Skocz do zawartości

Problem z łączeniem łuków


voodoo_Dancer

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z połączeniem łuków. Żeby się nie rozpisywać dodaję link do pliku http://metalmilitia.webpark.pl/pytanie.max. Wykonałem jeden łuk, zrobiłem szyk kołowy i teraz chciałbym w miejscach "zbliżania się" łuków wykonać połączenie, tak żebym mógł zrobić ładnie zaokrąglone pętelki :)

Proszę o pomoc, bo sam jestem początkujący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Heh, nie wrzucaj scenek maksa. Jak chcesz, żeby ktoś szybko Ci pomógł - pokaż render, ewentualnie rzut z viewport'a...

 

Nie mam pojęcia na ile jesteś początkujący... ale strzelam - może chodzi po prostu o narzędzie Weld ewentualnie Target Weld?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ba najpierw musiasz połączyć wszystkie łuki w jednego Spline aby to wykonać klikasz na jednego i w panelu modify masz opcje "atach" (przyłącz/dołącz) no i przyłączasz wszystkie pozostałe łuki.

Po takiej operacji przechodzisz do edytowania Vertexów (możesz puknąć 1 na klawie) zaznaczasz dwa Vertexy które chcesz połączyć i klikasz "Connect" ew. moze umieścić te Vertexy w jednym miejscu i kliknąć "Weld"

 

[+] edit

 

Zapomnialem dopisać ze Vertexy w jednym miejscu mozesz umiescic zaznaczając oba i kliknąć "Fuse".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może byście plik obejżeli a nie z trąby odpowiedzi dawali? Dobrze że go dał bo ciężko się coś wnioskuje z PScr.

Po pierwsze - twoje łuki to instancje a nie kopie - żeby były osobnymi obiektami i dało się je połączyć musisz znaleźć magiczną ikonke "make unique" pod stack windowem. Potem już możesz atachować reszte. W opcjach kopiowania nie rób instancji ani referencji tylko proste prostą kopie, o ile nie zamierzasz modyfikowac obiektu matki i nanosić zmian na dzieci.

 

Po drugie - kompletnie kiepsko to wygląda - za dużo vertexów (do łuku wystarczą dwa).

 

Reszta tak jak piszą przedmówcy.

 

Po trzecie problemem będzie część prosta - pionowa - nawet jeżeli połączysz vertexy na dole - będziesz miał podwójną krzywą - nie wyjdzie to dobrze na meshu. Jeżeli natomiast tam ma być pentelka jak sam to ująłeś to uprość krzywe do 4/6 vertexów i opcją weld sklej dolne punkty

  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności