Skocz do zawartości

michał

Members
  • Liczba zawartości

    19
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

michał's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. W oknie Render options mam pole na podanie ścieżki do mxi - to pewnie to. Nie widzę ustawień sida, ale poradziłem sobie tak jak to opisałeś. Tak z ciekawości, czy mozliwy jest merg różnych scen:]? Czy muszą być identyczne do ostatniej textury? Mielibyśmy możliwość robienia podwójnej ekspozycji..
  2. Będę sprawdzał, ale juz teraz dziękuję za jasne i klarowne wytłumaczenie. Ja działam co prawda w maxwel Studiu, ale myślę, że to co napisałeś ma przelozenie. Nigdy nie wiedziałem co to są te pieprzone sidy;] Dziękuję.
  3. Jak w temacie. ktos przerabiał? manual milczy na ten temat. A mi zawsze wywala komunikat, ze plik jest tylko obrazkiem i w związku z tym zostaje pominiety w procesie łączenia. po chwili wyskakuje taki sam dotyczący drugiego pliku i po ptakach... a rozumiem,ze w załozeniu jest to opcja pozwalająca wznowic rendering lub skrócić czas, zapuszczając rendering jednoczesnie na dwóch maszynach i następnie łącząc dwa mxi. Z góry dziękuję za łopatologiczne wytłumaczenie.
  4. ano lepszejsiego jescze nie znalazłem. A shaders sam kleciłem żeby się czegos nauczyć i szczerze mówiąc, brakuje mi pomysłu w jaki sposób uczynić go bardziej naturalnym..może jakieś wskazówki? dzięki
  5. Noo, tutaj to jeszcze jest sporo do zmienienia, wygładzenie kilku brył np; ale się cieszę z nowej zabawki:))
  6. mając świadomość błędów i wypaczeń, z pewną dozą.. itp. itd , zdecydowałem sie cóś pokazać. Auto nie moje, budynek mój, materiały w większości moje.
  7. michał

    multilight

    muszę chyba dodać sobie avatara, żeby było widać, że nie wyglądam na idiotę:D mam w scenie obiekt składający się z 8 brył z materiałem emitera. Pytanie brzmi: Czy aby korzystać z funkcji ml, należy zrobic coś więcej niż tylko zahaczyć opcję w ustawieniach renderingu? Dodam, ze hd mam wyłączone.. dzięki:) chyba, ze program traktuje jako jeden emiter wszystkie bryły, nawet gdy nie są połączone...sprawdzę to..dzięki:)
  8. Witam ponownie. Walczę dalej hehe. Tym razem zabrałem sie za multilight, a raczej próbowałem.. Nie wiem czy ja coś robię nie tak, czy program swiruje, ale po skończonym renderingu mam pustą zakładkę multilight. Oczywiście przed zapuszczeniem renderu zaznaczyłem ją w opcjach..
  9. ano to "czasami" to w moim przypadku jakieś 85% ;] Hindus=> w tym problem, że większość ładnych modeli dostępnych w sieci to 3ds których archicad nie czyta i w związku z tym chciałem je importować bezposrednio do maxwell studia..zassałem sobie nawet takie cudo jak quick3D - converter z myślą o konwersji plików do *obj ale o dziwo on tez otwiera co bardziej skomplikowane modele 3ds jako totalnie rozpieprzone.... chyba zacznę zbierać na 3dstudio..;]
  10. ano dlatego,ze nie mam 3ds;] Pracuję w archicadzie..
  11. Witam. zassałem do testów modelik autka 3ds. Przy próbie otwarcia go w studiu wszystkie elementy zachowuja sie jakby miały różnie zdefiniowane osie xyz. Auto wygląda jakby wyszło spod lokomotywy..Model otwarty w innych programach zachowuje sie poprawnie..Ma ktoś jakiś pomysł?
  12. michał

    Sky HDRi w 1.1

    hehe, gdyby to było takie łatwe, to nie zawracałbym tutaj głowy;] Ale juz poradziłem sobie. na forum maxwellowskim było parę osób z takim problemem..tak do konca nie jestem pewien co pomogło.. mozliwe,ze przestawienie w preferencjach na engin RS1..Zauważyłem też, że czasem pomaga otwarcie okna 3dvieport i kilkakrotne przerzucenie rodzaju tła naciskając K. Preview dalej nie pokazuje mapy, ale przynakmniej render i render region tak. No i trzeba pamiętać, że aby zobaczyć cokolwiek trzeba podniesc wartość Intensity dla mapy backgroundu. No i dziękuję Wszystkim za zaangażowanie. Maxwell podoba mi się coraz bardziej:] A tak przy okazji.. Nie bardzo rozumiem ideę oświetlenia sceny mapą hdri.. Czy oznacza to,że system automatycznie rozpoznaje jasne partie mapy i nadaje im silniejsze promieniowanie niz ciemnym obszarom? Czy możliwe jest uzyskanie w ten sposób cienia rzuconego? CZy mapa wklejana w kanale Ilumination powinna zostać wpierw w jakis sposób obrobiona? I jakie warunki powinna spełniac dobra mapa Hdri aby uzyskac takie efekty? uff. pozdr i miłej nocki.
  13. michał

    Sky HDRi w 1.1

    ano właśnie. zapomniałem,ze to forum ma w nazwie 3dmax.. Niestety jest jedynym polskim forum na temat maxwella..nic to..dziękuję wszystkim
  14. michał

    Sky HDRi w 1.1

    Przepraszam, nie łapię. Nie mam takiej palety, generalnie całość mam w innej estetyce, więc mówimy chyba o różnych wersjach/pluginach.. Może w demie jest inaczej?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności