Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

476 KB

http://images2.fotosik.pl/127/d30a80d9e334c476.png

Jest to dzialo plazmowe, moj II model w zyciu, pierwszy zrobiony calkowicie samodzielny. Sklada sie z 4 bryl.

 

Co do teksturowania: Czy znacie jakies dobre tutoriale ktore by mogly mi pokazac jak wyteksturowac (roznymi sposobami i wlasnym "rysunkiem") prace? Szukalem sam i znalazlem kilka, lecz odnosily sie juz do gotowych "specyficznych" obiektow. Bardzo podoba mi sie sposób ktory kiedys dokladnie analizowalem. Wygladalo to jak rozlozenie bryly na 2D i/lub z jednoczesnym zaznaczeniem obszarow zdeformowania (kolorem zaznaczone jak bardzo polygon zostal rozciagniety). Jak ktos to zna i podal by mi link do odpowiedniego tutorialu, bylbym bardzo wdzieczny (a gdyby jeszcze byl po polsku :P, chociaz to nie jest konieczne)

 

Zaleznosc ruchowa:Tutaj juz nie mam bladego pojecia jak to zrobic i ktos by musial mi to wytlumaczyc jak krowie na rowie ;<. otoz stworzylem dzialko dzwigary i wiezyczke w przyszlosci ma byc osadzona gniezdzie obrotowym wystajacym z ziemi chce by to wszystko poruszalo sie tak jak mozna odgadnac na screenie obiektem-dokladne zlamanie wyznaczonych punktach umozliwi mi dodanie np. lozysk badz krawedzi etc. dzialanie stawach o lokciowych.>

 

Dziekuje za informacje i ocene pracy.

 

Zapomnialem dodac-max 8 eng. I jeszcze jedno pytanie, jak smoothujecie (zmiekczacie) krawedzie, lecz tylko wybrane, jak radzicie sobie z czasami powstajacym :kwadratowatym" przejsciem z gladkiego do ostrego? Czy sztuczny smooth polegajacy na nakladaniu cieniow pomoze z tym? (gdzies bawilem sie z taka opcja).

 

Z checia bym sam wszystkiego poszukal lecz nie znam sie na terminologii :(

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 2,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Co do ostatniego problemu to najwygodniej jest chyba zrobic chamfery (nie pamietam jak dokladnie to sie nazywa w maxie) nie bawiac sie w zadne meshsmooth'y czy inne turbosmooth'y.

 

Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi z ta zaleznoscia ruchowa.

 

Co do texturowanie gdzies tu na forum krazy videotutek o unwarpie czy jak to sie tam nazywa. Maxowicze Ci powiedza jak to sie nazywa.

 

A tutek calkiem niezly o malowaniu textur jest na cgtalku. Dalbym Ci linka ale w tej chwili cos nie moge sie dobic. Jak sie dobije to Ci podesle tutaj. O udalo mi sie: http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=373024

 

Edit:

 

Jeszcze jedno. Popraw temat na zgodny z regulaminem.

Napisano

Siateczka w zlaczniku (Zrzut ekranu)

 

Ten tutek o malowaniu calkiem ciekawy, na pewno mi sie przyda.

 

Z ta zaleznoscia.. moze napisze tak:

 

Widzialem tutek o zabawnym kosmicie z jednej bryly. Dodano jemu "kosci" i przywiazano do nich jego czesci ciala i kiedy sie zmienilo ustawienie kosci, zmieniala sie pozycja ludka. Tyle ze postac skladal sie wlasnie z tego jednego, deformowanego podczas ruchu, obiektu. Ja chce by moje 4 obiekty nie deformowaly sie lecz dzialaly w taki sam sposob (moze komus ten tutek jest znany... chyba nawet jest w tutach samego programu)

 

i poprawilem nazwe tematu (mam nadzieje ze teraz dobrze :3)

Napisano

Musisz skorzystac z systemu kości - Bones ("kosciami" moga byc poszczegolne czesci działa) i z modułu kinematyki odwrotnej, to wszystko jest dosc dobrze opisane w helpie, ja przy robieniu ramienia robota korzystalem takze chyba z tego tutka, albo czegos podobnego: http://www.cglearn.com/tutorials/max3/10_robot.html

modelik fajny

pozdro

edit: to nie ten tutek, bo tam nie ma o kinematyce odwrotnej, ale troche pozytecznych rzeczy jest, jak poguglasz to znajdziesz ten o ktory mi chodzilo, teraz nie moge znalezc a mam malo czasu:(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności