Madison Napisano 7 Grudzień 2006 Napisano 7 Grudzień 2006 Witam! Mam pytanie dotyczące wykorzystania Deflectora przy używaniu Particles. Mam warstwę, która porusza się na boki. Na niej jest narysowana maska, a do tego dodany Track. Dzięki czemu maska porusza się razem z obiektem. Pytanie: czy mogę wykorzystać maskę lub ją podpiąć tak, aby działała jak Deflector czy jednak muszę go rysować od początku. Druga kwestia to jak podpiąć Track do już narysowanego Deflectora. Trzecie, ostatnie pytanie tego typu :-), czy da się wykorzystać jakiś obiekt np. wykluczowany napis z rastra jako deflector?
Kenzo Napisano 7 Grudzień 2006 Napisano 7 Grudzień 2006 Sorry za głupie pytanie ale co rozumiesz przez "deflector"?
Kris_R Napisano 7 Grudzień 2006 Napisano 7 Grudzień 2006 Coś mi się zdaje, że Deflectory w cząsteczkach Combustion to jednak rysowany z operatora Particles spline... takie rzeczy jak kolizje z rastrami, maskami itp. spotkałem w Digital Fusion... ale w Combustion jak na razie nie.
Madison Napisano 8 Grudzień 2006 Autor Napisano 8 Grudzień 2006 Kenzo, podstawowe narzędzie przy kolizjach z cząsteczkami - tak jak to opisał Kris_R. Chciałbym wiedzieć czy da się zrobić te rzeczy, o których pisałem wyżej. Chodzi o skomplikowane obiekty, na których zbyt czasochłonne byłoby rysowanie deflectora.
Kris_R Napisano 17 Grudzień 2006 Napisano 17 Grudzień 2006 Jeśli faktycznie masz złożone obiekty, które mają odbijać cząsteczki to spokojnie można policzyć cząsteczki w przestrzeni 3d (niezależnie od programu 3d) tworząc jakąś uproszczoną bryłę przestrzenną, z którą czasteczki będą kolidowały.. potem policzyć tylko cząsteczki i słożyć to razem w postprodukcji. Bo są sytuacje, gdzie proste kolizje ze splinami 2d nie wystarczą. No i wtedy trzeba sobie jakoś radzić. Nie wiem, czy Combustion jest w stanie policzyć kolizje cząsteczek, bazując na przestrzennych informacjach zawartych w kanałach plików rpf... trzeba będzie to sprawdzić.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się