Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam jestem nowiutki w 3dmax i chcialem sie czegos nauczyc.

dokladnie mam znaczek (puzzel) ktory chce zrobic jako bryłe.

czytam forum od 2 dni i nie udalo mi sie go zrobic:(

 

puzzla robie taka metoda jak napisaliscie w pierwszym poscie " 3ds max - tricki, i cenne rady."

i doszedlem do moentu -

 

"Chamferujemy górny polygon (po to aby móc używać loopa oraz mieć ładne przejscia przy podpisaniu wszystkich polygonów do jednego smooth group)

http://img231.imageshack.us/img231/379/50gn.jpg "

 

u mnie wyflada to tak:

http://img373.imageshack.us/img373/4972/klocuj2.png

 

no i gdzie ja mam ten polygon zaznaczyc?? to chyba trzeba skonwertowac ze splinow??

bo w tym bevelu nie moge zaznaczac w ogole ani polygonow ani krawedzi:)

 

z gory dziekuję za pomoc:)

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 779
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

zrob lepiej obrys splainem i dodaj modyfikator edit mesh, polly albo inna kupe i wtedy bedziesz mogl zaznaczac poligony :)

Napisano

hm dokladnie chodzi mi o taki "tutek"

 

4. Niektóre obiekty można zbudować szybciej i prościej używając splainów jako baze pod model. Tutaj krótki tutorial :

- Budujemy 2 prostokąty:

http://img220.imageshack.us/img220/4907/17fo5.jpg

- Konwertujemy je do editable splain i attach'ujemy jeden do drugiego:

http://img209.imageshack.us/img209/9480/22km1.jpg

- Filetujemy wszystkie vertexy:

http://img220.imageshack.us/img220/5846/39in.jpg

- Aby uprzestrzennić splaina używamy bevela:

http://img209.imageshack.us/img209/1378/43wl.jpg

***- Chamferujemy górny polygon (po to aby móc używać loopa oraz mieć ładne przejscia przy podpisaniu wszystkich polygonów do jednego smooth group)

http://img231.imageshack.us/img231/379/50gn.jpg

- Zaznaczamy 2 edge:

http://img231.imageshack.us/img231/3672/64jq.jpg

- I używamy na nich loop selection:

http://img483.imageshack.us/img483/6935/74mm.jpg

- Chamferujemy kilkakrotnie zaznaczone edge, w celu uzyskania zaokrąglenia:

http://img231.imageshack.us/img231/4919/82tf.jpg

- Robimy to samo na dole:

http://img231.imageshack.us/img231/9528/96qk.jpg

 

 

 

to na grubo to miejsce gdzie sie zawiesilem.

bo obrys zmienilem na mesh i dac tego chamfer edge czy vertexa?

Napisano

masz racje zadzialalo to .inset:)

ale znowu problem:/

mam 3dsmaxa5 i w jego helpie nie ma nic na temat loop selection.

czy on nie obsluguje tego??

 

przed chamferem zrobilem raz recznie ale to z 5-10 razy trzeba zrobic:/

 

a jesli nie ma tego w maxie5 to jaki inny sposob jest na wygladzenie krawedzi??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności