Napisano 22 Sierpień 200618 l czesc wiem juz jak zrobic mikkie cienie za pomoc area ligtów ale moja metoda na radzenie sobie z cieniem własnym bryły jest strasznie prymitywna tzn. stawim drugie słabsze swiatło z wyłaczonymi cieniami i opetuje enable... 1 co zrobic zeby cien własny nie był czrna dziurą? 2 co zrobic zeby cien rzucony był barszej zróznicowany a nie tylko rozmyty na brzegu? 3 co to jest " gi " bo czytam o tym na forum nie rozumiem a jak szukam to nic nie znajduje dzieks
Napisano 22 Sierpień 200618 l GI - global illumination. Technika oświatlania scen. Więcej info znajdziejsz w dokumentacji renderera np. mental ray'a, vray'a czy czokolwiek jeszcze tam używasz. http://en.wikipedia.org/wiki/Global_illumination http://pl.wikipedia.org/wiki/Global_Illumination
Napisano 23 Sierpień 200618 l Autor dobra, przeczytałem. za pomoca mentalowskiego aera lighta uzyskuje juz całkiem fajne efekty ale prubuje właczyc global ilumination. 1 zmieniam materiał na adwaced lighting 2 sprawdzam w propertis czy obiekty maja właczone generate gi. 3 w f10 włanczam global ilumination i odp[alam render. renderer liczy fotony ale obrazki wogule sie od siebie nie róznia. czytajac helpa z mentala jes taki przeskok ( właczmy gl i naciskamy render i nastepne zdjecie w tutorialu jest juz zupełnie inne potem tylko operuja parametrami...) ps. prupowałem resetowac maxa i zapuszczec go jeszcze raz i nic. gdze popełniam bład? czego nie rozumiem? ludzia dobraj woli dziekuje :)
Napisano 23 Sierpień 200618 l Błędem jest, że wybrałeś mentala... Spróbuj zwiększyć multiplier w zakładce GI pod tymi fotonami do 100 albo więcej.
Napisano 23 Sierpień 200618 l Poszukaj tutków w Internecie na ten temat. np. na http://www.evermotion.org
Napisano 23 Sierpień 200618 l Autor odj master niezbyt motywujace - bład ze wybrałes mentala.. pytam tylko czy nie pomełnam gdzes błedu logicznego w ustawianu global ilumination? bo w helpie z mentala efekty sa swietne a u mnie nie ma wogule wiec cos chyba omijam jakis haczyk w którejs zakładce... tylko ze w tutku nic o tym nie ma . piotrek jasne ze bede szukał zastanawim sie tylko czy nie zapominam o jakiejs pierdole a przy okazji jak uzyskac bardzje realistyczny efekt bloku zbudowanego z płyt bobie 2 boxy wiekszemu daje wiera a mniejszemu materiał chałbym jednak by kazda płyta była inna a nie zeby to była jedna duza płyta pokerskowane?
Napisano 23 Sierpień 200618 l Błąd logiczny może polegać na złej skali sceny. Zmień jednostki na metry/centymetry i ustaw sensowną wielkość boxa. bobie 2 boxy wiekszemu daje wiera a mniejszemu materiał chałbym jednak by kazda płyta była inna a nie zeby to była jedna duza płyta pokerskowane? ????
Napisano 23 Sierpień 200618 l polecam tekstury betonów arrowaya:) i poczytać o mapowaniu, wtedy obedziesz sie bez 2 boxów, starczy 1 model
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto