SzU Napisano 22 Październik 2006 Napisano 22 Październik 2006 Witam Dreczy mnie od poczatku mej przygody z malarstwem cyfrowym (a wiec w moim przypadku kolorowym, gdyz wczesniej siegalem raczej po olowek) pewien aspekt: w wiekszosci prac uzywam kolorow jakie sugeruje swiatlo - nie sa to kolory jakie widzimy w swietle dziennym (bialym), ale bliskie sobie odcienie zasugerowane przez kolor swiatla - np zachodzacego slonca. niekiedy wydaje mi sie ze wsyztsko na moich pracach jest szare i jedynie posiada jakis kolor bo padajace swiatlo ma jakis. moze to dlatego ze zawsze idealem wrazen wizualnych byla dla mnie gra Unreal (1998), gdzie zastosowano szeroko kolorowe swiatla tworzace czesto magiczna atmosfere. czytalem kiedys iz czlowiek jest otoczony przez tyle kolorow, ze od dziecka uczy sie ignorowac informacje o wlasciwym kolorze przedmiotu w mozgu i bardziej zwraca uwage na forme (oswietlenie) (podobno uczymy juz tej ignorancji dzieci dajac im jaskrawo kolorowe klocki i zabawki). czy jestem jedna z ofiar tego procederu? :P i teraz mam pytanie - jak nauczyc sie dodawania do elementow przedstawianych na pracy ich wlasciwych kolorow? nie wiem jak sobie z tym radzicie, ale jest to dla mnie nieporownywalnie trudniejsze od namalowania tychze przedmiotow prawidlowo oswietlonych, ale szarych (czy tez oswietlonych monochromatycznym swiatlem). juz sama roznica w wartosci (jasny fragment - ciemny fragment np. biala koszula i ciemne spodnie) moze moim zdaniem mylic nieco osobe tworzaca przy definiowaniu formy,a co dopiero kolor. wiem ze niektorzy maluja najpierw obra zw odcieniach szarosci a pozniej zmieniaja kolory suwakami, ale wymaga to tyle poprawek ze chyba lepiej od rzau nauczyc sie malowac porzadnie. jak do tego doszliscie lub jak sie tego uczycie?
damusTo Napisano 22 Październik 2006 Napisano 22 Październik 2006 Ja np staram się zdejmować z tekstur kolor światła słonecznego lub robic je kiedy jego udział jes naprawde znikomy w bardzo pochmurne dni. Co do barw światła słonecznego czy rozproszonego odsyłam do podręczników fotogtafi wszystko tam ładnie opisane :] trudno to w kilku zdaniach tam zwykle jest na to rozdział ;)
merv_ Napisano 22 Październik 2006 Napisano 22 Październik 2006 moze maluj kolorami rzeczywistymi a potem zrób nowa warstwe daj na niej kolor światła, tylko ze troche wzmocniony... opacity na 40% a przenikanie warstwy na soft light :) pozdrawiam
SzU Napisano 22 Październik 2006 Autor Napisano 22 Październik 2006 damusTo: mialem na mysli malowanie , artworkow, obrazow (a wiec 2D), ten przyklad z unrealem to w kwestii ogolnego wizualnego wrazenia, mam zwyczaj traktowac gry jak dziela sztuki. teksturki do modeli ma sie rozumiec ze powinny byc z pochmurnych dni :) merv_: dzieki, sprobuje :)
damusTo Napisano 22 Październik 2006 Napisano 22 Październik 2006 No tak adaptacja tego procesu jest możliwa i u ciebie w 2d wiec w czym problem 2 fotki tego samego, ze słońcem i bez i wyfiltrujesz barew słońca
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się