Napisano 13 Wrzesień 200321 l Witam jak zawsz ena wstepie chyle czola ekspertom prosze :) o niepodnoszenie zbytniego smiechu na widok proby stowrzenia czlowieka wiec co w tym jest nie tak z epo mesh smoth tak wyszlo a nie plasko brzuch :( pomocy ucze sie prosze o wskazowki
Napisano 13 Wrzesień 200321 l No więc jeśli modelowałeś tylko połowę, to po wykonaniu jej kopii nie dokonałeś operacji weld na wierzchołkach tworzących oś symetrii. Zaznacz wszystkie vertexy na osi, wciśnij weld (jeśli nie zadziała, to musisz po prostu zwiększyć parametr przy weldie bo punkty są za daleko od siebie) i wszystko powinno być ok. Jeszcze mi się druga możliwość przypomniała. Wygląda, jakby przy osi bryła się zaokrąglała do wenwątrz, a to może oznaczać, że w płaszczyźnie łączenia też masz polygony. Warto je usunąć bo w niektórych technikach modelowania może to spowodować pozostanie face\'ów \"wewnątrz\" modelu i będzie sie robić kaszana po nałożeniu meshsmooth. Powodzenia.
Napisano 14 Wrzesień 200321 l Autor Originally posted by VGTsXVII No więc jeśli modelowałeś tylko połowę, to po wykonaniu jej kopii nie dokonałeś operacji weld na wierzchołkach tworzących oś symetrii. Zaznacz wszystkie vertexy na osi, wciśnij weld (jeśli nie zadziała, to musisz po prostu zwiększyć parametr przy weldie bo punkty są za daleko od siebie) i wszystko powinno być ok. Jeszcze mi się druga możliwość przypomniała. Wygląda, jakby przy osi bryła się zaokrąglała do wenwątrz, a to może oznaczać, że w płaszczyźnie łączenia też masz polygony. Warto je usunąć bo w niektórych technikach modelowania może to spowodować pozostanie face\'ów \"wewnątrz\" modelu i będzie sie robić kaszana po nałożeniu meshsmooth. Powodzenia. Dzięki wielkie za pomoc. Pozdrawiam
Napisano 14 Wrzesień 200321 l Autor HM :( wlasnie probowalem tego co mowiles zastosowalem welda i nic to doslwonie nie dalo :( ktos ma jakies uwagi robilem wedlug tutoriala z max3d.pl krok po kroku w czym tkwi moj blad ? dzieki za wszelaka pomoc
Napisano 14 Wrzesień 200321 l Autor Dzieki VGTsXVII jednak musialem skasowac polygony i to oki ale teraz znof sie nowy problemas pojawil jakies dziwne zapadniecia i jakies dzine rzeczy powylasily po nalozeniu meshsmotha popatrzcie sami.
Napisano 14 Wrzesień 200321 l hmm... ciezko bedzie znalesc przyczyne na tych renderach... proponuje abys zrobil rendera w trybie WIRE... jesli nie wiesz jak to w oknie gdzie ustawia sie wlasniwosci renderu, zaznacz opcje FORCE WIREFRAME.. pokaz wyniki.. najlpeiej w duzej rozdzielczosci.
Napisano 14 Wrzesień 200321 l Cieszę się, że porady pomogły :) A co do nowego problemu. Dosyć ciężko stwierdzić, co nawaliło, więc tak jak napisał Arnet - screen by się przydał. Zrób w wievporcie zbliżenie na te miajsca i zrób screena bez meshsmooth z siatką (klawisz F4). Może wtedy da się więcej powiedzieć. A, no i jeszcze pytanie miałbym do Ciebie. Czy ten ostatni render, to jest dokładnie ta sama siatka, co na pierwszym, tyle że poprawiłeś tę oś symetrii?? Bo jeśli tak, to dzieją się faktycznie dziwne rzeczy... [co?]
Napisano 15 Wrzesień 200321 l Autor odp. do VGTsXVII tak to jest ta sama siatka . hm dzieki za pomoc wzielem sie za to od nowa i wyszlo robilem to bardziej dokladnie :) teraz jestem na rece i tez mam problem . mam dlon palce i gdy chce polaczyc palce z dlania to po polaczeniu i zrenderowaniu wszystko wyglada jakby palce wychodzily z dloni i woqule wszystko sztucznie wyglada czy znacie jakis sposob na robienie reki modelowanie reki ja poslugiwalem sie tutorialem :( z max3d.pl sprobuje jeszcze raz od nowa moze cos zle zrobilem
Napisano 15 Wrzesień 200321 l No to teraz zakładam dwie opcje: 1. Coś zrobiłeś źle - przychodzą mi do głowy tylko dwie możliwości. Albo mogłeś ponownie nie usunąć ścianek, ale przeglądałem tutek i ten błąd został tam opisany więc raczej nie. Mogłeś też po połączeniu elementów (attach) nie połączyć (lub połączyłeś nie wszystkie) vertexów (weld). 2. Wszystko zrobiłeś ok: - tutek jest dosyć prosty, więc super realizmu za jego pomocą nie uzyskasz. Jest dobry na start, ale siatka wykonana za jego pomocą jest prosta, więc nie oddaje wszystkiech subtelności kształtów. Bardziej skomplikowany kształt prezentuje ten tutorial: http://www.3dtotal.com/ffa/tutorials/max/joanofarc/glove1.asp Jeżeli jesteś wytrwały, możesz spróbować się w niego zagłębić. :) Powodzenia.