Napisano 2 Listopad 200618 l Witam Jestem początkujący w Maxie a ściślej w Vizie i mam problem. Mam obiekcik, ładnie wyteksturowany przy pomocy UV. Obiekt jako editable poly lub editable mesh importowany z innego programu, więc nie ma żadnych modyfikatorów UV. Jak włączę modyfikator Unwrap UV pokazuje ładnie rozłożoną UV'ke dla obiektu. wszystko jest OK do momentu gdy chce zmienić materiał ze "standard" na "architektural". Mianowicie znika mi ta UV'ka. Zapisanie w Unwrap UV współrzędnych tekstury i po zmianie na architektural wczytanie ich na nowo nic nie daje... Odpada na nowo ustawianie UV bo obiekt jest zbyt skomplikowany na to, po za tym edycja UV jest „delikatnie mówiąc” niedopracowana. Help! Musze mieć materiał architektural! Pozdrawiam Dszop
Napisano 2 Listopad 200618 l czym dla ciebie jest "zapisywaniem w unwrap współrzędnych" ? próbowałeś nałożyć unwrap i zkolapsować aż do unwrapa? zazwyczaj jakieś zapisywanie unwrapa na dysku nie jest potrzebne, wystarczy żeby ten unwrap był. jesteś pewny że bitmapy z materiału architektural mają ten sam map channel co materiały standardowe? (w unwrapie standardowo jest 1, w standardowej bitmapie też, a w architektural nie wiem, trzeba wejść w bitmapę nałożoną na arch i sprawdzić)
Napisano 2 Listopad 200618 l Jak pisałem, dopiero zaczynam w maxie. Musze sprawdzić. "zapisywaniem w unwrap współrzędnych" - jak włączysz unwrap i włączysz widok UV’ki, w którymś menu jest save UV do pliku, tak że jak coś się sknoci, można sobie tą UV'kę wczytać na nowo, albo teoretycznie przypisać ją do innego obiektu. (nie mam maxa przed oczami więc piszę z głowy)
Napisano 3 Listopad 200618 l Witam ponownie. kolapsowanie nie pomaga, map chanel ten sam. Nic nie pomaga. Zmiana ze standard na architektural i ponownie na standard - juz tez nie wyswietla UV. Nie mam pojęcia co sie dzieje...
Napisano 3 Listopad 200618 l Hm, a nie naklada Ci przy okazji jakiegos mapowania? Dziwne to w sumie bardzo.
Napisano 6 Listopad 200618 l Wlasnie ze naklada, ale tak jak by "ustawienia standardowe", czyli UV'ka wygląda na rozciagnieta na cały obiekt. Teksture (bitmape) nakłada dobrą, tą co ma być nałożona. To samo by było jak by stworzyć nowy obiekt i były podstawowe ustawienia wsp. UV (a przynajmniej tak to wygląda). Przypominam że unwrap pokazuje prowidłowo ustawiną UV'ke. Pozdrawiam
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto