chmielak Napisano 2 Sierpień 2006 Napisano 2 Sierpień 2006 Na tej stronie: http://www.somethingleet.com/forum/articles.php?action=viewarticle&artid=69 znajduje się pewien tutorial dotyczący oświetlania sceny. Jest tam obrazek o nazwie FIG 3. Małe czajniki dają efekt świecącego materiału oraz poświaty wokół nich. ważne jest to że poświata odbija się również na innych obiektach. Chcę zrobić żarówkę, która będzie świeciła w taki sam sposób jak te małe czajniczki. ten tutorial tyczy się Brazila. Ja potrzebuję zrobić coś podobnego wyłącznie 3dsmaxie. Proszę o pomoc jakich narzędzi urzyć, jakich materiałów i w jaki sposób (parametry itp), aby zwykła kulka którą sobie stworzę świeciła w taki sposób jak te małe czajniczki :) Wiem, że pojawiały się podobne posty ale z tego co tam wyczytałem to żaden nie tłumaczy sytuacji wyczerpująco.
mathix Napisano 2 Sierpień 2006 Napisano 2 Sierpień 2006 No tak się składa, że Brazil (fajowy renderer) jest wyłącznie pod 3ds maxa. Więc tak czy inaczej zrobisz to wyłącznie w 3ds maxie. Ten sam efekt możesz uzyskać w Mental Rayu, włączając Fingal Gathering i dając materiał z dużą jasnością (powyżej 1 w value).
Master Kiełbaster Napisano 2 Sierpień 2006 Napisano 2 Sierpień 2006 W scanlinie najszybciej będzie zrobić materiał z self ilumination ustawionym na 100 i światłem omni ustawionym w środku kulki z włączonym far attenuation.
the_fgdf Napisano 2 Sierpień 2006 Napisano 2 Sierpień 2006 W maxie tylko vpost... lub otaczajaca brylaz materialem glow i fallof-owa przesroczystoscia w mayi jest taka zakladka w materialach (chyba nie pamietam)
Master Kiełbaster Napisano 2 Sierpień 2006 Napisano 2 Sierpień 2006 tylko że chyba nie chodzi o glow'a, lecz o świecące się bryły...
the_fgdf Napisano 2 Sierpień 2006 Napisano 2 Sierpień 2006 na bank chodzi o glowa +GI naturalnie :D:D:D
vv3k70r Napisano 2 Sierpień 2006 Napisano 2 Sierpień 2006 Master Kielbaster-prosze o fizyczny opis zjawiska swiecacej sie bryly.... i opis glowa.... wykaz roznic ze tak powiem.... dodam na marginesie ze swiecenia czegokolwiek w maxie nei widac poneiwaz nei ma tam powietrza (jego dodanie wpostaci objetosciowek powoduje znany opor w predkosci renderu... symulacja zarzenia osrodka o okreslonej gestosci po prostu kosztuje moc), glow vposta robi 2d udawanie tego efektu, w sposob mocno niedoskonaly oczywiscie, swiatlo objetosciowe robie to neico lepiej ale kosztuje juz wielokrotnie wiecej mocy.... taaaa, mozna jeszcze pokombinowac z falofem.... ba, sam czesto to robie... tylko ze to trzeba najpierw zdrowo przemyslec (i dac filtry addatywne) co ma tam byc widac i czy jest to warte kombinatoryki (wzgledeni ulozenia efektu na oko)....
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się