karolw Napisano 22 Sierpień 2006 Napisano 22 Sierpień 2006 czesc wiem juz jak zrobic mikkie cienie za pomoc area ligtów ale moja metoda na radzenie sobie z cieniem własnym bryły jest strasznie prymitywna tzn. stawim drugie słabsze swiatło z wyłaczonymi cieniami i opetuje enable... 1 co zrobic zeby cien własny nie był czrna dziurą? 2 co zrobic zeby cien rzucony był barszej zróznicowany a nie tylko rozmyty na brzegu? 3 co to jest " gi " bo czytam o tym na forum nie rozumiem a jak szukam to nic nie znajduje dzieks
piotrek Napisano 22 Sierpień 2006 Napisano 22 Sierpień 2006 GI - global illumination. Technika oświatlania scen. Więcej info znajdziejsz w dokumentacji renderera np. mental ray'a, vray'a czy czokolwiek jeszcze tam używasz. http://en.wikipedia.org/wiki/Global_illumination http://pl.wikipedia.org/wiki/Global_Illumination
karolw Napisano 23 Sierpień 2006 Autor Napisano 23 Sierpień 2006 dobra, przeczytałem. za pomoca mentalowskiego aera lighta uzyskuje juz całkiem fajne efekty ale prubuje właczyc global ilumination. 1 zmieniam materiał na adwaced lighting 2 sprawdzam w propertis czy obiekty maja właczone generate gi. 3 w f10 włanczam global ilumination i odp[alam render. renderer liczy fotony ale obrazki wogule sie od siebie nie róznia. czytajac helpa z mentala jes taki przeskok ( właczmy gl i naciskamy render i nastepne zdjecie w tutorialu jest juz zupełnie inne potem tylko operuja parametrami...) ps. prupowałem resetowac maxa i zapuszczec go jeszcze raz i nic. gdze popełniam bład? czego nie rozumiem? ludzia dobraj woli dziekuje :)
Master Kiełbaster Napisano 23 Sierpień 2006 Napisano 23 Sierpień 2006 Błędem jest, że wybrałeś mentala... Spróbuj zwiększyć multiplier w zakładce GI pod tymi fotonami do 100 albo więcej.
piotrek Napisano 23 Sierpień 2006 Napisano 23 Sierpień 2006 Poszukaj tutków w Internecie na ten temat. np. na http://www.evermotion.org
karolw Napisano 23 Sierpień 2006 Autor Napisano 23 Sierpień 2006 odj master niezbyt motywujace - bład ze wybrałes mentala.. pytam tylko czy nie pomełnam gdzes błedu logicznego w ustawianu global ilumination? bo w helpie z mentala efekty sa swietne a u mnie nie ma wogule wiec cos chyba omijam jakis haczyk w którejs zakładce... tylko ze w tutku nic o tym nie ma . piotrek jasne ze bede szukał zastanawim sie tylko czy nie zapominam o jakiejs pierdole a przy okazji jak uzyskac bardzje realistyczny efekt bloku zbudowanego z płyt bobie 2 boxy wiekszemu daje wiera a mniejszemu materiał chałbym jednak by kazda płyta była inna a nie zeby to była jedna duza płyta pokerskowane?
Master Kiełbaster Napisano 23 Sierpień 2006 Napisano 23 Sierpień 2006 Błąd logiczny może polegać na złej skali sceny. Zmień jednostki na metry/centymetry i ustaw sensowną wielkość boxa. bobie 2 boxy wiekszemu daje wiera a mniejszemu materiał chałbym jednak by kazda płyta była inna a nie zeby to była jedna duza płyta pokerskowane? ????
AGmakonts Napisano 23 Sierpień 2006 Napisano 23 Sierpień 2006 polecam tekstury betonów arrowaya:) i poczytać o mapowaniu, wtedy obedziesz sie bez 2 boxów, starczy 1 model
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się