Jump to content

[3dsMax][Ogre3D][2D] Tekstury obiektów złożonych ?


Guest Otiag

Recommended Posts

Guest Otiag

Witam wszystkich serdecznie.

Na wstępie chciałbym zaznaczyć że zajmuje się amatorsko programowaniem w 3D, z samą grafiką mam zaś niewiele wspólnego. Doszedłem jednak do wniosku że skoro już kodzę z modelami to warto coś o nich wiedzieć :)

 

No i tak kształcę się, czytam tutki, czytam posty, ale.... utknąłem w jednym miejscu. Mianowicie, zbudowałem model postaci [3dsmax] i postanowiłem dodać go do silnika graficznego (ogre3D). Problem w tym że na modele złożone nakłada się 'testurę' wyglądającą następująco:

 

nskingr.jpg

 

Czyli w zasadzie... pare teksturek, na poszczególne powierzchnie modela umieszczonych w jednym pliku... Nie mam zielonego pojęcia w jaki sposób taki pliczek z teksturkami zbudować i co zrobić by poszczególne jego elementy pasowały na odpowiednie miejsce modela...

 

Czy można, w 3dsmaxie zbudować model, wziąć pędzel (lub ręcznie nakładać na poszczegolne powierzchnie teksturki z różnych plików), po czym dokonać zapisu zarówno modela, jak i powyższego pliku z teksturami? (w efekcie miałbym model.max i model.jpg)

 

Z góry dzięki za odpowiedź :)

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic




×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy