VGT Napisano 12 Październik 2003 Napisano 12 Październik 2003 Pytanie: Dlaczego nałożony na spline\'y modyfikator \'surface\' nie działa? Może być kilka przyczyn: Odp1: Wszystkie spline'y powinny być połączone w jeden obiekt. Aby połączyć wszystkie linie, należy zaznaczyć dowolny ze spline'ów, następnie wcisnąć 'attach' i po kolei wskazywać kolejne spline'y. Aby w przyszłości uniknąć tego problemu, możesz kolejne linie dodawać za pomocą 'create line' (dostępne w tej samej zakładce, co 'attach' ), lub w zakładce create/shapes odznaczyć opcję: 'start new shape'. Odp2: Płaszczyzna zostanie nałożona tylko na taką grupę spline'ów która tworzy czworokąt (najlepiej) lub trójkąt (stosować z umiarem - może być źródłem błędów). Ważne jest także, że samo "skrzyżowanie" linii nie oznacza, że surface zinterpretuje to, jako narożnik czworokąta/trójkąta. Na każdym takim "skrzyżowaniu" należy na obydwu liniach stworzyć vertexy za pomocą narzędzia break lub refine. Odp3: vertexy znajdujące się na "skrzyżowaniach" linii muszą znajdować się w jednym punkcie przestrzeni. Aby to osiągnąć, musisz skorzystać z narzędzi 'weld' lub 'fuse'. Pierwsze łączy dwa wierzchołki będące początkiem / końcem spline'a w jeden wierzchołek, jednak muszą one być dostatecznie blisko siebie (regulacja parametrem tuż obok przycisku 'weld' ). Drugie narzędzie dwa lub więcej wierzchołków (nie ma ograniczeń) zsuwa (ale nie łączy) w jedno miejsce w przestrzeni sceny. Nie ma znaczenia, z którego narzędzia skorzystasz / będziesz korzystał. Odp4: Jeżeli model sprawia wrażenie "wywróconego na lewą stronę" (po nałożeniu surface widoczna jest wewnętrzna strona bryły), wystarczy w opcjach modyfikacji 'surface' zaznaczyć / odznaczyć (zależnie od wcześniejszego stanu) opcję 'flip normals'. Jeżeli sytuacja komplikuje się bardziej, tzn. część modelu wygląda prawidłowo, część jest odwrócona, wtedy rozwiązaniem sprawiającym najmniej problemów będzie nałożenie na obiekt materiału z zaznaczoną opcją '2-sided', lub we właściwościach obiektu (propeties) odznaczenie opcji 'backface cull' (to rozwiązanie jest tylko dla viewport'ów, nie ma wpływu na rendering).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się