązania ;) Ten ludek nieprzestanie nigdy iść ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogolnie jak sobie do tego dorysujes zpionowe kreski to sie okazuje ze trzeba zrobic pelny cylk od 0 do 0 i upitolic ostatnia klatke (zeby bylo od 0 do -1 w cyklu) i wtedy bedzie cacy;

 

jakby dziad nei chcial wyjsc z cyklu to zaznaczasz klucze pozostale i zadajesz im wartosc zerowa plus przesuniecie (bo inaczej CI sie bip teleportuje do punktu poczatkowego); choc duzo prosciej jest skopiowac te klucze tyle razy ile ma bip krokow zrobic a pozniej sie z nim bawic dalej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość aleksandra

Dzięki za wskazówki. No właśnie.. testowałam rozwiązanie z robieniem klucza w przedostatniej klatce cyklu.. nie pomogło coś, ale przeczytałam, że jak się rozjeżdżają kończyny (z powodu różnicy w położeniu 1 i ostatniej klatki) to trzeba zaznaczyć te spaprane kontrolery i w edytorze w pozycji Z zrobić dla nich constans..hm ale to jeszcze musze dokładnie sprawdzić. (z resztą rozjeżdzają się i na inne strony też)

Nie pracuję na bip niestety. Przedłużyłabym ten cykl chodu kopiując klucze, ale co zrobić z przesunięciem postaci? Jest jakas opcja do kopiowania relatywnego:):)?

Poproszę jeszcze o oświecenie mnie czym jest zielony klucz i czy chodzi o to, zeby go zrobić w przedostatniej klatce cyklu...

 

p.s. uwielbiam to forum:) pierwsze na którym udało mi się zalogować własnym imieniem, heh

 

asblaze.. co za intuicja:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności