Napisano 7 Grudzień 200618 l Witam! Mam pytanie dotyczące wykorzystania Deflectora przy używaniu Particles. Mam warstwę, która porusza się na boki. Na niej jest narysowana maska, a do tego dodany Track. Dzięki czemu maska porusza się razem z obiektem. Pytanie: czy mogę wykorzystać maskę lub ją podpiąć tak, aby działała jak Deflector czy jednak muszę go rysować od początku. Druga kwestia to jak podpiąć Track do już narysowanego Deflectora. Trzecie, ostatnie pytanie tego typu :-), czy da się wykorzystać jakiś obiekt np. wykluczowany napis z rastra jako deflector?
Napisano 7 Grudzień 200618 l Coś mi się zdaje, że Deflectory w cząsteczkach Combustion to jednak rysowany z operatora Particles spline... takie rzeczy jak kolizje z rastrami, maskami itp. spotkałem w Digital Fusion... ale w Combustion jak na razie nie.
Napisano 8 Grudzień 200618 l Autor Kenzo, podstawowe narzędzie przy kolizjach z cząsteczkami - tak jak to opisał Kris_R. Chciałbym wiedzieć czy da się zrobić te rzeczy, o których pisałem wyżej. Chodzi o skomplikowane obiekty, na których zbyt czasochłonne byłoby rysowanie deflectora.
Napisano 17 Grudzień 200618 l Jeśli faktycznie masz złożone obiekty, które mają odbijać cząsteczki to spokojnie można policzyć cząsteczki w przestrzeni 3d (niezależnie od programu 3d) tworząc jakąś uproszczoną bryłę przestrzenną, z którą czasteczki będą kolidowały.. potem policzyć tylko cząsteczki i słożyć to razem w postprodukcji. Bo są sytuacje, gdzie proste kolizje ze splinami 2d nie wystarczą. No i wtedy trzeba sobie jakoś radzić. Nie wiem, czy Combustion jest w stanie policzyć kolizje cząsteczek, bazując na przestrzennych informacjach zawartych w kanałach plików rpf... trzeba będzie to sprawdzić.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto