Napisano 3 Wrzesień 200618 l Witam jestem nowiutki w 3dmax i chcialem sie czegos nauczyc. dokladnie mam znaczek (puzzel) ktory chce zrobic jako bryłe. czytam forum od 2 dni i nie udalo mi sie go zrobic:( puzzla robie taka metoda jak napisaliscie w pierwszym poscie " 3ds max - tricki, i cenne rady." i doszedlem do moentu - "Chamferujemy górny polygon (po to aby móc używać loopa oraz mieć ładne przejscia przy podpisaniu wszystkich polygonów do jednego smooth group) http://img231.imageshack.us/img231/379/50gn.jpg " u mnie wyflada to tak: http://img373.imageshack.us/img373/4972/klocuj2.png no i gdzie ja mam ten polygon zaznaczyc?? to chyba trzeba skonwertowac ze splinow?? bo w tym bevelu nie moge zaznaczac w ogole ani polygonow ani krawedzi:) z gory dziekuję za pomoc:)
Napisano 3 Wrzesień 200618 l zrob lepiej obrys splainem i dodaj modyfikator edit mesh, polly albo inna kupe i wtedy bedziesz mogl zaznaczac poligony :)
Napisano 3 Wrzesień 200618 l hm dokladnie chodzi mi o taki "tutek" 4. Niektóre obiekty można zbudować szybciej i prościej używając splainów jako baze pod model. Tutaj krótki tutorial : - Budujemy 2 prostokąty: http://img220.imageshack.us/img220/4907/17fo5.jpg - Konwertujemy je do editable splain i attach'ujemy jeden do drugiego: http://img209.imageshack.us/img209/9480/22km1.jpg - Filetujemy wszystkie vertexy: http://img220.imageshack.us/img220/5846/39in.jpg - Aby uprzestrzennić splaina używamy bevela: http://img209.imageshack.us/img209/1378/43wl.jpg ***- Chamferujemy górny polygon (po to aby móc używać loopa oraz mieć ładne przejscia przy podpisaniu wszystkich polygonów do jednego smooth group) http://img231.imageshack.us/img231/379/50gn.jpg - Zaznaczamy 2 edge: http://img231.imageshack.us/img231/3672/64jq.jpg - I używamy na nich loop selection: http://img483.imageshack.us/img483/6935/74mm.jpg - Chamferujemy kilkakrotnie zaznaczone edge, w celu uzyskania zaokrąglenia: http://img231.imageshack.us/img231/4919/82tf.jpg - Robimy to samo na dole: http://img231.imageshack.us/img231/9528/96qk.jpg to na grubo to miejsce gdzie sie zawiesilem. bo obrys zmienilem na mesh i dac tego chamfer edge czy vertexa?
Napisano 3 Wrzesień 200618 l masz racje zadzialalo to .inset:) ale znowu problem:/ mam 3dsmaxa5 i w jego helpie nie ma nic na temat loop selection. czy on nie obsluguje tego?? przed chamferem zrobilem raz recznie ale to z 5-10 razy trzeba zrobic:/ a jesli nie ma tego w maxie5 to jaki inny sposob jest na wygladzenie krawedzi??
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto