Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

witam.

czy ktoś może mi pwiedzieć jak importowac obiekty do mayi? chodzi mi o cos takiego jak merge w maxie.

  • Odpowiedzi 19
  • Wyświetleń 1,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

file >import

 

cos do merge jest podobnego pod file>project, gdzies tam :)

Napisano
  • Autor

jak robie "import" to wyskakuje taki error: http://www.stronki.pl/obrazki/maya.jpg

a tej drugiej opcji którą podałeś jakos nie moge załapac?

chodzi mi o to, ze w jednej scenie mam usta a w drugiej reszte głowy i nie wiem jak je do jednej sceny wsadzic?

Napisano
  • Autor

hmmmm... taki sam error.

a to bardzo dziwne bo inne obiekty importuje- nie chce tylko tego o ktory mi chodzi:/

 

dzieki, juz sobie poradziłem- importowałem głowę do ust i poszło dobrze:)

mam jeszcze jedno pytanie- gdy robie "extrude" kilku krawedzi naraz to one sa niepołączone. mozna to jakos zmienic?

Napisano
  • Autor

Czy istnieje sposób zeby importowac obiekty z "Maya PLE" na "Maja8"??

Napisano

Spróbuj przez obj.

Pliki *.mb z PLE nie są czytane przez żadną z komercyjnych wersji Maya.

To jedno z ograniczeń w Maya PLE.

Napisano
  • Autor

o kurde, bylem pewny ze mozna je importowac. obj nie zapisze, mozna zapisywac tylko do "mb"

Napisano

Zaznacz kolesia i zrób mu miękkie krawędzie :)

Edit poly -> normals -> soft/hard edge ustaw na all soft

Napisano
  • Autor

no jakos za cholere rozkminic nie moge:( wchodze w menu "polygons"->normals

a dalej mam menu, na samym dole jest "soften edge", "harden edge" i "set normal angle..." jak wciskam harden- wszystkie krawedzie robia sie takie niewygladzone,

"soften edge" siatka zmienia sie na pomaranczowa ale zadnych zmial. natomiast po zaznaczeniu"set normal angle..." pojawia sie suwak z wartościa "angle" ustawione na 30 i nie mozna tego zmienic- wraca ciagle do 30.

"all soft" tego znalezc nigdzie nie moge:(

Napisano

Inaczej w tym całym menu chodzi o to, że ustawiasz za pomocą suwaka maxymalny kąt, przy którym sąsiednie płaszczyzny są wygładzone. Nie ingeruje to w geometrię bryły (siatkę), a jedynie ustawia pod odpowiednim kątem normalne wierzchołków.

 

Napisałeś, że przy hard edge wszystkie krawędzie są niewygładzone.

Kilkając na soft edge, wszystkie powiny zostać wygładzone.

 

Jeśli nie działa, zobacz, czy w tych miejscach masz zmergowane wierzchołki.

Napisano
  • Autor

no i jakos nie dziala- wierzchołki zmergowane, sprawdzalem 50 razy:)

ale wielkie dzieki za rady, jutro sprubuje to rozkminic!:)

Napisano

Jeśli to nie PLE, to jeśli chcesz, prześlij model, mogę zobaczyć, co jest :)

Napisano

Może to były osobne obiekty?

Bo spójrz na tą scenę:

clipboard01qk1.jpg

 

Chyba brakuje części.

Na karku widzę rozdzielone krawędzie, może to było przyczyną.

Napisano
  • Autor

hmmmm... dziwne? modelowalem to w ten sposób ze zrobilem dolną czesc oka, potem zrobilem mirror dla gornej czesci oka. i przy łączeniu "edge" gornej i dolnej czesci robi sie cos takiego. nie mam pojecia dlaczegu u ciebie widac ze krawedzie sa rozdzielone????? u mnie są połączone.

acha,juz wiem, na karku krawedzie są rozłączone bo zaczalem modelowac ja os poczatku i nie jest dokonczona, jeszcze ich nie polaczylem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności