Napisano 7 Sierpień 200618 l witam. czy ktoś może mi pwiedzieć jak importowac obiekty do mayi? chodzi mi o cos takiego jak merge w maxie.
Napisano 7 Sierpień 200618 l file >import cos do merge jest podobnego pod file>project, gdzies tam :)
Napisano 7 Sierpień 200618 l Autor jak robie "import" to wyskakuje taki error: http://www.stronki.pl/obrazki/maya.jpg a tej drugiej opcji którą podałeś jakos nie moge załapac? chodzi mi o to, ze w jednej scenie mam usta a w drugiej reszte głowy i nie wiem jak je do jednej sceny wsadzic?
Napisano 7 Sierpień 200618 l Autor hmmmm... taki sam error. a to bardzo dziwne bo inne obiekty importuje- nie chce tylko tego o ktory mi chodzi:/ dzieki, juz sobie poradziłem- importowałem głowę do ust i poszło dobrze:) mam jeszcze jedno pytanie- gdy robie "extrude" kilku krawedzi naraz to one sa niepołączone. mozna to jakos zmienic?
Napisano 11 Sierpień 200618 l Autor Czy istnieje sposób zeby importowac obiekty z "Maya PLE" na "Maja8"??
Napisano 11 Sierpień 200618 l Spróbuj przez obj. Pliki *.mb z PLE nie są czytane przez żadną z komercyjnych wersji Maya. To jedno z ograniczeń w Maya PLE.
Napisano 11 Sierpień 200618 l Autor o kurde, bylem pewny ze mozna je importowac. obj nie zapisze, mozna zapisywac tylko do "mb"
Napisano 11 Sierpień 200618 l Autor hej, dzieki za pomoc. nie bede juz zasmiecal innym wątkiem, wiec wrzuce tu jedno pytanko. robilem głowę metodą doklejania poszczegolnych fragmetow i na łączeniach takie cuś wyszło:/ http://www.stronki.pl/obrazki/szwy.jpg
Napisano 11 Sierpień 200618 l Zaznacz kolesia i zrób mu miękkie krawędzie :) Edit poly -> normals -> soft/hard edge ustaw na all soft
Napisano 11 Sierpień 200618 l Autor no jakos za cholere rozkminic nie moge:( wchodze w menu "polygons"->normals a dalej mam menu, na samym dole jest "soften edge", "harden edge" i "set normal angle..." jak wciskam harden- wszystkie krawedzie robia sie takie niewygladzone, "soften edge" siatka zmienia sie na pomaranczowa ale zadnych zmial. natomiast po zaznaczeniu"set normal angle..." pojawia sie suwak z wartościa "angle" ustawione na 30 i nie mozna tego zmienic- wraca ciagle do 30. "all soft" tego znalezc nigdzie nie moge:(
Napisano 11 Sierpień 200618 l Inaczej w tym całym menu chodzi o to, że ustawiasz za pomocą suwaka maxymalny kąt, przy którym sąsiednie płaszczyzny są wygładzone. Nie ingeruje to w geometrię bryły (siatkę), a jedynie ustawia pod odpowiednim kątem normalne wierzchołków. Napisałeś, że przy hard edge wszystkie krawędzie są niewygładzone. Kilkając na soft edge, wszystkie powiny zostać wygładzone. Jeśli nie działa, zobacz, czy w tych miejscach masz zmergowane wierzchołki.
Napisano 11 Sierpień 200618 l Autor no i jakos nie dziala- wierzchołki zmergowane, sprawdzalem 50 razy:) ale wielkie dzieki za rady, jutro sprubuje to rozkminic!:)
Napisano 11 Sierpień 200618 l Jeśli to nie PLE, to jeśli chcesz, prześlij model, mogę zobaczyć, co jest :)
Napisano 11 Sierpień 200618 l Autor o to by bylo super! link do sceny: http://www.stronki.pl/obrazki/5.mb to jest w maya8 zacząłem glowe od poczatku bo z PLE nie mozna importowac. ta brzydka krawedz jest na szyi i na tyle glowy np.
Napisano 11 Sierpień 200618 l Może to były osobne obiekty? Bo spójrz na tą scenę: Chyba brakuje części. Na karku widzę rozdzielone krawędzie, może to było przyczyną.
Napisano 12 Sierpień 200618 l Autor hmmmm... dziwne? modelowalem to w ten sposób ze zrobilem dolną czesc oka, potem zrobilem mirror dla gornej czesci oka. i przy łączeniu "edge" gornej i dolnej czesci robi sie cos takiego. nie mam pojecia dlaczegu u ciebie widac ze krawedzie sa rozdzielone????? u mnie są połączone. acha,juz wiem, na karku krawedzie są rozłączone bo zaczalem modelowac ja os poczatku i nie jest dokonczona, jeszcze ich nie polaczylem.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto