Gość Otiag Napisano 1 Sierpień 2006 Napisano 1 Sierpień 2006 Witam wszystkich serdecznie. Na wstępie chciałbym zaznaczyć że zajmuje się amatorsko programowaniem w 3D, z samą grafiką mam zaś niewiele wspólnego. Doszedłem jednak do wniosku że skoro już kodzę z modelami to warto coś o nich wiedzieć :) No i tak kształcę się, czytam tutki, czytam posty, ale.... utknąłem w jednym miejscu. Mianowicie, zbudowałem model postaci [3dsmax] i postanowiłem dodać go do silnika graficznego (ogre3D). Problem w tym że na modele złożone nakłada się 'testurę' wyglądającą następująco: Czyli w zasadzie... pare teksturek, na poszczególne powierzchnie modela umieszczonych w jednym pliku... Nie mam zielonego pojęcia w jaki sposób taki pliczek z teksturkami zbudować i co zrobić by poszczególne jego elementy pasowały na odpowiednie miejsce modela... Czy można, w 3dsmaxie zbudować model, wziąć pędzel (lub ręcznie nakładać na poszczegolne powierzchnie teksturki z różnych plików), po czym dokonać zapisu zarówno modela, jak i powyższego pliku z teksturami? (w efekcie miałbym model.max i model.jpg) Z góry dzięki za odpowiedź :) Pozdrawiam.
ATG Napisano 3 Sierpień 2006 Napisano 3 Sierpień 2006 Co do pisania gier 2d to allegro wymiata. O takie sprawy pytaj sie tu: forum.gamedev.pl Allegro: http://devpaks.org/category.php?category=Allegro
Master Kiełbaster Napisano 3 Sierpień 2006 Napisano 3 Sierpień 2006 W maxie nie da rady (choć plugin poly boost 2.0 to umożliwia) ale całkiem niezły do malowania po modelach jest Body paint 3d. Później w nim zachowujesz teksturkę i włala.
Rekomendowane odpowiedzi