Skocz do zawartości

Problem z widokiem w viewportach


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Kurde - zwykle nie było z majką problemów, a teraz mam taki myk, że w widoku "top" nie widzę płaszczyzny, jezeli jest niżej niż płaszczyzna siatki..

tak jakby płaszczyzna 0 była nieprzeźroczysta. WTF ?!

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Chcesz powiedzieć, że nie widzisz obiektów, które znajdują się pod gridem?

Może spróbuj zwiększyć atrybut Far Clip Plane ?

Jeśli nie o to chodzi, postaraj się wytłumaczyć jasniej ;]

Napisano

Clipping planesy są ustawione wystarczająco - czaję ich zasadę działania.

 

Jednak po prostu - nie widzę obiektu kiedy np. robię sobie curva z cvków w widoku top, albo rysuję plane'a. Dopiero jestem w stanie je zobaczyć w perspektywie. W widoku top są widczne kiedy w perspektywie przesunę je kawałek NAD oś 0-0. To samo z widokami front i left. Widzę je kiedy są jakby po tej stronie punktu (0,0,0) z której patrzę, ajkby przez punkt (0,0,0) przecinały się 3 nieprzeźroczyste płaszczyzny. !!

 

Mam Maya 8, w 7mce nie miałem tego problemu.

Napisano

Witam! Zauważyłem temat, więc postanowiłem sie pod niego podpiąć,gdyż nie chciałem zakładać nowego o takiej samej nazwie. Mam nadzieję,że sie nikt nie obrazi.

 

Mój problem polega na tym,że gdy próbuję zaznaczyć obiekt lub jakikolwiek kompozyt, obraz totalnie się rozmywa i nieznacznie przesówa.Uniemożliwa to jakąkolwiek pracę w Mayce,bo nic nie widać. Nigdy przed tem nie było takiego problemu.Używam Mayi 8. Z góry dzięki za wszelkie konstruktywne sugestie i jeszcze raz sorry Maceo,że Ci się podpiąłem do tematu.

 

Pozdrawiam.

Napisano

Maceo: masz ustawione Image Plane'y ? Zauważyłem coś takiego przy włączonych Image Plane'ach w siódemce.

 

Heh widać nie ma co się na razie przesiadać na nowszą wersję. Plugów jeszcze nie ma, jakieś błędy rodem z 3ds maxa, jedynie nowy mental kusi.

Napisano

Rozwiązałem problem - dziwnie, ale działa. Generalnie poszło o clipping planes'y camery. Ale to jakiś absurd. Po przestawieniu jednoster na metry wszelkie ustwienia kamer i innych rzeczy typu grid się strasznie kwaszą. Żeby obiekt był widoczny w top trzebabyło ustawić jakąś astronomiczną wartość z 10 na 10000 czy coś... bez sensu trochę. Znacz - bardzo niewygodne. Bo jak robisz nową scenę to musisz wysztko poustawiac.

Napisano

Czyli jednak o cliping plane'y chodziło. No fakt, przy metrach trzeba się pobawić kamerami, ja zazwyczaj pracuję na centymetrach, bo i tak większość shaderów mentala ma to gdzieś czy słoń jest miniaturką, czy mrówka jest ogromna.

 

A co do zmiany CP kamer można skrypt napisać i na shelfa wrzucić, żeby zmieniał wszystkie standardowe kamery za jednym kliknięciem.

Napisano

Nie no - ja się chyba niepotrzebnie męczę z majką do celów wizek architektonicznych - oczywiście jeszcze exportuję na końcu do maxa żeby w vray trzasnąć ;) ale robię to tylko z nadzieją, że już niedługo nie będę musiał exportować.

ale co mnie denerwuje, rzeczywiście majka nie wygląda na program do modelowania architektury.... niestety.

Napisano

Oka, żeby nie robić nowego tematu: Jest coś irytującego, mianowicie, kiedy przesuwam obraz, obracam obraz, lub przesuwam i skaluję obiekt to viewport przestaje pokazywać teksturę. Chcę np. przesunąć boxa, wedle blueprita i właśnie w trakcie przesuwania nie ma tekstury, jak puszczam przycisk myszy tu już widać.

Napisano

Nie pamiętam dokładnie, a nie chce mi się teraz sprawdzać, ale to powinno być to:

 

Window -> Settings/Preferences -> Preferences -> Display -> Fast Interaction

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności