passes Napisano 7 Grudzień 2006 Napisano 7 Grudzień 2006 Potrzebuje zrobic model 3d z dwoch zdjec (jpg) przedstawiajacych budynek z dwoch roznych perspektyw. Taki photo-modeler. Prosze o pomoc. Czym i jak to wykonac????
gregorjan Napisano 7 Grudzień 2006 Napisano 7 Grudzień 2006 Można by box wymodelować odzwierciedlając foty, plane pewnie też by się dało tylko nie wiem czy jest sens no i... jest pewnie wiele opcji do modelowania budynku
passes Napisano 7 Grudzień 2006 Autor Napisano 7 Grudzień 2006 bardziej mi chodzilo o cos podobnego do tego...taki program co odwali za mnie brudna robote...(choc nie do konca) www.photomodeler.com/ Moze jakies jeszcze propozycje????
Ania Napisano 7 Grudzień 2006 Napisano 7 Grudzień 2006 ustaw dwie kamery w scenie dokładnie w miejscach gdzie były kamery przy robieniu zdjęć. prostopadle do osi kamery wstaw oba zdjęcia jako blueprinty, żeby patrząc przez kamerę było widać ten widok. w jakimś trzecim/czwartym viewporcie modeluj tak, żeby obrazek pasował do zdjęcia widocznego przez kamerę. to taka metoda która mi się wydaje w tym wypadku najprostsza. oczywiście jak się modeluje, jeśli nie potrafisz, radzę poczytać w helpie i tutorialach. można też zrobić odwrotną konstrukcję perspektywiczną ze zdjęć, tak żeby potem mieć widok od góry i od boków, ale to już bardziej skomplikowane. programem DoIt byłoby oczywiście szybciej, ja tu tylko podsuwam oldscool możliwości.
passes Napisano 7 Grudzień 2006 Autor Napisano 7 Grudzień 2006 mam 3ds ale modelowanie idzie mi strasznie ciezko...gdzie moge znalezc ten plug i jak go sie uzywa?? Troche poszperalem w necie sa proste narzedzia do tego typu obrobki...np: - Canoma - niestety nie ma nigdzie do pobrania nawet demo!!!!a progs jest dobry ale stary z 1999!!!widzialem screeny i musze przyznac ze prosty az razi...no ale nigdzie go nie ma. ( screeny z canoma ) a tu Procedura tworzenia obiektu trójwymiarowego PL - imodeller - photomodeller - Image Modeler Zassalem demo imodeller...zobacze moze co wyjdzie... Jakies inne propozycje???
Dawcio_m Napisano 9 Grudzień 2006 Napisano 9 Grudzień 2006 co to za satysfakcja generować model ze zdjęć na początku każdemu idzie cieżko trzeba sie nauczyć.
passes Napisano 9 Grudzień 2006 Autor Napisano 9 Grudzień 2006 no racja satysfakcja mala...ale gdy nie potrzebny idealny model tylko np wstawic kamienice miedzy dwa budynki elewacje, to szkoda czasu na dokladne modelowanie dodatkowych obiektow i wtedy przyda sie cos co odwali brudna robote nie koniecznie tworzac idealnie realistyczny obiekt trzeci...dlatego dobr jest narzedzie ktore pomoze choc troche bez koniecznosci tworzenia samemu modelu i zmudnej wycinanki w photoshopie tekstur...Przetestowalem imodeller, canoma, imagemodeler. Dobry a zarazem prosty jest canoma...znalazlem na mulku wersje demo...bardziej skomplikowany jest imagemodeler choc chyba lepszy od canoma...najmniej udalo mi sie z imodeller...zbyt automatyczny...czas na doit tylko gdzie go znalezc????
tweety Napisano 10 Grudzień 2006 Napisano 10 Grudzień 2006 passes: nie ma takiego pluginu jak DoIt. najlepiej i najdokładniej wyjdzie ci wymodelować to po prostu w maxie. wszelakie pluginy czy programy w stylu "zrób to za mnie" odwalają kaszanę i na pewno nie uzyskasz dobrego wyglądu.
AGmakonts Napisano 10 Grudzień 2006 Napisano 10 Grudzień 2006 jeśli nie musisz miec idealnego modelu to szybciej bys to wymodelowł boxem i extrudem niz poświęcił czasu na szukanie softu aha i mam dziś dobry dzień i powiem Ci co to DoIt....albo....nie nie bede reszcie forum zabawy psuł:P edit: tłiti: wryłeś sie przedemnie, spadaj:P edit2: AG siusiaku gdzie moje Sundays'y! :]
passes Napisano 10 Grudzień 2006 Autor Napisano 10 Grudzień 2006 no tak nabijajcie sie dalej...ktos mnie tu w blad wprowadzil no a ja myslalem ze jestescie powazni na tym forum i laika w blad nie wprowadzicie...i powaznie szukalem czegos nie koniecznie idealnego i nie koniecznie pod 3ds...model zazwyczaj robie w autocad a render w cinema albo 3ds...ewentualnie artlantis i archicad...a taki soft przyda mi sie na przyszlosc bo nie zawsze jest chwila nawet i na reczne niedokladne modelowanie!!! a jesli mam np. 100 budynkow obok mojego i nie mam zamiaru ich modelowac z super dokladnoscia tylko pobierznie i narzucic teksture (zdjecie elewacji) to recznie w 3ds czy autocad oczywiscie + photoshop zajmuje troche czasu a tak mam dwa razy szybciej i moge isc na piwo...no nic...moze komus sie moje trudy wyszukiwania przydadza...Dzieki za pomoc.polecam canoma i imagemodeler.
Rekomendowane odpowiedzi