Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Na tej stronie: http://www.somethingleet.com/forum/articles.php?action=viewarticle&artid=69 znajduje się pewien tutorial dotyczący oświetlania sceny. Jest tam obrazek o nazwie FIG 3. Małe czajniki dają efekt świecącego materiału oraz poświaty wokół nich. ważne jest to że poświata odbija się również na innych obiektach. Chcę zrobić żarówkę, która będzie świeciła w taki sam sposób jak te małe czajniczki. ten tutorial tyczy się Brazila. Ja potrzebuję zrobić coś podobnego wyłącznie 3dsmaxie. Proszę o pomoc jakich narzędzi urzyć, jakich materiałów i w jaki sposób (parametry itp), aby zwykła kulka którą sobie stworzę świeciła w taki sposób jak te małe czajniczki :)

Wiem, że pojawiały się podobne posty ale z tego co tam wyczytałem to żaden nie tłumaczy sytuacji wyczerpująco.

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 993
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

No tak się składa, że Brazil (fajowy renderer) jest wyłącznie pod 3ds maxa. Więc tak czy inaczej zrobisz to wyłącznie w 3ds maxie.

 

Ten sam efekt możesz uzyskać w Mental Rayu, włączając Fingal Gathering i dając materiał z dużą jasnością (powyżej 1 w value).

Napisano

W scanlinie najszybciej będzie zrobić materiał z self ilumination ustawionym na 100 i światłem omni ustawionym w środku kulki z włączonym far attenuation.

Napisano

W maxie tylko vpost... lub otaczajaca brylaz materialem glow i fallof-owa przesroczystoscia w mayi jest taka zakladka w materialach (chyba nie pamietam)

Napisano

Master Kielbaster-prosze o fizyczny opis zjawiska swiecacej sie bryly.... i opis glowa.... wykaz roznic ze tak powiem....

 

dodam na marginesie ze swiecenia czegokolwiek w maxie nei widac poneiwaz nei ma tam powietrza (jego dodanie wpostaci objetosciowek powoduje znany opor w predkosci renderu... symulacja zarzenia osrodka o okreslonej gestosci po prostu kosztuje moc), glow vposta robi 2d udawanie tego efektu, w sposob mocno niedoskonaly oczywiscie, swiatlo objetosciowe robie to neico lepiej ale kosztuje juz wielokrotnie wiecej mocy.... taaaa, mozna jeszcze pokombinowac z falofem.... ba, sam czesto to robie... tylko ze to trzeba najpierw zdrowo przemyslec (i dac filtry addatywne) co ma tam byc widac i czy jest to warte kombinatoryki (wzgledeni ulozenia efektu na oko)....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.