BARTUS000 Napisano 2 Grudzień 2006 Napisano 2 Grudzień 2006 chciałbym zimportowac piliki ktore zrobilem w maya 8 do maya 6.5 nie wiem jak prosze o pomoc:)
piotrek Napisano 2 Grudzień 2006 Napisano 2 Grudzień 2006 Modele możesz przenosić za pomocą foramtu obj, fbx lub innych. Jeśli natomiast chcesz przenieść całą scenę, może być ciężko. Na początek, przy pomocy Maya 8, zapisz scenę w formacie *.ma (Maya ASCII). Póxniej otwórz tą scenę w notatniku lub innym edytorze tekstu (najlepiej w notatniku) i gdzies na samym poczatku powinna znajdować się linijka, w której zapisane jest maya vwersion 8.0 lub cos podobnego - nie pamiętam dokładnie. zmień numer wersji na np. 6.5, zachowaj zmiany i spróuj otworzyć w Maya 6.5. Muszisz pamętać, aby w scenie nie znajdowały się node'y czy inne obiekty, które nie wystepują w starszych wersjach, bo może być kłopot z otwarciem.
BARTUS000 Napisano 19 Maj 2007 Autor Napisano 19 Maj 2007 zainstalowałem okino polytrans i pokazało że aby można było kożystać z plików maya trzeba mieć odpowiedni plug-in, więc go zainstalowałem tak jak było napisane i w maya miałem go otworzyć w plug-in manager, jednak wyskakuje "// Error: Nie można odnaleźć określonej procedury." nie weim jak to rozwiązać, prosze o pomoc. a jak np. można przenosić za pomocą formatu *.obj czy okina daje taką możliwość?
piotrek Napisano 19 Maj 2007 Napisano 19 Maj 2007 Pewnie plugin masz do innej wersji, stąd ten błąd. Ad OBJ: File -> Export Selected -> wybierz OBJ. Musisz mieć załadowany plugin objexport.mll.
BARTUS000 Napisano 19 Maj 2007 Autor Napisano 19 Maj 2007 plugin jest do dobrej wersji bo był "dodany" do programu
piotrek Napisano 19 Maj 2007 Napisano 19 Maj 2007 zainstalowałem okino polytrans i pokazało że aby można było kożystać z plików maya trzeba mieć odpowiedni plug-in, więc go zainstalowałem tak jak było napisane i w maya miałem go otworzyć w plug-in manager Tutaj pisałeś, że musiałeś doinstalować...
BARTUS000 Napisano 19 Maj 2007 Autor Napisano 19 Maj 2007 no tak trzeba było doinstalować, ale on był dodany do programu w innym folderze
BARTUS000 Napisano 19 Maj 2007 Autor Napisano 19 Maj 2007 nazywa sie coś na p...:( ale nie pamiętam dokładnie, i nie sprawdze teraz bo nie mam dostępu do mojego kompa. coś tam jest napisanie, że do maya 6.5(uzywam maya 8.5), czyli pewnie masz rację, ja myślałem że on jest żeby transportować do maya 6.5:D zainstaluje 6.5 i tam go wrzuce
BARTUS000 Napisano 20 Maj 2007 Autor Napisano 20 Maj 2007 a wiecie co dalej z tym okinem trzeba zrobić np zeby z maya przetransportować do max?
piotrek Napisano 20 Maj 2007 Napisano 20 Maj 2007 Co w ogóle chcesz zrobić? Aby z Maya przenieść model do 3dsmaxa możesz wyeksportować owy model do formatu obj lub fbx. Do tego pierwszego na pewno nie trzeba żadnych dodatkowych pluginów instalowąć. Do FBX chyba też nie, ale nie jestem pewny.
BARTUS000 Napisano 20 Maj 2007 Autor Napisano 20 Maj 2007 no chciałbym przenieść scene z maya do *.3ds albo *.max
piotrek Napisano 20 Maj 2007 Napisano 20 Maj 2007 *.obj to prawie to samo co *.3ds, może nawet lepsze.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się