Skocz do zawartości

UV a zmiana typu materiału


Gość dszop

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jestem początkujący w Maxie a ściślej w Vizie i mam problem.

Mam obiekcik, ładnie wyteksturowany przy pomocy UV. Obiekt jako editable poly lub editable mesh importowany z innego programu, więc nie ma żadnych modyfikatorów UV. Jak włączę modyfikator Unwrap UV pokazuje ładnie rozłożoną UV'ke dla obiektu. wszystko jest OK do momentu gdy chce zmienić materiał ze "standard" na "architektural". Mianowicie znika mi ta UV'ka. Zapisanie w Unwrap UV współrzędnych tekstury i po zmianie na architektural wczytanie ich na nowo nic nie daje...

 

Odpada na nowo ustawianie UV bo obiekt jest zbyt skomplikowany na to, po za tym edycja UV jest „delikatnie mówiąc” niedopracowana.

 

Help! Musze mieć materiał architektural!

 

Pozdrawiam

Dszop

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

czym dla ciebie jest "zapisywaniem w unwrap współrzędnych" ?

 

próbowałeś nałożyć unwrap i zkolapsować aż do unwrapa? zazwyczaj jakieś zapisywanie unwrapa na dysku nie jest potrzebne, wystarczy żeby ten unwrap był.

 

jesteś pewny że bitmapy z materiału architektural mają ten sam map channel co materiały standardowe? (w unwrapie standardowo jest 1, w standardowej bitmapie też, a w architektural nie wiem, trzeba wejść w bitmapę nałożoną na arch i sprawdzić)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem, dopiero zaczynam w maxie. Musze sprawdzić.

 

"zapisywaniem w unwrap współrzędnych" - jak włączysz unwrap i włączysz widok UV’ki, w którymś menu jest save UV do pliku, tak że jak coś się sknoci, można sobie tą UV'kę wczytać na nowo, albo teoretycznie przypisać ją do innego obiektu.

(nie mam maxa przed oczami więc piszę z głowy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.