odnetniN Napisano 4 Sierpień 2006 Napisano 4 Sierpień 2006 Siemq wszystkim moja 2 animacja ktora zrobilem wliczajac w to nie udana animacje z biped:/ Animacja nie jest zaskakujaca ,moze ja przycinac bo uzywalem programu shareware i w wersji trial robil takie wlasnie nie spodzianki,przytnie w kilki momentach . http://www.badongo.com/vid/177466 PS:konvertowalem z AVI-->70mb na mov 6,34mb ;) prosze o komentarz ,ta animacja nie jest dluga ale zawsze cos :) podro
Master Kiełbaster Napisano 4 Sierpień 2006 Napisano 4 Sierpień 2006 modele nie powalają :P animacja też trochę dziwna :P Właściwie to prawie jak Pixar tylko że ten z przed 25 lat.
odnetniN Napisano 4 Sierpień 2006 Autor Napisano 4 Sierpień 2006 heh spox animka nie zajela mi duzo czasu nie caly dzien no render troche dluzej okolo 2 godz. mam takie pytanq jak najlepiej zrobic ruchy rak lub nog przy pomocy biped lub bone ?ale chodzi mi zeby sie nie krzaczyly ani nie skrecaly. z gory thx
tigerjap Napisano 4 Sierpień 2006 Napisano 4 Sierpień 2006 z początku myślałem, ze to taki początek animacji, pare napisów, tytuł i filmik, ale byłem w błędzie. Dosyć przyjemna dla oka, ale mógłbyś zrobić lepszą :)
JmTm00 Napisano 5 Sierpień 2006 Napisano 5 Sierpień 2006 ... jak najlepiej zrobic ruchy rak lub nog przy pomocy biped lub bone ? Bipedek ma footstep system, wiec praktycznie chodzi sam ;) Natomist co do kosci to sprawa nieco bardziej skomplikowana: Set autokey + przesuwanie kostek + obserwacja otoczenia ;) Nie ma gotowej recepty "jak najlepiej" Co do animki ja równiez myslałem ze to dopiero wstep ;) Pozdrawiam
odnetniN Napisano 5 Sierpień 2006 Autor Napisano 5 Sierpień 2006 no sorki ze was zawiodlem :D:D ale ten filmik byl robiony z nudow i dlatego tez takie modele postaci pluszowe bo mniej roboty z detalami zreszta chcialem zeby bylo troche smieszne niewiem nawet czy takie wyszlo:/ a propo biped: -model modyfikuje w skina ,i dolaczam do niego biped ale nie zabardzo pasuje do modelu :/ a co do bone to sie tylko denerwuje przy nich te ustawianie jaka kosc ma do jakiego elementu pasowac,zreszta i tak mi nie wychodza jakbym chcial ,gdy juz ustawie kosci to i tak model po zgieciu np.reki ,reka co prawda zgina sie ale robi sie tez plaska .Niemam juz sil do tego ale zapal chce zebym prubowal dalej jak macie jeszcze jakies rady to bylbym naprawde wdzieczny z gory thx . PS:mam ostatnie pytanq jak robicie przeskakiwanie scen? ze np. jest postac cos robi ,a za chwile jest przeskok do pomieszczenia ,to jest jakies przelaczanie kamery w animacji z ktorej ma byc wyswietlane?
JmTm00 Napisano 5 Sierpień 2006 Napisano 5 Sierpień 2006 Problem ze spłaszczaniem reki podczas zgiecia lezy w envelopkach tam musisz dobrze ustawić ktora kosc w jakim stopniu ma wpływ na deformacje modelu, jest jeszcze cos takiego jak skin morph ktore podobno (podobno bo nie mam pojecia jak sie tego uzywa :) deformuje model przy odpowiednim zgieciu kosci, hm w sumie to tez bym chciał to wiedziec :] Co do przeskakiwania scen radze renderowac pojedyncze ujecia i skladac je pozniej w programie do montazu :] Pozdrawiam
Master Kiełbaster Napisano 5 Sierpień 2006 Napisano 5 Sierpień 2006 przeczytaj helpa o bipedzie... trzeba go wpierw dopasować do postaci. a przeskakiwanie scen robisz za pomocą dwóch oddzielnych scen w maxie. potem montujesz 2 filmiki w oddzielnym programie.
odnetniN Napisano 5 Sierpień 2006 Autor Napisano 5 Sierpień 2006 dzieki za odp. a nieda sie czasem tak ze np.w klatce 1 kamera jest nad kolesiem a w klatce 2 znajduje sie gdzie indziej? jesli da sie to chyba latwiej :P tylko niewiem czy przy 15fps nie bedzie widac ruchu kamery a nie przeskoku :/ a biped nie da sie deformowac chyba ze skonwertowac mam go do poly?/ale czy nadal bedzie bipdem i czy bedzie sie tak zachowywac? troche duzo tych pytan sorki za marudzenie:P pozdro :D:D PS:jeszcze dzis pokombinuje z tym wszystkim :D:D
JmTm00 Napisano 5 Sierpień 2006 Napisano 5 Sierpień 2006 A i owszem kamerke da sie ustawic w jednej klatce tu w drugiej tam i problem z glowy, czy łatwiej to juz kwestia gustu.nie do konca kumam dlaczego 15 fpsów, ale jezeli przeskok nastapi w nastepnej klatce to nie ma bata zeby było widac płynny ruch kamery. Nie rozumiem po co chcesz deformowac bipeda? Traktuj go jako szkielet do wpierw zrobionego modelu a deformuj wlasnie model?
Master Kiełbaster Napisano 5 Sierpień 2006 Napisano 5 Sierpień 2006 Chozi chiba o to by bipeda przed rigiem dopasować do modelu. Włącz F1 i tam masz jak to zrobić...
odnetniN Napisano 5 Sierpień 2006 Autor Napisano 5 Sierpień 2006 ok thx wlasnie oto chodzilo zeby go dopasowac :D:D a co do kamerki to w tym filmiku co widzieliscie (co nie ktorzy) :D to mialem taka sytuacje ze pies byl po lewej stronie w klatce 56, i dalem go po prawej w klatce 57, i jak wyrenderowalem i obejrzalem to bylo widac przez moment psa na srodku ekranu , ale bylo go widac:/ i wlasnie sie zastanawialem z ta kamerka, ale jak niema problemu to gites :D:D thx wszystkim za opdowiedzi :) pozdro all
JmTm00 Napisano 5 Sierpień 2006 Napisano 5 Sierpień 2006 ...pies byl po lewej stronie w klatce 56, i dalem go po prawej w klatce 57, i jak wyrenderowalem i obejrzalem to bylo widac przez moment psa na srodku ekranu... Niemozliwe :O jak to?? a motion blura mu przypisałes moze?
odnetniN Napisano 6 Sierpień 2006 Autor Napisano 6 Sierpień 2006 nie przypisywalem mu motion blura tez mnie to zdziwilo bo we flashku robilem duzo animacji i czegos takiego nie mialem :/
gonre Napisano 6 Sierpień 2006 Napisano 6 Sierpień 2006 Flash to zupełnie inna filozofia ! Zapomnij nim ;] Pies na środku mógł byc w 55 lub 58 klatce, w zależności jakich kontrolerów użuwasz (domyślnie) Zaznacz psa, włącz Curve Editor i tam w transform -> position bedziesz miał krzywe. Tam mozesz ustawuć "przeskok" pomiedzy kluczami, zamiast "płynnego przejścia". To samo możesz zrobić w panelu motion -> parameters -> position. Ewentulnie w panelu motion włącz "trajectories" i powinno sie wyjaśnic. PS: przy animowaniu la Bones używam modyfikator skin, a przy de Biped modyfikator psyhique PS2: animka dobra jak na drugą, lubie prymitywne formy :) ....... tylko brakuje filmu, asmo intro to troche mało.
odnetniN Napisano 16 Sierpień 2006 Autor Napisano 16 Sierpień 2006 gonre a mozesz opisac jak sie ustawia te parametry w biped modeyfikatorem psihique ,w bones modeyfikatorem skin po ustawieniu reka nadal sie zgina dzwinie :/ nie da sie ustawiac polygonam? np. zaznaczyc polygony do miejsca gdzie zgina sie reka i polaczyc z koscia? :] pozdro prosze wytlumacz mi jak sie ustawia te paramtery tak zeby to dzialalo :(
Master Kiełbaster Napisano 16 Sierpień 2006 Napisano 16 Sierpień 2006 W psyhique bierzesz sub object vertex i tam możesz każdy wierzchołek do dowolnej kości przyłączyć.
odnetniN Napisano 16 Sierpień 2006 Autor Napisano 16 Sierpień 2006 wielkie dzieki za rady ,ale strasznie dlugo je sie ustawia, wam tez to tak dlugo to zajmuje?? jak mozecie to podajcie w jakim czasie ustawiacie kosci dla postaci tak z ciekawosci chcialbym wiedziec czy tylko ja tak jakos dziwnie robie ze tak dlugo to trwa pozdro :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się