Skocz do zawartości

UV a zmiana typu materiału


Gość dszop

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jestem początkujący w Maxie a ściślej w Vizie i mam problem.

Mam obiekcik, ładnie wyteksturowany przy pomocy UV. Obiekt jako editable poly lub editable mesh importowany z innego programu, więc nie ma żadnych modyfikatorów UV. Jak włączę modyfikator Unwrap UV pokazuje ładnie rozłożoną UV'ke dla obiektu. wszystko jest OK do momentu gdy chce zmienić materiał ze "standard" na "architektural". Mianowicie znika mi ta UV'ka. Zapisanie w Unwrap UV współrzędnych tekstury i po zmianie na architektural wczytanie ich na nowo nic nie daje...

 

Odpada na nowo ustawianie UV bo obiekt jest zbyt skomplikowany na to, po za tym edycja UV jest „delikatnie mówiąc” niedopracowana.

 

Help! Musze mieć materiał architektural!

 

Pozdrawiam

Dszop

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

czym dla ciebie jest "zapisywaniem w unwrap współrzędnych" ?

 

próbowałeś nałożyć unwrap i zkolapsować aż do unwrapa? zazwyczaj jakieś zapisywanie unwrapa na dysku nie jest potrzebne, wystarczy żeby ten unwrap był.

 

jesteś pewny że bitmapy z materiału architektural mają ten sam map channel co materiały standardowe? (w unwrapie standardowo jest 1, w standardowej bitmapie też, a w architektural nie wiem, trzeba wejść w bitmapę nałożoną na arch i sprawdzić)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem, dopiero zaczynam w maxie. Musze sprawdzić.

 

"zapisywaniem w unwrap współrzędnych" - jak włączysz unwrap i włączysz widok UV’ki, w którymś menu jest save UV do pliku, tak że jak coś się sknoci, można sobie tą UV'kę wczytać na nowo, albo teoretycznie przypisać ją do innego obiektu.

(nie mam maxa przed oczami więc piszę z głowy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

 

kolapsowanie nie pomaga, map chanel ten sam. Nic nie pomaga. Zmiana ze standard na architektural i ponownie na standard - juz tez nie wyswietla UV. Nie mam pojęcia co sie dzieje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie ze naklada, ale tak jak by "ustawienia standardowe", czyli UV'ka wygląda na rozciagnieta na cały obiekt. Teksture (bitmape) nakłada dobrą, tą co ma być nałożona.

To samo by było jak by stworzyć nowy obiekt i były podstawowe ustawienia wsp. UV (a przynajmniej tak to wygląda).

Przypominam że unwrap pokazuje prowidłowo ustawiną UV'ke.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności