Skocz do zawartości

Renderowanie w warstwach


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie. Mam pytanko dość banalne jak sądze. Mianowicie chodzi o renderowanie sceny w warstwach, chodzi o to by cała scena była wyrenderowana w kilku warstwach np. obiekt na pierwszym planie, obiekt planu drugiego i obiekt który jest tłem. Te warstwy później chciałbym sobie połączyć w programie do kompozycji.

 

Teraz pytnie czy da się to zrobić korzystając z czegoś w stylu selektywnego renderingu wybranych obiektów, czy też usuwać niepotrzebne obiekty do renderingu?

 

z góry dziekuje za pomoc :)

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

W maxie tak jak w photoshopie np masz też warstwy. możesz je uktywać itp.

Załuj dopowiednie objekty na odpowiednie warstwy w maxie. i będziesz miał wybór które elementy mają się renderować.

Napisano

hmmm no tak próbowałem, tylko nie wiem czy dobrze to robie. Widziałem kiedyś takie renderingi warstwowe i tam to wyglądało w taki sposób, że te obiekty których nie było i tak przysłaniały cześć sceny czarnym kolorem ale coś tam było, a tutaj kiedy wybieram którąś z warstw to renderingu to finalnie wygląda to tak jakby tego obiektu z przodu poprostu nie było bo nic nie jest przysłonięte. Druga sprawa to taka, ze kiedy w programie do kompozycji składam to w całość i chce którąś z warst lekko rozmyć by zasymulować głębię ostrości to rozmazują mi się też maski tych obiektów i robi się wokół nich czarna otoczka.

 

Zdaje sobie z tego sprawe że może robie coś źle, ale właśnie dlatego poprosiłem o pomoc na forum :/

 

a może to trzeba renderować do jakiegoś konkretnego formatu? ja renderuje to TGA albo do PNG

Napisano

Jeśli sprawa dotyczy Vraya to faktycznie można kożystać z tego rozwiązania. Jeśli chodzi o wyjściowy render maxa (Scanline) - to w oknie renderingu (F10) jest zakładka 'Render Elements' z podobnymi możliwościami separowania wlaściwości światła i materiałów.

Sprawa, którą poruszyłeś wcześniej odnośnie przesłaniania obiektów znajdujących się dalej, przez obiekty pierwszego planu, które jednak mają pozostać niewidoczne podczas renderingu to najczęściej kwestia przypisania materiału Matte/Shadow dla obiektów, które mają zasłaniać.

Czasami może zajść konieczność zastosowania bardziej radykalnych rozwiązań jak renderowanie do plików .rpf lub tworzenie render passów samemu, bazując na odpowiednich ustawieniach materiałów, itp.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności