bialko Napisano 11 Październik 2003 Napisano 11 Październik 2003 Dlaczego to tak nieciekwaie wyglada nie ma wyraznych cieni od walca pod tym \"niby parapetem\" na scianie nie ma odniego cienia cienia nie rzuca tez na szybko sklecona lawa. w editor material wlaczytem transparet shadow dla szkla i dla chromu w pokoju jest ogolnie ciemno kombinowalem narozne sposoby ale nadal jest nie ciekawie pokoj ma wysokosc 250cm 450x400cm swiatlo spot shadows=on, direct=on, wylaczone indirect barwa biala multi=0,7 wlaczone decay inverse Square start disc na 270cm scale=10 shadow type na brazil shadows photony #1200000 power 1 generator Random photon focusing wlaczone zaznaczone cubic splie shadow type na brazil shadows Photony Caustic sa wylaczone wiecej ustawien jest tutaj : http://toya.net.pl/~bialy/max/pokoj.htm Zdjecie sie renderowalo 50 minut 640x480 brazil 1.0.3
bialko Napisano 13 Październik 2003 Autor Napisano 13 Październik 2003 wyszlo mi po ciezkich probach cos takiego
campo Napisano 27 Październik 2003 Napisano 27 Październik 2003 I popatrz ile sie meczysz z ustawieniami... uzyj qmc, zostaw kompa na noc (czytaj: na pare godzin) i bedziesz mial slicznie wyliczony obrazek.
fotoas Napisano 31 Październik 2003 Napisano 31 Październik 2003 campo_ uwierz w ludzi, nie namawiaj do bezmyslnosci porady: ustaw swiatlo fizycznie dalej.. tak ze 50-100m od okna !! w skali twego projektu Luma:- wylacz niepotzebne funkcje, nie masz tam arealight ,wiec wylacz view i sec rate w 1/3 stosunku i daj na poczatek male.. tak 6-10 sky light zwieksz( swiato rozproszone) od 2-5 nawet czasem wlacz enhance..... zmniejsz serch radius, a multiplier nie radze zwiekszac wiecej niz do 1,5 waro dac czasem na 1,2-1,2 nie wiecej wylacz caustic w ray serwer nie potrzebujesz 3 refl i 8 refr, a to bardzo wydluza licczenie 38M B fotonuf to troszke za duzo:) musze lecec, to tyle tytulem wstepu pozdrawiam fotoas
bialko Napisano 5 Listopad 2003 Autor Napisano 5 Listopad 2003 Wszystko Ladnie poustawialem jednak teraz mam inny problem. Jak włacze fotony to w pokoju robi sie znacznie ciemniej ale renderuje sie troche szybciej. Nie pomaga usatwienie powera photonow (jak zwieksze to sciany robia sie zielonkawe), difiuse w Luma jest ustawiona na 1,7 specular 1.0, w photonach jest radius ustawiony na 400cm mniejsze wartosci nie zmieniaja praktycznie nic, photon in esmisate jest 64, sky light jest na 3 wieksze wartosci znacznie zpowalniaja rendering. Sa usatwione 3 siatelka area, spot za oknem, omni w srodku. Usatwienia area ustawilem podobnie jak w poscie wyzej o cienich w tym pomieszczeniu.
campo Napisano 5 Listopad 2003 Napisano 5 Listopad 2003 a nie lepiej od razu na noc dac sobie qmc? bedzie ladnie i idealnie
campo Napisano 6 Listopad 2003 Napisano 6 Listopad 2003 Twoj sarkazm jest troszke chybiony. Jesli ci sie podoba ten pierwszy mdly obrazek rodem z fotonow to twoja sprawa. Uzywajac QMC bedzie zawsze lepszy efekt jesli chodzi o cieniowanie obiektow, plastycznosc, dokladnosc i co tam wolisz. A to, ze przy drugim obrazku nie zadales sobie trudu, aby scene ustawic tak, by wyszedl analogiczny efekt jak w wersji pierwszej, ale przy uzyciu QMC - to jest to jedynie sposob aby przekonac do swojej wersji kogos, kto tak naprawde nie zna sie ani na jednym, ani na drugim, a juz na pewno na budowaniu sceny jako takiej.
fotoas Napisano 10 Listopad 2003 Napisano 10 Listopad 2003 no panowie, spokojnie ja i tu i tu widze mase bleduf po co tyle estimate ?? obled, 10x za duzo dlatego takie mydelko, bo mase niepotrzebnych blednych info od promieni testujacych QMC.. jest piekne, powiem lepiej, jest poprawniejsze ale cos, liczy sie duzo za dlugo Alexander_ nie obraz sie ale glupoty wypisujesz i niechaj ludzie tego nie czytaja bo to blad \"50 000 EST: 256 100 000 EST 512 400 000 EST: 2048 itd\"\" to glupotaa.. pamietajcie ze ilosc wybitych fotonuf ze swiatla ma sie do ilosci elementuf w scenie i jej wielkosci, a nijak sie ma do estimate photons Estimate regulujemy potem, zbyt wielkie Estimate prowadzi wlasnie do takich kaszan jak tu zalaczyles w obrazku brak jakiegokolwiek kontrastu, bledy pod parapetem , na nogach stolu, wszedzie !! bee.. bardzo to brzydkie, ale licze na to ze ktos to poprawi, .. takie cos sie powinno liczyc na moje oko ok 10-12 min na procku 1,5Ghz Diffuse Depth na 8 ? boze,.. a po co tyle? wiecej niz 3 bym w zyciu nie dal i dlaczego do cholery wylaczone Sky light? wpuscie tam troszke swiatla rozproszonego z okna prosze zobaczcie u mnie, ten cien od krzesla na scianie tylnej i sie zastanowcie skad on( sky light albo lepiej mapa hdri :) ) pozdrawiam fotoas
bialko Napisano 12 Listopad 2003 Autor Napisano 12 Listopad 2003 No powoli zaczyna wychodzic swiatlo ustawilem daleko za oknem okolo 50m. Scena sie bardzo szybko renderuje przy wlaczonym antyaliasingu i dokladniejszych ustawieniach 640x480 okolo 1 godziny( jak na moj sprzet to jest sukces). Jednak nadal jest problem z tymi photonami jak je wlacze scena robi sie ciemniejsza, dlatego dostwietlam ja kilkoma omni o malym power. Za oknem usawilem jeszcze area zeby byly wyrazniejsze cienie. photon in esmisate mam 64 (wieksze ilosci nic nie zmieniaja poza wolniejszym renderingiem) bounces na 2, difuse depth na 6, photonow daje od 40000-4000000 i jest tak samo ciemno jak dam power wiekszy to tylko na podlodze jest jasniej. Sky na 1-3 Materjaly na scianie to brasil mtl
fotoas Napisano 17 Listopad 2003 Napisano 17 Listopad 2003 no i ladnie.. tylko podajcie mi tu czsy i na jakim sprzecie liczone. Bo chyba z tym walczymy. Wuidze ze powoli tu sie ktreuje dobre ekipa Gi maniakuf. Jak juz to opanujecie proponuje zaczac uczyc sie oszukiwania, fejkownia Gi. Bedziecie wtedy doskonali :) Alex_ twoje sceny sa poprawne, ja tu nie widze zbyt wielu bleduf.Trzasnij texturki i bedzie zdjecie :) w ostatnim jak na moje oko Exposure nic nie da. Raczej tu jest problem w sposobie konfiguracji fotonuf. Na kazda scene znalesc sposob. Uwierz ze nie zawsze jest tak samo.Drobne niuanse zmieniaja wszystko.. np czy robisz dla Diffuse depth 2 zlbo 3, czy dla bounce 1 czy 2.. Tutaj musimy na oko dazyc do renderingu poprawnego fizycznie.. w Mentalu moze i jest to latwiejsze.. niebawem sproboje tego sam fotoas
campo Napisano 18 Listopad 2003 Napisano 18 Listopad 2003 Hej panowie, niech mi ktorys przesle ktoras z tych scenek, chce zobaczyc jak to pojdzie u mnie na qmc. Zobaczymy rzeczywiscie jak te czasy i czy da sie troche zafakeowac nie uzywajac photonow. Moj mail: [email protected]. Przyjmujac, ze chcielibyscie sie podzielic scenkami ;).
fotoas Napisano 21 Listopad 2003 Napisano 21 Listopad 2003 Alek_ powiem ci cos.horujesz na ta sama choroba co ja kiedys jedyna rada jesli nie pasuje ci cos tam w tym pokoju z pudlem to wez PS i podmaluj.I nie mowie tego by cie zlac albo ze nie mam nic do powiedzenia, ale chodzi o to ze rendering fizycznie poprawny mozesz sprawdzic tylko jesli robisz scene ze zdjecia.Nie wydaje mi sie zeby to pudlo musialo puszczac jeszcze cien na sciane na ktorej okno jest zamontowane.Serio.Recive shadows jest po prostu tu za slaby, zanika.. to normalne ze cos zanika czasem. moze cien od krzesla na scianie jest jeszcze za ostry, moze..ale nie dam glowy.Pamietaj ze tu nie masz zadnych materialufff, a jak dodasz materialy, tak jak to sie dzieje w realnym swiecie okaze sie ze zupelnie inaczej sie dzieje w pokoju ze wzgledu na pochlanianie , odbicie swiatla, dlatego robienie takich testuf jak teraz robisz ma swoje granice sensu.Mysle ze jestes juz tej granicy bardzo bardzo blisko.Tylko pogratulowac. Twoj prawy rog w pokoju jest calkiem OK, .. a to ze minimalizujac wplyw fotonuf uzyskujesz wiekszy kontrast to swiadczy tylko o tym ze metoda QMC do ktorej sie wtedy zblizasz tak generuje cienie.czy dobrze? czy zle? trudno powiedziec.Dalbym tu wiecej fotonuf, mniej diffuse depth(2-3) i zwiekszyl serch radius do odleglosci miedzy przeciwleglymi scianami.No tak 140% tej odleglosci bo szukana jest informacja po okregu. Fajnie ze to juz w miare czujesz. Pomysl nad przesiadka na Mentala w XSI albo MAx6.. hmm moglbym poszperac cos w tej scenie, ale dopiero w przyszly czwartek piateczek, jesli cie to interesuje, ale nie obiecuje szybkiej reakcji. pozdrawiam fotoas
fotoas Napisano 24 Listopad 2003 Napisano 24 Listopad 2003 Alek_ jaki towar jarasz ?? tez taki chce :) co to za powazny ton. mam sie obrazic ? recive shad_.. hehe.. no nie ma.. tak jak nie ma przycisku regather.. to zjawisko symulowane przez GI,... co mam ci wyjasnic. .prosze powiedz, bo nie bardzo juz kumam gdzi elezy problem fotoas
campo Napisano 25 Listopad 2003 Napisano 25 Listopad 2003 a przepraszam o czym w sumie rozmawiamy... to nie jest forum o gotowaniu? przeciez fotoas przedstawil swietny przepis na spaghetti [lol2][lol2][lol2][lol2][lol2][lol2][lol2]
fotoas Napisano 28 Listopad 2003 Napisano 28 Listopad 2003 najwidoczniej nie kazdy spagetti jada fotoas
bialko Napisano 28 Listopad 2003 Autor Napisano 28 Listopad 2003 dopuki nie naloze tekstur to moze byc potem sie robi ceimno i nic nie pomaga
fotoas Napisano 28 Listopad 2003 Napisano 28 Listopad 2003 chyba zdajesz sobie sprawe czemu tak sie dzieje..?? najlepiej opracowac tkai kolor i takie jakies srednie pochlanianie.. wyczaic taki mateprial i dla niego robic testy. jeszcze lepiej jak otexturujesz same sciany,, ktore zajmuje pow 50% pow w scenie..
bialko Napisano 29 Listopad 2003 Autor Napisano 29 Listopad 2003 No wiem. I czasami sie dziwie ze wiekszosc porad jest dla scen nie oteksturowanych potem ich ustawienia praktycznie nie odpowiadaja scenie z teksturami.
fotoas Napisano 29 Listopad 2003 Napisano 29 Listopad 2003 bo kazdy material na swiecie pochlania i odbija swiatlo w pewnym stopniu, mniejszym badzi wiekszym to samo sie dzieje w kompie bracie !! i musisz o tym wiedziec !! to podstawy !! inaczej wyglada sytuacja w pokoju z czarnymi tapetami a inaczej w wymalowanym na bialo co nie ? pozdro fotoas
bialko Napisano 29 Listopad 2003 Autor Napisano 29 Listopad 2003 Pewnie ze jasne, oczywiscie ze pochlania i odbija. Ale co tu duzo mowic jak mi nie bedzie nadal wychodzic to podam linka do sceny i moze ktos leprzy odemnie zobaczy co tam jest nie tak.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się