Napisano 3 Sierpień 200618 l Witam, to chyba najodpowiedniejsze miejsce na tego typu pytanie. Otóż potrzebuje jakiegoś darmowego direct9 shadera do maxa (8) który bez problemów wyświetli normalmape, diff, speculara, opacity (alpha) i lightmape jednoczesnie. Prosze o jakieś linki. Pozdrawiam Ardeni Edit - Ewentualnie prosze o pomoc związaną z wyświetlaniem lightmap, czym to i jak.
Napisano 3 Sierpień 200618 l lightmapy wstawiasz zamiast ambient color. Sciagnij SDK directx tam na pewno będzie. A BTW: przecież masz w catalogu maps/fx/ shadery które mają te umiejętności naraz
Napisano 3 Sierpień 200618 l Autor OK więc się troche teraz rozpisze : mam objekt złozony z kilku (dokładnie 3 innych obiektów, kazdy z obiektów osobno posiada osobną texture diff, bumpa/normala i speculara. na to wszystko na raz ale w innym kanale (z uwagi na inne mapowanie) zrobiona jest lightmapa, czy tymi standardowymi shaderami co je max posiada moge wyświetlić wszystko jednoczesnie?
Napisano 4 Sierpień 200618 l http://www.monitorstudios.com/bcloward/resources_shaders.html bylo na forum, wystarczy poszukac. anyway masz tam obsluge normal map+diffuse+specular do tego np wsparcie dla 3 dynamicznych swiatel w viewporcie, auttentiation i inne interesujacy jest shader - fake global illumination, podobno mozna wsadzic diffuse, normal, specular, lightmap, ambient occlusion - nie wiem bo mi nie dziala. nie mam czasu zaglebiac sie w to dlaczego mi nie dziala. moze przekracza ilosc instrukcji na mojej karcie choc w to watpie. Jesli to nie wystarcza polecam szukanie po googlach, badz nauczenie sie HLSL by pisac sobie samemu takowe shadery. cheers
Napisano 6 Sierpień 200618 l hehe, tak sobie myśle że jakby darmowe .fx by były to bycie programistą grafili mijało by się z celem. Jakby istniało forum z wszystkimi rozwiązaniami w językach shaderów. Polecam książke Język Cg : Programowanie grafikii w czasie rzeczywistym. Ja sie z niej uczyłem, i nawet spoko efekty są.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto