Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Mam problem z połączeniem łuków. Żeby się nie rozpisywać dodaję link do pliku http://metalmilitia.webpark.pl/pytanie.max. Wykonałem jeden łuk, zrobiłem szyk kołowy i teraz chciałbym w miejscach "zbliżania się" łuków wykonać połączenie, tak żebym mógł zrobić ładnie zaokrąglone pętelki :)

Proszę o pomoc, bo sam jestem początkujący.

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Heh, nie wrzucaj scenek maksa. Jak chcesz, żeby ktoś szybko Ci pomógł - pokaż render, ewentualnie rzut z viewport'a...

 

Nie mam pojęcia na ile jesteś początkujący... ale strzelam - może chodzi po prostu o narzędzie Weld ewentualnie Target Weld?

Napisano

Ba najpierw musiasz połączyć wszystkie łuki w jednego Spline aby to wykonać klikasz na jednego i w panelu modify masz opcje "atach" (przyłącz/dołącz) no i przyłączasz wszystkie pozostałe łuki.

Po takiej operacji przechodzisz do edytowania Vertexów (możesz puknąć 1 na klawie) zaznaczasz dwa Vertexy które chcesz połączyć i klikasz "Connect" ew. moze umieścić te Vertexy w jednym miejscu i kliknąć "Weld"

 

[+] edit

 

Zapomnialem dopisać ze Vertexy w jednym miejscu mozesz umiescic zaznaczając oba i kliknąć "Fuse".

Napisano

Może byście plik obejżeli a nie z trąby odpowiedzi dawali? Dobrze że go dał bo ciężko się coś wnioskuje z PScr.

Po pierwsze - twoje łuki to instancje a nie kopie - żeby były osobnymi obiektami i dało się je połączyć musisz znaleźć magiczną ikonke "make unique" pod stack windowem. Potem już możesz atachować reszte. W opcjach kopiowania nie rób instancji ani referencji tylko proste prostą kopie, o ile nie zamierzasz modyfikowac obiektu matki i nanosić zmian na dzieci.

 

Po drugie - kompletnie kiepsko to wygląda - za dużo vertexów (do łuku wystarczą dwa).

 

Reszta tak jak piszą przedmówcy.

 

Po trzecie problemem będzie część prosta - pionowa - nawet jeżeli połączysz vertexy na dole - będziesz miał podwójną krzywą - nie wyjdzie to dobrze na meshu. Jeżeli natomiast tam ma być pentelka jak sam to ująłeś to uprość krzywe do 4/6 vertexów i opcją weld sklej dolne punkty

Napisano
  • Autor

Wielkie dzięki Hynol za pomoc. Twoje wskazówki bardzo mi pomogły. :)

Pozostałym uczestnikom tego emocjonującego wątku również dziękuję. Naprawdę nie wiem co bym zrobił bez Waszej pomocy. ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności