Shogun Napisano 1 Listopad 2006 Share Napisano 1 Listopad 2006 Hej ludzie! jestem wielkim fanem używania modyfikatora meshsmooth. tapotkałem niestety wielki problem z którym nie mogę sobie poradzić - mianowicie łączenie ostrych krawędzi z zaokrąglonymi - załączam tutaj podgląd siateczki z zaznaczonymi miejscami co gdzie ma być gładkie a gdzie ostre (na tyle na ile oczywiście meshsmooth pozwala. załączam również siateczkę: http://www.sakuzo.com/3d.max był bym wdzięczny jeśli ktoś poradził by/pokazał jak podzielić siatkę, żeby po nałożeniu meshsmootha krawędzie były takie jak sobie założyłem (bardzo proszę bez parametru crease jeśli można, tylko subdivy!) podobny problem kiedyś pojawił się przy kańciastych otworach na okna przy obłym kadłubie helikoptera, wtedy się poddałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ania Napisano 1 Listopad 2006 Share Napisano 1 Listopad 2006 można albo modelingiem albo poprzez smoothing groups przy smoothing groups po prostu dajesz tą samą smoothing group tam gdzie ma być gładko, a tam gdzie ma być ostro dajesz różne (jeden poligon może mieć kilka grup) i w meshsmoothmodifier też wtedy trzeba zaznaczyć że wg. smooghing group ma iść. modelingiem bym zrobiła mniejwięcej tak jak w załączniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shogun Napisano 1 Listopad 2006 Autor Share Napisano 1 Listopad 2006 Smoothing groups odpada... tylko modelling :) dzięki za podpowiedź... chciałbym jeszce zachować zasadę 4ro vertexowych poligonów, ale nie wiem czy to możliwe w tym przypadku :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VoNd Napisano 1 Listopad 2006 Share Napisano 1 Listopad 2006 nie wiem, czy dobrze zrozumialem problem, ale chamfer na krawedziach nie wystarczy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ania Napisano 1 Listopad 2006 Share Napisano 1 Listopad 2006 tak, po prostu poprowadź zielone kreski które są na moim rysunku naokoło. Chamferem trudniej utrzymać czworoboczność i trzeba dodawać linie nie tylko na kantach ale też dalej, żeby objekt nie stracił krztałtu, ale też się da. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shogun Napisano 1 Listopad 2006 Autor Share Napisano 1 Listopad 2006 możliwe że moje niepowodzenie wynikały z używania Chamfera właśnie... szkoda kurcze że trzeba te linie ręcznie prowadzić... przy bardziej skomplikowanych modelach no może być samobójstwo.... dam znak jak mi wyszło :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VoNd Napisano 1 Listopad 2006 Share Napisano 1 Listopad 2006 Connect tool raczej sprawdza sie w wiekszosci przypadkow, wiec prowadz te linie wlasnie w ten sposob. Jesli chodzi o chamfer, to faktycznie, trzeba weldowac niektore punkty i mialbys trojkatne face'y gdzieniegdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ania Napisano 1 Listopad 2006 Share Napisano 1 Listopad 2006 próbowałeś ring select i potem connect? ring select wybierze ci wszystkie dookoła i nie musisz prowadzić ręcznie, jedyne co to mogą powstać kanty gdzieś z tyłu objektu. w wingsie potem można jeszcze linię co powstała zrobić slide żeby ją przybliżyć do brzegu, ale chyba w maksie to zbyt dobrze nie działało. edit: można też zrobić zakończenie linii wychodzących z kantu na jakimś gładkim obszarze objektu, ale niekiedy wtedy meshsmooth się brzydko układa. też same 4-boki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shogun Napisano 1 Listopad 2006 Autor Share Napisano 1 Listopad 2006 O kurcze, wielkie dzięki :) zapomniałem zupełnie o connect :) Ja całe życie na chamferze jechałem.... Ania, VoNd - Wielkie dzięki za profesjonalną pomoc :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi