Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Kurde - zwykle nie było z majką problemów, a teraz mam taki myk, że w widoku "top" nie widzę płaszczyzny, jezeli jest niżej niż płaszczyzna siatki..

tak jakby płaszczyzna 0 była nieprzeźroczysta. WTF ?!

  • Odpowiedzi 11
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Chcesz powiedzieć, że nie widzisz obiektów, które znajdują się pod gridem?

Może spróbuj zwiększyć atrybut Far Clip Plane ?

Jeśli nie o to chodzi, postaraj się wytłumaczyć jasniej ;]

Napisano
  • Autor

Clipping planesy są ustawione wystarczająco - czaję ich zasadę działania.

 

Jednak po prostu - nie widzę obiektu kiedy np. robię sobie curva z cvków w widoku top, albo rysuję plane'a. Dopiero jestem w stanie je zobaczyć w perspektywie. W widoku top są widczne kiedy w perspektywie przesunę je kawałek NAD oś 0-0. To samo z widokami front i left. Widzę je kiedy są jakby po tej stronie punktu (0,0,0) z której patrzę, ajkby przez punkt (0,0,0) przecinały się 3 nieprzeźroczyste płaszczyzny. !!

 

Mam Maya 8, w 7mce nie miałem tego problemu.

Napisano

Witam! Zauważyłem temat, więc postanowiłem sie pod niego podpiąć,gdyż nie chciałem zakładać nowego o takiej samej nazwie. Mam nadzieję,że sie nikt nie obrazi.

 

Mój problem polega na tym,że gdy próbuję zaznaczyć obiekt lub jakikolwiek kompozyt, obraz totalnie się rozmywa i nieznacznie przesówa.Uniemożliwa to jakąkolwiek pracę w Mayce,bo nic nie widać. Nigdy przed tem nie było takiego problemu.Używam Mayi 8. Z góry dzięki za wszelkie konstruktywne sugestie i jeszcze raz sorry Maceo,że Ci się podpiąłem do tematu.

 

Pozdrawiam.

Napisano

Maceo: masz ustawione Image Plane'y ? Zauważyłem coś takiego przy włączonych Image Plane'ach w siódemce.

 

Heh widać nie ma co się na razie przesiadać na nowszą wersję. Plugów jeszcze nie ma, jakieś błędy rodem z 3ds maxa, jedynie nowy mental kusi.

Napisano
  • Autor

Rozwiązałem problem - dziwnie, ale działa. Generalnie poszło o clipping planes'y camery. Ale to jakiś absurd. Po przestawieniu jednoster na metry wszelkie ustwienia kamer i innych rzeczy typu grid się strasznie kwaszą. Żeby obiekt był widoczny w top trzebabyło ustawić jakąś astronomiczną wartość z 10 na 10000 czy coś... bez sensu trochę. Znacz - bardzo niewygodne. Bo jak robisz nową scenę to musisz wysztko poustawiac.

Napisano

Czyli jednak o cliping plane'y chodziło. No fakt, przy metrach trzeba się pobawić kamerami, ja zazwyczaj pracuję na centymetrach, bo i tak większość shaderów mentala ma to gdzieś czy słoń jest miniaturką, czy mrówka jest ogromna.

 

A co do zmiany CP kamer można skrypt napisać i na shelfa wrzucić, żeby zmieniał wszystkie standardowe kamery za jednym kliknięciem.

Napisano
  • Autor

Nie no - ja się chyba niepotrzebnie męczę z majką do celów wizek architektonicznych - oczywiście jeszcze exportuję na końcu do maxa żeby w vray trzasnąć ;) ale robię to tylko z nadzieją, że już niedługo nie będę musiał exportować.

ale co mnie denerwuje, rzeczywiście majka nie wygląda na program do modelowania architektury.... niestety.

Napisano
  • Autor

Oka, żeby nie robić nowego tematu: Jest coś irytującego, mianowicie, kiedy przesuwam obraz, obracam obraz, lub przesuwam i skaluję obiekt to viewport przestaje pokazywać teksturę. Chcę np. przesunąć boxa, wedle blueprita i właśnie w trakcie przesuwania nie ma tekstury, jak puszczam przycisk myszy tu już widać.

Napisano

Nie pamiętam dokładnie, a nie chce mi się teraz sprawdzać, ale to powinno być to:

 

Window -> Settings/Preferences -> Preferences -> Display -> Fast Interaction

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności