voyager Napisano 16 Wrzesień 2006 Napisano 16 Wrzesień 2006 W tym tutorialu pokaże jak zrobić uniwersalne ustawienia V-Raya Oczywiście nie ma złotego środka, dzięki któremu mielibyśmy mieć szybki i dobry render, ale te ustawienia w wielu sytuacjach świetnie się nadają do renderowania nieruchomych obrazków. Prosze zauważyć, że te ustawienia nie są optymalne, ale dzięki swoim poprawkom możesz mieć podobny render w szybszym czasie. Jednak sedno tych ustawień tkwi w tym, że nawet jeżeli nic nie poustawiasz to i tak uzyskasz niezły rezultat. Ustawianie V-Ray'a 1. Ustaw V-Ray jako główny silnik renderujący (rozpocznij default'owymi ustawieniami). 2. W rolloucie Image sampler ustaw "Adaptive QMC". 3. Wartość "Max. subdivs" ustaw na 100.Zostaw "Min. subdivs" w wartości 1 4. W primary GI engine ustaw QMC GI. Nie zmieniaj subdivs, a jako secondary GI engine włącz Light cache. 5. Ustaw light cache interpolation samples na 5. 6. QMC Sampler. W "Adaptive amount" wpisz 1.0. 7. Odznacz "Clamp output" i "Sub-pixel mapping" w Color mapping rollout. Opcja "Sub-pixel mapping" pozwala ci używać jakiegokolwiek color mapping'u. 8. Zwykle trzeba poprawić Noise threshold bo default'owy generuje za duży szum. Dobra wartością jest 0.005. Możesz też kontrolować ilość szumu bezpośrednio z rollout'a AA (Image sampler). Odznacz "Use QMC sample thresh." i ustaw Clr. thresh na 0.005. Uwagi: * Zostaw wszystkie ustawienia subdivs w ich default'owych wartościach. Nie da to zadnego efektu - 100 AA subdivs i tak nadpisze wszystkie inne. * Dla wersji niższych od 1.49.30, NIE używaj color mapping'u innego niż Linear. W przeciwnym wypadku otrzymasz nieprawidłowy efekt. Jeżeli to konieczne popraw to w postprodukcji. Możesz zmienić dark/bright multipliers, pod warunkiem, że nie będą miały takich samych wartości. * Unikaj używania wyostrzających filtrów AA. Spowodują tylko wyraźniejszy szum. * Korzyści z powyższych ustawień: (*) Mało parametrów do ustawenia końcowego rendera (*) Współgra z wieloma rodzajami scen. (*) Zwykle generuje obraz o wysokiej jakości. * Wady powyższych ustawień: (*) Długie czasy renderingu. Dzięki własny poprawkom możesz ten czas skrócić. * Jak to działa: Wysokie ustawienia AA subdivs powodują głównie przetworzenie próbek (sampli) przez image sampler. Używa to tyle próbek, ile potrzene jest to osiągnięcia określonego progu szumu. W wielu przypadkach, jest podobne do PPT, ale działa na bazie per-bucket i liczba sampli jest adaptacyjna. Tutorial na podstawie: http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/tutorials_unisettings.htm Tłumaczenie, korekta, zaplecze technicze i nołhał (ang. Know How) – voyager. TUTORIAL NIE JEST MOJEGO AUTORSTWA. Nie biore odpowiedzialności za efekty skorzystnia z tego tutka. Ja tu tylko tłumacze i sprzątam ;) W razie zuważenia błędu poinformujcie mnie Miłego i jak najkrótszego renderowania. Nie zapomnijcie o ;D 11 21
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się