Napisano 1 Sierpień 200618 l Nie wiem co się dzieje, ale jak próbuję użyć pathdeform do ułożenia ogniw łańcucha to efekt jest fatalny, jak układam boxy lub cokolwiek innego działa, jak moje ogniwa to efekt ja na rysunkach poniżej. Dlaczego ścieżka deformacji ma inny wymiar i jest pod kątem 90° od oryginału? Czy może jest to problem w samych ogniwach łańcucha (przyłączyłem je z innego pliku przez merge file potem clone object - copy x ilość + editable polly + attach + pathdeform)
Napisano 1 Sierpień 200618 l spróbój (zostawiając pathdeform jak jest) wejść do łańcucha (do sub-object face), wybrać wszystkie facy, i obrócić wszystkie o 90 stopni. (zostawiając pathdeform jak jest, i klikając na kolumienkę "show end result", będziesz widział na bierząco zmiany i będziesz widział w którą stronę obrócić żeby było dobrze) możesz też spróbować zmienić path deform axis, lub spróbować inne wartości stretch i percent.
Napisano 2 Sierpień 200618 l Możesz zrobić to za pomocą spline ik: http://www.maxwellrender.it/index.php?option=com_content&task=view&id=30&Itemid=40
Napisano 2 Sierpień 200618 l Autor Mimo obracania łańcuchem on ciągle próbuje przybrać kształt spline ale nie wzdłuż łańcucha, a deformuje go (jeżeli widok podstawowy to side) w widoku front. Ale splineIK obsłużył moje ogniwa bez zarzutu, a dodatkowo rozwiązuje to problem animacji. Nie wiem jak by się zachowały ogniwa na poszczególnych zębatkach.