Gość gewelor Napisano 18 Wrzesień 2006 Napisano 18 Wrzesień 2006 476 KB http://images2.fotosik.pl/127/d30a80d9e334c476.png Jest to dzialo plazmowe, moj II model w zyciu, pierwszy zrobiony calkowicie samodzielny. Sklada sie z 4 bryl. Co do teksturowania: Czy znacie jakies dobre tutoriale ktore by mogly mi pokazac jak wyteksturowac (roznymi sposobami i wlasnym "rysunkiem") prace? Szukalem sam i znalazlem kilka, lecz odnosily sie juz do gotowych "specyficznych" obiektow. Bardzo podoba mi sie sposób ktory kiedys dokladnie analizowalem. Wygladalo to jak rozlozenie bryly na 2D i/lub z jednoczesnym zaznaczeniem obszarow zdeformowania (kolorem zaznaczone jak bardzo polygon zostal rozciagniety). Jak ktos to zna i podal by mi link do odpowiedniego tutorialu, bylbym bardzo wdzieczny (a gdyby jeszcze byl po polsku :P, chociaz to nie jest konieczne) Zaleznosc ruchowa:Tutaj juz nie mam bladego pojecia jak to zrobic i ktos by musial mi to wytlumaczyc jak krowie na rowie ;<. otoz stworzylem dzialko dzwigary i wiezyczke w przyszlosci ma byc osadzona gniezdzie obrotowym wystajacym z ziemi chce by to wszystko poruszalo sie tak jak mozna odgadnac na screenie obiektem-dokladne zlamanie wyznaczonych punktach umozliwi mi dodanie np. lozysk badz krawedzi etc. dzialanie stawach o lokciowych.> Dziekuje za informacje i ocene pracy. Zapomnialem dodac-max 8 eng. I jeszcze jedno pytanie, jak smoothujecie (zmiekczacie) krawedzie, lecz tylko wybrane, jak radzicie sobie z czasami powstajacym :kwadratowatym" przejsciem z gladkiego do ostrego? Czy sztuczny smooth polegajacy na nakladaniu cieniow pomoze z tym? (gdzies bawilem sie z taka opcja). Z checia bym sam wszystkiego poszukal lecz nie znam sie na terminologii :(
blood_brother Napisano 18 Wrzesień 2006 Napisano 18 Wrzesień 2006 Co do ostatniego problemu to najwygodniej jest chyba zrobic chamfery (nie pamietam jak dokladnie to sie nazywa w maxie) nie bawiac sie w zadne meshsmooth'y czy inne turbosmooth'y. Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi z ta zaleznoscia ruchowa. Co do texturowanie gdzies tu na forum krazy videotutek o unwarpie czy jak to sie tam nazywa. Maxowicze Ci powiedza jak to sie nazywa. A tutek calkiem niezly o malowaniu textur jest na cgtalku. Dalbym Ci linka ale w tej chwili cos nie moge sie dobic. Jak sie dobije to Ci podesle tutaj. O udalo mi sie: http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=373024 Edit: Jeszcze jedno. Popraw temat na zgodny z regulaminem.
Gość gewelor Napisano 18 Wrzesień 2006 Napisano 18 Wrzesień 2006 Siateczka w zlaczniku (Zrzut ekranu) Ten tutek o malowaniu calkiem ciekawy, na pewno mi sie przyda. Z ta zaleznoscia.. moze napisze tak: Widzialem tutek o zabawnym kosmicie z jednej bryly. Dodano jemu "kosci" i przywiazano do nich jego czesci ciala i kiedy sie zmienilo ustawienie kosci, zmieniala sie pozycja ludka. Tyle ze postac skladal sie wlasnie z tego jednego, deformowanego podczas ruchu, obiektu. Ja chce by moje 4 obiekty nie deformowaly sie lecz dzialaly w taki sam sposob (moze komus ten tutek jest znany... chyba nawet jest w tutach samego programu) i poprawilem nazwe tematu (mam nadzieje ze teraz dobrze :3)
g:j:r Napisano 19 Wrzesień 2006 Napisano 19 Wrzesień 2006 Musisz skorzystac z systemu kości - Bones ("kosciami" moga byc poszczegolne czesci działa) i z modułu kinematyki odwrotnej, to wszystko jest dosc dobrze opisane w helpie, ja przy robieniu ramienia robota korzystalem takze chyba z tego tutka, albo czegos podobnego: http://www.cglearn.com/tutorials/max3/10_robot.html modelik fajny pozdro edit: to nie ten tutek, bo tam nie ma o kinematyce odwrotnej, ale troche pozytecznych rzeczy jest, jak poguglasz to znajdziesz ten o ktory mi chodzilo, teraz nie moge znalezc a mam malo czasu:(
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się