Napisano 27 Październik 200618 l Kurde - zwykle nie było z majką problemów, a teraz mam taki myk, że w widoku "top" nie widzę płaszczyzny, jezeli jest niżej niż płaszczyzna siatki.. tak jakby płaszczyzna 0 była nieprzeźroczysta. WTF ?!
Napisano 28 Październik 200618 l Chcesz powiedzieć, że nie widzisz obiektów, które znajdują się pod gridem? Może spróbuj zwiększyć atrybut Far Clip Plane ? Jeśli nie o to chodzi, postaraj się wytłumaczyć jasniej ;]
Napisano 28 Październik 200618 l Autor Clipping planesy są ustawione wystarczająco - czaję ich zasadę działania. Jednak po prostu - nie widzę obiektu kiedy np. robię sobie curva z cvków w widoku top, albo rysuję plane'a. Dopiero jestem w stanie je zobaczyć w perspektywie. W widoku top są widczne kiedy w perspektywie przesunę je kawałek NAD oś 0-0. To samo z widokami front i left. Widzę je kiedy są jakby po tej stronie punktu (0,0,0) z której patrzę, ajkby przez punkt (0,0,0) przecinały się 3 nieprzeźroczyste płaszczyzny. !! Mam Maya 8, w 7mce nie miałem tego problemu.
Napisano 29 Październik 200618 l Witam! Zauważyłem temat, więc postanowiłem sie pod niego podpiąć,gdyż nie chciałem zakładać nowego o takiej samej nazwie. Mam nadzieję,że sie nikt nie obrazi. Mój problem polega na tym,że gdy próbuję zaznaczyć obiekt lub jakikolwiek kompozyt, obraz totalnie się rozmywa i nieznacznie przesówa.Uniemożliwa to jakąkolwiek pracę w Mayce,bo nic nie widać. Nigdy przed tem nie było takiego problemu.Używam Mayi 8. Z góry dzięki za wszelkie konstruktywne sugestie i jeszcze raz sorry Maceo,że Ci się podpiąłem do tematu. Pozdrawiam.
Napisano 29 Październik 200618 l Maceo: masz ustawione Image Plane'y ? Zauważyłem coś takiego przy włączonych Image Plane'ach w siódemce. Heh widać nie ma co się na razie przesiadać na nowszą wersję. Plugów jeszcze nie ma, jakieś błędy rodem z 3ds maxa, jedynie nowy mental kusi.
Napisano 29 Październik 200618 l Autor Rozwiązałem problem - dziwnie, ale działa. Generalnie poszło o clipping planes'y camery. Ale to jakiś absurd. Po przestawieniu jednoster na metry wszelkie ustwienia kamer i innych rzeczy typu grid się strasznie kwaszą. Żeby obiekt był widoczny w top trzebabyło ustawić jakąś astronomiczną wartość z 10 na 10000 czy coś... bez sensu trochę. Znacz - bardzo niewygodne. Bo jak robisz nową scenę to musisz wysztko poustawiac.
Napisano 30 Październik 200618 l Czyli jednak o cliping plane'y chodziło. No fakt, przy metrach trzeba się pobawić kamerami, ja zazwyczaj pracuję na centymetrach, bo i tak większość shaderów mentala ma to gdzieś czy słoń jest miniaturką, czy mrówka jest ogromna. A co do zmiany CP kamer można skrypt napisać i na shelfa wrzucić, żeby zmieniał wszystkie standardowe kamery za jednym kliknięciem.
Napisano 30 Październik 200618 l Autor Nie no - ja się chyba niepotrzebnie męczę z majką do celów wizek architektonicznych - oczywiście jeszcze exportuję na końcu do maxa żeby w vray trzasnąć ;) ale robię to tylko z nadzieją, że już niedługo nie będę musiał exportować. ale co mnie denerwuje, rzeczywiście majka nie wygląda na program do modelowania architektury.... niestety.
Napisano 1 Listopad 200618 l Autor Oka, żeby nie robić nowego tematu: Jest coś irytującego, mianowicie, kiedy przesuwam obraz, obracam obraz, lub przesuwam i skaluję obiekt to viewport przestaje pokazywać teksturę. Chcę np. przesunąć boxa, wedle blueprita i właśnie w trakcie przesuwania nie ma tekstury, jak puszczam przycisk myszy tu już widać.
Napisano 1 Listopad 200618 l Nie pamiętam dokładnie, a nie chce mi się teraz sprawdzać, ale to powinno być to: Window -> Settings/Preferences -> Preferences -> Display -> Fast Interaction
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto