Leru Posted August 1, 2006 Share Posted August 1, 2006 O konkursie: Startujemy zatem z nową edycją Bitwy3D. Do Waszej dyspozycji oddajemy temat: Mity i legendy. Przeróżnych mitów przez tysiące lat powstało całe multum. Były one obecne w kulturze Greków, Wikingów, Słowian czy Egipcjan. Waszym zadaniem jest przedstawienie dowolnie wybranego mitu czy to legendy w dowolny sposób. Możecie umiejscowić legendy zarówno w czasach, do których się odnoszą, setki lat przed ich powstaniem jak i w świecie po wojnie atomowej czy cyberpunka. Ważne jest zachowanie granic, ważnych symboli i postaci, żeby widz mógł rozpoznać mit nawet po ewentualnej modyfikacji czasu akcji. Przedstawione mity czy legendy nie mogą być jednak stworzone na potrzeby tego konkursu. Jak wziąć udział w Bitwie: Aby móc uczestniczyć w Bitwie musisz mięć swoje konto na forum, w tym celu wejdź na forum, skorzystaj z opcji stworzenia nowego użytkownika (http://max3d.pl/forum/register.php?). Po czym w katalogu 3D Challenge skorzystaj z opcji dodaj nowy temat. Temat wpisz zgodnie ze schematem: Nazwa tematu: "Tytuł swojej pracy" W trakcie realizacji swojego projektu powinniście dodawać możliwie dużo obrazków z pracy (postępy w modelowaniu, tekstury, próbne rendery itd.). Macie do dyspozycji dwie metody Attach (dostępna na dole panelu tworzenia tematu/odpowiedzi) i Link (Ikonka gór w tymże panelu). Pamiętajcie o nie przekraczaniu 80 KB przy korzystaniu z Attach. Oczywiście jeśli nie można utworzyć pliku bez widocznych zniekształceń wprowadzonych przez algorytm kompresji wtedy korzystajcie z metody Link. Umieszczajcie prace na jednym z serwisów oferujących darmowy hosting zdjęć takich jak np.: http://www.imageshack.us. W razie wątpliwości pytania można kierować do prowadzącego bitwę, lub zadać je w temacie "propozycje przyszłych tematów / uwagi". Regulamin: W konkursie mogą brać udział zarówno pojedynczy graficy jak i zdeklarowane zespoły. Ze względu na długi czas przeznaczony na Bitwę jak i charakterystykę tematu wszystkie prace będą oceniane w ten sam sposób. Wszystkie projekty musza być prowadzone na forum w zakładce z tematem odpowiadającym wybranemu przez użytkownika. Zaleca się także możliwie częste aktualizacje prezentujące postępy w pracy (siatki, renderingi próbne, pomysły etc.) W prowadzonej Bitwie w pierwszym poscie (można dodać później poprzez edycję) należy umieścić króciutki tekst (max. 3 zdania), który będzie widoczny dla Jury razem z pracami do oceny. Należy w nim przybliżyć założenia swojego projektu, określić czy jest się twórcą projektu czy też opiera się go na czyimś projekcie i czy w scenie zostały użyte zdjęcia (jako tekstury, jeśli były tylko referencjami to nie należy tego pisać). Tekst ten będzie widoczny dla jury w języku angielskim. W razie nie znajomości tego języka wystarczy go napisać w języku polskim i poinformować o tym moderatora Bitwy, a tekst ten zostanie przetłumaczony na język docelowy. Tekst ten należy umieścić w swojej Bitwie najpóźniej na cztery dni przed podsumowaniem (czas potrzebny dla tłumacza). Do konkursu może przystąpić każdy. Zgłoszenie może nastąpić najpóźniej na 7 dni przed rozpoczęciem procesu nominacji (tj. do 8 października włącznie). Po nominacjach każdy może kontynuować swój projekt (trzeba o tym poinformować moderatora prowadzącego dział Bitwa). Prace musza być zgodne z założeniami/zasadami tematu. Często specyfika danego tematu będzie wprowadzać pewne ograniczenia i wymuszać kierunek rozumowania twórcy, prace niezgodne z tymi zagadnieniami nie będą brane pod uwagę podczas podsumowania (autor zostanie wcześniej uprzedzony i dostanie czas na zmianę pracy). Prace można wykonywać w dowolnym wybranym przez siebie programie do 3D, a także dowolną, wybraną przez siebie metodą. Pokazywane prace nie mogły być również wcześniej publikowane. Autorzy przystępując do konkursu wyrażają zgodę na ewentualne wykorzystanie prac przez sponsorów oraz organizatorów w celach marketingowych (np. strony sponsorów, ulotki, reklamy). Prezentowane prace powinny być nowe, zabronione jest wystawianie do konkursu prac publikowanych wcześniej na łamach innych serwisów czy biorących wcześniej udział w innych konkursach. Każda osoba czy drużyna przystępująca do konkursu może do procesu nominacji wystawić tylko jedną pracę. Terminy: 01.08.2006 - rozpoczęcie Bitwy 15.10.2006 - z wątków uczestników zostanie pobrany plik prezentujący aktualny stan pracy i grono moderatorów przyzna nominacje w ilości zależnej od poziomu prac. Lista osób nominowanych zostanie ogłoszona w ciągu tygodnia, a czas pozostały do zamknięcia konkursu będzie można wykorzystać na dopieszczenie swojej pracy. 29.10.2006 - termin zamknięcia tej edycji. Nominowane prace trafią do jury i w ciągu 3 tygodni na stronie www.max3d.pl zostaną ogłoszone wyniki. Nagrody i wyróżnienia: Grand Prix. Jest to główna nagroda. Praca autora zostaje dodana do specjalnej galerii (zwycięzców). Dwa wyróżnienia. Są to odpowiedniki dwóch kolejnych miejsc. Prace autorów są umieszczane w galerii zwycięzców jako prace wyróżnione. Dodatkowo po zamknięciu Bitwy, równolegle z odbywającym się głosowaniem jury, na forum zostanie utworzona sonda, w której użytkownicy będą mogli głosować na ich zdaniem najlepszą prace (spośród nominowanych) tym samym wręczając nagrodę publiczności. Zespół zamjujący się Bitwą: - Adek - organizacja Bitwy - Leru - organizacja konkursu, prowadzenie Bitwy3D, kontakt z jury - Leander - przygotowanie panelu jury, pomoc w przygotowaniu Dokładny skład jury zostanie opublikowany wkrótce. Serdecznie zapraszamy!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leru Posted October 4, 2006 Author Share Posted October 4, 2006 Uwaga!! Termin nominacji został przesunięty o 2 tygodnie do przodu. Termin składania prac na forum do nominacji upływa zatem o północy 29.X.2006. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts