Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, mam pytanie, czy to normalne ze krotki filmik, pokazujacy obrot kamery wokol fotela renderuje sie pare godzin jak nie wiecej? (poddalem sie po 10 klatce). Otoz nauczylem sie wczoraj jak poruszac kamera po sciezce i chcialem zrobic jakas prosta animacje - to jest obrot tej kamery wokol tego fotela

 

fotel2id3.png

 

jezeli kamera jest stosunkowo blisko 1 klatka renderuje sie 30-40 sekund (moze troche wiecej czasami). Filmik mial miec 1000 klatek. W koncu poddalem sie i zrobilem 100 klatkowy filmik gdzie fotel jest dosyc daleko od kamery

 

(http://video.google.pl/videoplay?docid=781465248352801678)

 

filmik renderowal sie moze 10-20 minut. Nie ma zadnego otoczenia, tylko fotel, cienie i swiatlo.

 

 

Czy to normalne czy to moze wina mojego sprzetu? Wydawalo mi sie ze mam calkiem dobry... specyfikacja:

 

Pentium 4 3,06 GhZ

1 GB RAM

Dysk 160 GB

Karta ATI Xpress 200 - 128 MB

 

Jezeli wadzi 128 MB karty graficznej moge jej przydzielic 256 kosztem RAMu

 

Proszę o pomoc i z góry dziękuje

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

kilka dodatkowych pytań:

w czym renderujesz?

czy masz włączone GI?

jaka jest wyjściowa rozdzielczość renderowanej animacji?

podaj wartości świateł i ustawienia renderera.

 

może zmiana tych parametrów coś pomoże.

 

btw: 30-40 sekund na klatkę to jest naprawdę szybki czas. zwłaszcza, że masz skylight'a (czy coś co robi skyshadows) co znacznie wydłuża czasy renderingu.

ciesz się, że nie trwa to 20-30 minut/klatkę. wtedy miałbyś powody do zmartwień.

 

Pozdrawiam

Napisano

Karta graficzna zazwyczaj nie jest wykorzystywana przy renderingu. (Pomijam Gelato i wszystkie wspomagania OpenGL, z których pewnie nie korzystasz.)

 

Tak jak pisze tweety 40 sekund to nie jest czas którym trzeba się martwić, ogólnie jak będziesz się w animacjach trzymał poniżej 10 minut (w domowych warunkach) to nie powinno Cię to doprowadzić do żadnego rodzaju problemów nerwowych. :}

Napisano

Więc to normalne? To co będzie kiedy zrobie na przykład cały pokój z meblami itd. i bede chcial tam tez wsadzic kamere? Czy ci co robia juz jako tako lepsze animacje tez maja takie problemy? Zostawiaja kompa wlaczonego na miesiac i jada na wakacje? :/ lol. Czy moze jednak to wina mojego kompa i moge sobie darowac juz uczenie sie 3d maxa? ... :/

 

Co do tych parametrow... jestem na razie poczatkujacy w tym programie i nie bardzo wiem co oznaczaja, ale zaraz sie tym pobawie

Napisano
Czy ci co robia juz jako tako lepsze animacje tez maja takie problemy? Zostawiaja kompa wlaczonego na miesiac i jada na wakacje?

 

nie zdziw się ale tak jest. ale większość "tych co robią lepsze animacje" korzystają z dobrodziejstwa renderingu sieciowego i renderują jednocześnie na kilka/nastu/dziesięciu komputerach co znacznie skraca czas renderingu.

 

swego czasu renderowałem na starym celeronie (633MhZ) ok 1500 klatkową sekwencję przelotu statku kosmicznego nad ziemią. po 50 godzinach miałem gotową animkę. rendering jednej klatki zajmował 2 minuty :]

 

póki co polecam pobawienie się podstawowymi funkcjami programu. rendering Shreka 3 zostaw sobie na później :]

 

[++]

 

To co będzie kiedy zrobie na przykład cały pokój z meblami itd

 

hmm... pewna polska firma zajmiuje się takimi właśnie animkami z pokojami etc. renderują na renderfarmie (taki zestaw komputerów) o mocy obliczeniowej ponad 77 GHz. więc jeśli chcesz pobawić się w rendering TAKICH animacji to uzbrój się w cierpliwość albo załatw sobie lepszy sprzęt :]

  • Confused 1
Napisano

Uh... szczerze powiedziawszy nie podejrzewalem ze pokoj moze byc jakas zaawansowana animacja... ok musze sie leszcze duzo nauczyc. No nic, czyli po prostu dac sobie spokoj z animacja rozumiem, o lepszym kompie na razie nie mam co marzyc, te wszystkie renderingi sieciowe tez odpadaja. Dzieki za pomoc anyway

Napisano

Nie musisz dawać sobie spokoju. Zostawiaj po prostu komputer na noc, do wyrenderowania kilkudziesięciu/kilkuset klatek, później licz kolejne i w ten sposób zrobisz całą animację. Oczywiście raczej nie da się w ten sposób zrobić nic dużego, ale do na prawdę dużych rzeczy potrzebna jest też duża ekipa.

 

Zwróć uwagę na to, że większość tych bardziej poważnych animacji powstaje przez ponad rok.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności