michał Napisano 27 Październik 2006 Napisano 27 Październik 2006 Jak w temacie. ktos przerabiał? manual milczy na ten temat. A mi zawsze wywala komunikat, ze plik jest tylko obrazkiem i w związku z tym zostaje pominiety w procesie łączenia. po chwili wyskakuje taki sam dotyczący drugiego pliku i po ptakach... a rozumiem,ze w załozeniu jest to opcja pozwalająca wznowic rendering lub skrócić czas, zapuszczając rendering jednoczesnie na dwóch maszynach i następnie łącząc dwa mxi. Z góry dziękuję za łopatologiczne wytłumaczenie.
Hindus Napisano 28 Październik 2006 Napisano 28 Październik 2006 Łopatologicznie ale skutecznie. To o czym piszesz. Jak walniesz render i się skonczy w tym oknie i dasz na save mxi to zapisuje tylko mapke hdr (powiedzmy). Potem dostajesz "...will be ignored during the merging process..." Musisz zapisać mxi automatycznie po skonczeniu rendera poprzez ustawienie opcji bo ręczny zapis to nie to samo. KROK PO KROKU Odpalasz 3dsmax, robisz scene, pod F10 przechodzisz na zakładke RENDER a potem do panelu SYSTEM. RENDERING NO1 Zaznaczasz opcje SAVE MXI i np dajesz sciezke mxinr1.mxi dajesz na render. konczy sie renderowac i jest połowa drogi. RENDERING NO2 Znowu w maxie robisz podobnie - zmieniasz sciezke na mxinr2.mxi i dajesz na przycisk render. (i tutaj ważna sprawa bo o tym nie pisałes wiec pewnie jeszcze będziesz przerabiał - tak zwane seedy czyli powiedzmy warstwy noisu) odrazu jak tylko wystartujesz drugi render dajesz na stop, odczekujesz chwilke i w tym oknie maxwella w zakładce Render Options zmieniasz seed na inny niz ten poprzedni - jesli wczesniej nie ustawiałes seeda w no1 to teraz musisz zmienic na inny niz 0 - jak nie zmienisz to będzie znikał ten sam noise i nie będzie rezultatu. Wtedy jak juz zmienisz seed na np 555 dajesz na przycisk trojkacika po prawej u góry aby odpalic render. Na koniec dajesz na mergowanie i wskazujesz mxinr1.mxi i mxinr2.mxi Czyli podanie Scieżki zapisu mxi1, rendering, stop. podanie Scieżki zapisu mxi2, odpalamy rendering i odrazu stopujemy, zmieniamy seeda, wznawiamy render przyciskiem podobnym do trojkacika w prawym górnym rogu. Cooperative mxi - nawigujemy do sciezek i plikow mxi1&2. Mam nadzieje że pomogło :) Dzięki.
michał Napisano 28 Październik 2006 Autor Napisano 28 Październik 2006 Będę sprawdzał, ale juz teraz dziękuję za jasne i klarowne wytłumaczenie. Ja działam co prawda w maxwel Studiu, ale myślę, że to co napisałeś ma przelozenie. Nigdy nie wiedziałem co to są te pieprzone sidy;] Dziękuję.
Hindus Napisano 28 Październik 2006 Napisano 28 Październik 2006 seedy swoją drogą - jak nie zmienisz seeda to dostaniesz potem inny komunikat - ale najpierw musisz przejsc przez zapis mxi - nie ręcznie bo zapisuje obrazek - musisz znalezc opcje automatycznego zapisu mxi. W studiu mozesz zmienic seeda wiec mozesz pominoc stopowanie renderingu potem.
michał Napisano 28 Październik 2006 Autor Napisano 28 Październik 2006 W oknie Render options mam pole na podanie ścieżki do mxi - to pewnie to. Nie widzę ustawień sida, ale poradziłem sobie tak jak to opisałeś. Tak z ciekawości, czy mozliwy jest merg różnych scen:]? Czy muszą być identyczne do ostatniej textury? Mielibyśmy możliwość robienia podwójnej ekspozycji..
zdeno Napisano 29 Październik 2006 Napisano 29 Październik 2006 Michał: nie ma konieczności tak sztucznego tworzenia podwójnej ekspozycji bo za pomocą narzędzia MULTILIGHT masz pełen zakres światła jaki możesz dodać/odjać w scenie. przed rozpoczęciem renderingu zahacz opcje enable multilight i po zatrzymaniu rendera przejdź do zakładki multilight i smigaj suwaczkami. co do łączenia .MXI to chyba prościej zatrzymać render ... w explorerze windowsa skopiować nowopowstały 1.mxi na np. 1a.mxi ... w maxwellu przestawić SEEDa o 1 i ponownie puścić render ... trzeba wdusić ten guziczek z symbolem PLAY .... potem znowy zatrzymać ... skopiować .mxi ... zmienić seeda itd. nextlimity pisali że te łączenie plików jest wydajniejsze niż długie mielenie jednej sceny. ja czekam zcy w końcu się wypowiedzą co do możliwości wypalania lightmap za pomocą maxwella .. byłoby nieźle Edit: już nie wspomnę że NL durnowato rozwiązali sprawę tych ścieżek dostępu i nadpisywania poprzednich renderów . pieczesz render 10 godzin ... wypali Ci output.jpg ... a potem puścisz inny i Ci go nadpisze bo zapomniałeś zmienić ścieżki. ech.... 1
Hindus Napisano 29 Październik 2006 Napisano 29 Październik 2006 najlepiej zrobić skrypt własnego autorstwa który pracuje za was.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się