zioło Napisano 7 Sierpień 2006 Napisano 7 Sierpień 2006 witam. czy ktoś może mi pwiedzieć jak importowac obiekty do mayi? chodzi mi o cos takiego jak merge w maxie.
xeav Napisano 7 Sierpień 2006 Napisano 7 Sierpień 2006 file >import cos do merge jest podobnego pod file>project, gdzies tam :)
zioło Napisano 7 Sierpień 2006 Autor Napisano 7 Sierpień 2006 jak robie "import" to wyskakuje taki error: http://www.stronki.pl/obrazki/maya.jpg a tej drugiej opcji którą podałeś jakos nie moge załapac? chodzi mi o to, ze w jednej scenie mam usta a w drugiej reszte głowy i nie wiem jak je do jednej sceny wsadzic?
zioło Napisano 7 Sierpień 2006 Autor Napisano 7 Sierpień 2006 hmmmm... taki sam error. a to bardzo dziwne bo inne obiekty importuje- nie chce tylko tego o ktory mi chodzi:/ dzieki, juz sobie poradziłem- importowałem głowę do ust i poszło dobrze:) mam jeszcze jedno pytanie- gdy robie "extrude" kilku krawedzi naraz to one sa niepołączone. mozna to jakos zmienic?
zioło Napisano 11 Sierpień 2006 Autor Napisano 11 Sierpień 2006 Czy istnieje sposób zeby importowac obiekty z "Maya PLE" na "Maja8"??
piotrek Napisano 11 Sierpień 2006 Napisano 11 Sierpień 2006 Spróbuj przez obj. Pliki *.mb z PLE nie są czytane przez żadną z komercyjnych wersji Maya. To jedno z ograniczeń w Maya PLE.
zioło Napisano 11 Sierpień 2006 Autor Napisano 11 Sierpień 2006 o kurde, bylem pewny ze mozna je importowac. obj nie zapisze, mozna zapisywac tylko do "mb"
zioło Napisano 11 Sierpień 2006 Autor Napisano 11 Sierpień 2006 hej, dzieki za pomoc. nie bede juz zasmiecal innym wątkiem, wiec wrzuce tu jedno pytanko. robilem głowę metodą doklejania poszczegolnych fragmetow i na łączeniach takie cuś wyszło:/ http://www.stronki.pl/obrazki/szwy.jpg
piotrek Napisano 11 Sierpień 2006 Napisano 11 Sierpień 2006 Zaznacz kolesia i zrób mu miękkie krawędzie :) Edit poly -> normals -> soft/hard edge ustaw na all soft
zioło Napisano 11 Sierpień 2006 Autor Napisano 11 Sierpień 2006 no jakos za cholere rozkminic nie moge:( wchodze w menu "polygons"->normals a dalej mam menu, na samym dole jest "soften edge", "harden edge" i "set normal angle..." jak wciskam harden- wszystkie krawedzie robia sie takie niewygladzone, "soften edge" siatka zmienia sie na pomaranczowa ale zadnych zmial. natomiast po zaznaczeniu"set normal angle..." pojawia sie suwak z wartościa "angle" ustawione na 30 i nie mozna tego zmienic- wraca ciagle do 30. "all soft" tego znalezc nigdzie nie moge:(
piotrek Napisano 11 Sierpień 2006 Napisano 11 Sierpień 2006 Inaczej w tym całym menu chodzi o to, że ustawiasz za pomocą suwaka maxymalny kąt, przy którym sąsiednie płaszczyzny są wygładzone. Nie ingeruje to w geometrię bryły (siatkę), a jedynie ustawia pod odpowiednim kątem normalne wierzchołków. Napisałeś, że przy hard edge wszystkie krawędzie są niewygładzone. Kilkając na soft edge, wszystkie powiny zostać wygładzone. Jeśli nie działa, zobacz, czy w tych miejscach masz zmergowane wierzchołki.
zioło Napisano 11 Sierpień 2006 Autor Napisano 11 Sierpień 2006 no i jakos nie dziala- wierzchołki zmergowane, sprawdzalem 50 razy:) ale wielkie dzieki za rady, jutro sprubuje to rozkminic!:)
piotrek Napisano 11 Sierpień 2006 Napisano 11 Sierpień 2006 Jeśli to nie PLE, to jeśli chcesz, prześlij model, mogę zobaczyć, co jest :)
zioło Napisano 11 Sierpień 2006 Autor Napisano 11 Sierpień 2006 o to by bylo super! link do sceny: http://www.stronki.pl/obrazki/5.mb to jest w maya8 zacząłem glowe od poczatku bo z PLE nie mozna importowac. ta brzydka krawedz jest na szyi i na tyle glowy np.
piotrek Napisano 11 Sierpień 2006 Napisano 11 Sierpień 2006 Może to były osobne obiekty? Bo spójrz na tą scenę: Chyba brakuje części. Na karku widzę rozdzielone krawędzie, może to było przyczyną.
zioło Napisano 12 Sierpień 2006 Autor Napisano 12 Sierpień 2006 hmmmm... dziwne? modelowalem to w ten sposób ze zrobilem dolną czesc oka, potem zrobilem mirror dla gornej czesci oka. i przy łączeniu "edge" gornej i dolnej czesci robi sie cos takiego. nie mam pojecia dlaczegu u ciebie widac ze krawedzie sa rozdzielone????? u mnie są połączone. acha,juz wiem, na karku krawedzie są rozłączone bo zaczalem modelowac ja os poczatku i nie jest dokonczona, jeszcze ich nie polaczylem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się