Skocz do zawartości

Czym i jak zrobic model 3d z dwoch zdjec jpg


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Potrzebuje zrobic model 3d z dwoch zdjec (jpg) przedstawiajacych budynek z dwoch roznych perspektyw. Taki photo-modeler. Prosze o pomoc. Czym i jak to wykonac????

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

ustaw dwie kamery w scenie dokładnie w miejscach gdzie były kamery przy robieniu zdjęć.

prostopadle do osi kamery wstaw oba zdjęcia jako blueprinty, żeby patrząc przez kamerę było widać ten widok.

w jakimś trzecim/czwartym viewporcie modeluj tak, żeby obrazek pasował do zdjęcia widocznego przez kamerę.

 

to taka metoda która mi się wydaje w tym wypadku najprostsza.

 

oczywiście jak się modeluje, jeśli nie potrafisz, radzę poczytać w helpie i tutorialach.

 

można też zrobić odwrotną konstrukcję perspektywiczną ze zdjęć, tak żeby potem mieć widok od góry i od boków, ale to już bardziej skomplikowane.

 

programem DoIt byłoby oczywiście szybciej, ja tu tylko podsuwam oldscool możliwości.

Napisano

mam 3ds ale modelowanie idzie mi strasznie ciezko...gdzie moge znalezc ten plug i jak go sie uzywa??

 

Troche poszperalem w necie sa proste narzedzia do tego typu obrobki...np:

 

- Canoma - niestety nie ma nigdzie do pobrania nawet demo!!!!a progs jest dobry ale stary z 1999!!!widzialem screeny i musze przyznac ze prosty az razi...no ale nigdzie go nie ma.

( screeny z canoma )

a tu Procedura tworzenia obiektu trójwymiarowego PL

 

- imodeller

- photomodeller

- Image Modeler

 

Zassalem demo imodeller...zobacze moze co wyjdzie...

 

Jakies inne propozycje???

Napisano

no racja satysfakcja mala...ale gdy nie potrzebny idealny model tylko np wstawic kamienice miedzy dwa budynki elewacje, to szkoda czasu na dokladne modelowanie dodatkowych obiektow i wtedy przyda sie cos co odwali brudna robote nie koniecznie tworzac idealnie realistyczny obiekt trzeci...dlatego dobr jest narzedzie ktore pomoze choc troche bez koniecznosci tworzenia samemu modelu i zmudnej wycinanki w photoshopie tekstur...Przetestowalem imodeller, canoma, imagemodeler. Dobry a zarazem prosty jest canoma...znalazlem na mulku wersje demo...bardziej skomplikowany jest imagemodeler choc chyba lepszy od canoma...najmniej udalo mi sie z imodeller...zbyt automatyczny...czas na doit tylko gdzie go znalezc????

Napisano

passes: nie ma takiego pluginu jak DoIt. najlepiej i najdokładniej wyjdzie ci wymodelować to po prostu w maxie.

 

wszelakie pluginy czy programy w stylu "zrób to za mnie" odwalają kaszanę i na pewno nie uzyskasz dobrego wyglądu.

Napisano

jeśli nie musisz miec idealnego modelu to szybciej bys to wymodelowł boxem i extrudem niz poświęcił czasu na szukanie softu

 

aha i mam dziś dobry dzień i powiem Ci co to DoIt....albo....nie nie bede reszcie forum zabawy psuł:P

 

 

edit: tłiti: wryłeś sie przedemnie, spadaj:P

 

edit2: AG siusiaku gdzie moje Sundays'y! :]

Napisano

no tak nabijajcie sie dalej...ktos mnie tu w blad wprowadzil no a ja myslalem ze jestescie powazni na tym forum i laika w blad nie wprowadzicie...i powaznie szukalem czegos nie koniecznie idealnego i nie koniecznie pod 3ds...model zazwyczaj robie w autocad a render w cinema albo 3ds...ewentualnie artlantis i archicad...a taki soft przyda mi sie na przyszlosc bo nie zawsze jest chwila nawet i na reczne niedokladne modelowanie!!! a jesli mam np. 100 budynkow obok mojego i nie mam zamiaru ich modelowac z super dokladnoscia tylko pobierznie i narzucic teksture (zdjecie elewacji) to recznie w 3ds czy autocad oczywiscie + photoshop zajmuje troche czasu a tak mam dwa razy szybciej i moge isc na piwo...no nic...moze komus sie moje trudy wyszukiwania przydadza...Dzieki za pomoc.polecam canoma i imagemodeler.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności