Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

czesc

od kilku tygodni nie potrafie sobie z tym poradzić.

 

boks stworzony w maksie wielkosci kolumny zimportowanej przez dwg przyjmuje materiały normalnie. natomaiast importowana kolumna (lub jaka kolwiek inna bryła) strasznie zagestrza mape tak bardzo ze trzeba uzywac dodatkowych modyfikatórów uvwmaping a potem fit box (nawet gdy tiling równy jest 0) zeby ja rozciagnac do normalnych rozmiarów. nie wiem o co w tym chodzi...

wszytkie bryły importowane z dwg czy innego formatu, max czyta jak editable mash ale to raczej nie ma zwiazku.

goraco prosze o pomo,c bo wlasciwe nie potrafie po ludzku tago modelu zmatariałować.

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

tiling przy podstawowym mapowaniu ma być równy 1 a nie 0. Jak masz niezmapowany obiekt, to tak jak mówi Chalek, nie obejdziesz mapowania. Zresetuj (ResetXForm) siatke po imporcie.

Napisano

ok spróbuje bardzej obrazowo.

1 importuje model z dwg.

2 wybieram bryłe której che nadac materiał np. drewna.

3 tworze materiał przez wrzucenie wczesniej przygotowanej bitmapy na difuse color itd

4 nadaje ja odpowiedniemu obiektowi.

 

mapa jest bardzo mała na obiekcie pojawia sie jedna koło drugiej bryła wygłada jak obłozona jednowatkową szachownicą.

nie o ten efekt mi chodzi chce by mapa była rozciagnieta na całym obiekcie.

umiem sobie z tym poradzic za pomoca uvw maping> fit. box

 

problem polega na tym ze mój model składa sie z wielu brył Scian desek itd. i chce im po prostu nadawac materiały.

 

kiedy stworze deske o tych samych wymiarach w maxie i nadam jej ten sam materiał szachownica sie nie pojawia materiał ma odpowiedni tiling nie trzeba urzywac uvw maping bo mapa dobrze sie układa.

 

dlatego wydaje mi sie ze probem jest gdześ z importem...

przepraszam jezeli wczesniej nie wyraziłem sie w zrozumiały sposób mam nadzeje ze teraz juz moja wypowiedz jest czytelna.

pozdrawiam karol

 

ps. xform bez wzgledu czy jest nastawiony na gimzo czy center nic nie znienia. chyba ze to chodziło o coś innego

Napisano

ok, to ja sprobuje tez bardziej obrazowo: masz zle zmapowany, lub niezmapowany po imporcie obiekt, musisz go zmapowac. Stworzony w maxie box ma juz jakies mapowanie, dlatego na nim lepiej tekstura wyglada. Musisz te importowane obiekty zmapowac i tyle.

Napisano

dobra czyli obiekty z poza maksa nie maja określonego mapowania...

nie wiem ze cos takiego istnieje...

kiedy iportowałem dwg z architecturala nie było z tym problemów

teraz urzywam revita i expotruje do dwg...

 

mam w takim razie prośbe co to znaczy określic mapowanie dla obiektu (jesli nie zabawa tilingiem i uvw mapingiem), i jak to sie robi bo ja myślałem ze box storzony w maxsie to to samo co w innym programie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności