Skocz do zawartości

moje problemy z flashem


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

wczytane = _root.getBytesLoaded();

total = _root.getBytesTotal();

mc = Math.ceil(loaded/total*100) + "%"; // mc nazwa twojego klipu

if(wczytane>= total){

gotoAndPlay(n);

}

 

musisz tylko nazwać swojego Movie Clipa i jego nazwe wpisać tam gdzie jest MC

 

Nie wiem czy to działa bo nie testowałem jak źle to niech ktoś mnie poprawi :P

Napisano

Wielkie dzięki Leleń, napewno się przyda, ale mi bardziej chodzi o ten kodzik od hax0ra..tyle ze cos nie działa, próbowałem go rozgryźć ale nie potrafie sobie z nim poradzić. To "wczytane" ma być po polsku?? Może ktoś ma jakieś rady albo cóś w tym stylu ;] mam flasha 8 pozdrawiam

Napisano

wczytane = _root.getBytesLoaded();

total = _root.getBytesTotal();

nazwa_twojego_movie_clipa = int(loaded/total*100); // Nazwa Movie clipa

if(wczytane>= total){

gotoAndPlay(n);

}

 

Tam gdzie widnieje napis nazwa_twojego_movie_clipa wpisz nazwę swojego movie clipa taką samą jaką masz w polu var

 

Powinno być ok Niestety nie sprawdze bo nie ma mnie w domu :) Powodzenia

Napisano

hmm..kodzik który mi podałeś działa jako preloader tyle, że na tej samej zasadzie co ten który podał mi Leleń ;] jezeli dam w movie clip na koncu

stop() to animacja mi sie zatrzyma i dalej stoi w miejscu do załadowania stronki.. a chodzi mi o to zeby preloader rozłożył długość movie clipa do długości ładowania..np kulka przesuwa się animacją po lini i w chwili zakończenia się ładownia, kulka dochodzi do konca;] Chłopaki dzięki za starania.. te kody które od was dostałem też bardzo mi się przydadzą. pozdrawiam

Napisano

Robi sie tak prawdopodobnie dlatego ,że w tym przypadku 100 na koncu skryptu oznacza farme nr: 100 zmien ilosc farmow na tyle ile masz w swoim movieclipie np 25 farmów to zamiast 100 wpisz 25 jak nie zadziała daj stop() na koniec A jak to nie zadziała to mam taką fajną książke Oficjalny Podręcznik do Flasha 8 polecam Helionka :)

Napisano

jak chodzi Ci o kuleczke która bedzie sie poruszac to mozesz pobawic sie za pomocą x i y, a jak nie to zrobic MC w którym bedzie jej ruch o dlugosci 100 klatek i wtedy w pierwszej klatce roota

wczytane = _root.getBytesLoaded();

total = _root.getBytesTotal();

progres = int(loaded/total*100)

nazwa_twojego_mc_z_animacją.gotoAndStop(progres);

if(wczytane>= total){

gotoAndPlay(n);

}

 

dodatkową zmienna mozna pominąc jak wolisz, ale tak jest chyba czytelniej.. powinno dzialac, pozdro :)

Napisano

bardzo dziękuje ;] dzięki waszej pomocy poradziłem sobie z preloaderem ;] mam teraz kolejny problem, a mianowicie potrzebne mi jest zrobić menu działające na takiej zasadzie: jest sobie button po najechaniu na niego myszką ma odtworzyć sie MC w którym są nastęne buttony. jak to zrobić??

schamacik:

 

menujj2.jpgmenujj2.jpg

Napisano

Funkcja On Roll out po najechaniu mc daj play i wsjo :) proste i bezbolesne pokaż kod twjego preloadera :) i wytłumacz mniej wiecej jak to zrobiłeś , ja w domku robiłem po swojemu to nic mi nie szło :P

  • Confused 1
Napisano

MovieClip.prototype.wyjazd = function(mczagniezdzony){

this.onRollOver = function(){

this.mczagniezdzony.onEnterFrame = function(){

i++

this._alpha = i

if (this._alpha >=100){

 

delete this onEnterFrame

}

}

}

mc.wyjazd(mczagniezdzony);

mc.mczagniezdzony.wyjazd(mczagniezdzonywtympoprzednim);

 

Kod umieszczasz na warstwie actions (dla pewnosci zablokowanej). Pamietaj o instance name etc. Oczywiscie w tym prototypie mozesz sie bawic jakimis inymi wlasniwosciami niz alpha uzalezniejac je od tego "i"

Powinno dzialac, ale dawno nie rzezbilem we flashu wiec moga byc problemy ze skladnia. Innych metod of corz jest kupa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności