Gość adeerek Napisano 3 Wrzesień 2006 Napisano 3 Wrzesień 2006 Witam jestem nowiutki w 3dmax i chcialem sie czegos nauczyc. dokladnie mam znaczek (puzzel) ktory chce zrobic jako bryłe. czytam forum od 2 dni i nie udalo mi sie go zrobic:( puzzla robie taka metoda jak napisaliscie w pierwszym poscie " 3ds max - tricki, i cenne rady." i doszedlem do moentu - "Chamferujemy górny polygon (po to aby móc używać loopa oraz mieć ładne przejscia przy podpisaniu wszystkich polygonów do jednego smooth group) http://img231.imageshack.us/img231/379/50gn.jpg " u mnie wyflada to tak: http://img373.imageshack.us/img373/4972/klocuj2.png no i gdzie ja mam ten polygon zaznaczyc?? to chyba trzeba skonwertowac ze splinow?? bo w tym bevelu nie moge zaznaczac w ogole ani polygonow ani krawedzi:) z gory dziekuję za pomoc:)
rowr Napisano 3 Wrzesień 2006 Napisano 3 Wrzesień 2006 zrob lepiej obrys splainem i dodaj modyfikator edit mesh, polly albo inna kupe i wtedy bedziesz mogl zaznaczac poligony :)
Gość adeerek Napisano 3 Wrzesień 2006 Napisano 3 Wrzesień 2006 hm dokladnie chodzi mi o taki "tutek" 4. Niektóre obiekty można zbudować szybciej i prościej używając splainów jako baze pod model. Tutaj krótki tutorial : - Budujemy 2 prostokąty: http://img220.imageshack.us/img220/4907/17fo5.jpg - Konwertujemy je do editable splain i attach'ujemy jeden do drugiego: http://img209.imageshack.us/img209/9480/22km1.jpg - Filetujemy wszystkie vertexy: http://img220.imageshack.us/img220/5846/39in.jpg - Aby uprzestrzennić splaina używamy bevela: http://img209.imageshack.us/img209/1378/43wl.jpg ***- Chamferujemy górny polygon (po to aby móc używać loopa oraz mieć ładne przejscia przy podpisaniu wszystkich polygonów do jednego smooth group) http://img231.imageshack.us/img231/379/50gn.jpg - Zaznaczamy 2 edge: http://img231.imageshack.us/img231/3672/64jq.jpg - I używamy na nich loop selection: http://img483.imageshack.us/img483/6935/74mm.jpg - Chamferujemy kilkakrotnie zaznaczone edge, w celu uzyskania zaokrąglenia: http://img231.imageshack.us/img231/4919/82tf.jpg - Robimy to samo na dole: http://img231.imageshack.us/img231/9528/96qk.jpg to na grubo to miejsce gdzie sie zawiesilem. bo obrys zmienilem na mesh i dac tego chamfer edge czy vertexa?
Master Kiełbaster Napisano 3 Wrzesień 2006 Napisano 3 Wrzesień 2006 Mnie to wygląda na funkcję inset. (w sub object poly)
Gość adeerek Napisano 3 Wrzesień 2006 Napisano 3 Wrzesień 2006 masz racje zadzialalo to .inset:) ale znowu problem:/ mam 3dsmaxa5 i w jego helpie nie ma nic na temat loop selection. czy on nie obsluguje tego?? przed chamferem zrobilem raz recznie ale to z 5-10 razy trzeba zrobic:/ a jesli nie ma tego w maxie5 to jaki inny sposob jest na wygladzenie krawedzi??
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się