filoos Napisano 9 Październik 2006 Napisano 9 Październik 2006 Witam. prosto z bomby ;] jak zrobic zeby w preloaderze zamiast standardowego paska postepu odgrywała sie jakaś animacja?? pozdrawiam
hax0r Napisano 9 Październik 2006 Napisano 9 Październik 2006 wczytane = _root.getBytesLoaded(); total = _root.getBytesTotal(); mc = Math.ceil(loaded/total*100) + "%"; // mc nazwa twojego klipu if(wczytane>= total){ gotoAndPlay(n); } musisz tylko nazwać swojego Movie Clipa i jego nazwe wpisać tam gdzie jest MC Nie wiem czy to działa bo nie testowałem jak źle to niech ktoś mnie poprawi :P
Leleń Napisano 9 Październik 2006 Napisano 9 Październik 2006 http://www.photosy.freehost.pl/Preloader.rar sciagnij sobie i podmien animacje z tym koleczkiem na wlasna.. ale to jest do flasha 8, niewiem ktorego tam masz.. edit: o sory, chcesz zrobic tak zeby animacja sie konczyla jak zaladuje sie 100% ? (bo ja ci podeslalem ze animacja leci w kolko a procenty leca) w takim razie cos ala sposob hax0r'a :]
filoos Napisano 9 Październik 2006 Autor Napisano 9 Październik 2006 Wielkie dzięki Leleń, napewno się przyda, ale mi bardziej chodzi o ten kodzik od hax0ra..tyle ze cos nie działa, próbowałem go rozgryźć ale nie potrafie sobie z nim poradzić. To "wczytane" ma być po polsku?? Może ktoś ma jakieś rady albo cóś w tym stylu ;] mam flasha 8 pozdrawiam
hax0r Napisano 9 Październik 2006 Napisano 9 Październik 2006 wczytane = _root.getBytesLoaded(); total = _root.getBytesTotal(); nazwa_twojego_movie_clipa = int(loaded/total*100); // Nazwa Movie clipa if(wczytane>= total){ gotoAndPlay(n); } Tam gdzie widnieje napis nazwa_twojego_movie_clipa wpisz nazwę swojego movie clipa taką samą jaką masz w polu var Powinno być ok Niestety nie sprawdze bo nie ma mnie w domu :) Powodzenia
filoos Napisano 9 Październik 2006 Autor Napisano 9 Październik 2006 hmm..kodzik który mi podałeś działa jako preloader tyle, że na tej samej zasadzie co ten który podał mi Leleń ;] jezeli dam w movie clip na koncu stop() to animacja mi sie zatrzyma i dalej stoi w miejscu do załadowania stronki.. a chodzi mi o to zeby preloader rozłożył długość movie clipa do długości ładowania..np kulka przesuwa się animacją po lini i w chwili zakończenia się ładownia, kulka dochodzi do konca;] Chłopaki dzięki za starania.. te kody które od was dostałem też bardzo mi się przydadzą. pozdrawiam
hax0r Napisano 10 Październik 2006 Napisano 10 Październik 2006 Robi sie tak prawdopodobnie dlatego ,że w tym przypadku 100 na koncu skryptu oznacza farme nr: 100 zmien ilosc farmow na tyle ile masz w swoim movieclipie np 25 farmów to zamiast 100 wpisz 25 jak nie zadziała daj stop() na koniec A jak to nie zadziała to mam taką fajną książke Oficjalny Podręcznik do Flasha 8 polecam Helionka :)
pitekkkk Napisano 10 Październik 2006 Napisano 10 Październik 2006 jak chodzi Ci o kuleczke która bedzie sie poruszac to mozesz pobawic sie za pomocą x i y, a jak nie to zrobic MC w którym bedzie jej ruch o dlugosci 100 klatek i wtedy w pierwszej klatce roota wczytane = _root.getBytesLoaded(); total = _root.getBytesTotal(); progres = int(loaded/total*100) nazwa_twojego_mc_z_animacją.gotoAndStop(progres); if(wczytane>= total){ gotoAndPlay(n); } dodatkową zmienna mozna pominąc jak wolisz, ale tak jest chyba czytelniej.. powinno dzialac, pozdro :)
filoos Napisano 10 Październik 2006 Autor Napisano 10 Październik 2006 bardzo dziękuje ;] dzięki waszej pomocy poradziłem sobie z preloaderem ;] mam teraz kolejny problem, a mianowicie potrzebne mi jest zrobić menu działające na takiej zasadzie: jest sobie button po najechaniu na niego myszką ma odtworzyć sie MC w którym są nastęne buttony. jak to zrobić?? schamacik:
hax0r Napisano 10 Październik 2006 Napisano 10 Październik 2006 Funkcja On Roll out po najechaniu mc daj play i wsjo :) proste i bezbolesne pokaż kod twjego preloadera :) i wytłumacz mniej wiecej jak to zrobiłeś , ja w domku robiłem po swojemu to nic mi nie szło :P 1
Nazps Napisano 27 Październik 2006 Napisano 27 Październik 2006 MovieClip.prototype.wyjazd = function(mczagniezdzony){ this.onRollOver = function(){ this.mczagniezdzony.onEnterFrame = function(){ i++ this._alpha = i if (this._alpha >=100){ delete this onEnterFrame } } } mc.wyjazd(mczagniezdzony); mc.mczagniezdzony.wyjazd(mczagniezdzonywtympoprzednim); Kod umieszczasz na warstwie actions (dla pewnosci zablokowanej). Pamietaj o instance name etc. Oczywiscie w tym prototypie mozesz sie bawic jakimis inymi wlasniwosciami niz alpha uzalezniejac je od tego "i" Powinno dzialac, ale dawno nie rzezbilem we flashu wiec moga byc problemy ze skladnia. Innych metod of corz jest kupa.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się