Skocz do zawartości

3dsmax 6.0 i totalna niewiedza.


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Tak wlasnie jest.Zainstalowalem 3dsmax 6.0 i calokowicie sie pogubilem(male wyjasnienie wczesniej tez uzywalem tego maxa 6.0 ale zapomnnialem juz mnostwo funkcji.Minol jakis rok).Stowrzylem sobie narazie projekt glowy z kuli nastepnie przekonwerrtowalem na editable poly gdzie zaczolem modelowac.Oczywiscie stowrzylem miejscie na nos oczy usta podbrodek i szyje.No i wlasnie z ta szyja jest problem bo nie moge polaczyc dwo punktow ze soba tak aby byl to jeden ani komenda connect ani attach.Nawet tworzac dodatkowa linie nic mi to nie daje.

Czy mozecie mi pomoc.Tylko prosze nie piszcie zbyt rozbudowanym slownictwem o 3dsmax i komndach bo znalezienie niektorych graniczy z cudem.

 

P.S.Jestem srednio poczatkujacym,tak powiedzmy bo help i tutorial z 3dsmax 6.0 zaliczone trohce sie bawilem.Tworzylem kosmos itd a teraz chcem twarz.Wiem ze to jest trudna sprawa jak na poczatek ale z czasem i checiami nie ma nic trudnego.Co do tutoriali na stronce 3dsmax.prv.pl to duuuza liczba napisana jest pod starsze wersje wiec odnalezienie niektorych przyciskow jest trudne.Niektorych modyfikatorow moj 3dsmax6.0 nie posiada nie wiem czemu.

Proponowal bym tez aby na forum stworzyc dzial gdzie laicy(tacy jak ja) mogli by zadawac glupie:D(jak dla was) pytania i tym samym poszerzac swoja wiedze,uzyskujac na ow pytania profesjonalne odpowiedzi.

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Tak wlasnie o to mi chodzilo.dzieki mirach.A wiesz moze teraz jak dodac punkt do prostej ktora jest skonwertowana na editable poly i oczywiscie wchodzi w sklad twarzy:)??Chcem poprostu dodac punkty aby moc zaczac robic szczegoly i poprawic wyglad.

Napisano

tak ale problem jest w tym ze stworzone jest cos w rodzaju trojkata a srodek jest pusty czyli nie ma tam materialu czy tekstury i po rendgeringu jest tam poprostu dziura.Dlatego chcem dodac punkty czy tez proste zeby zalatac ta dziure.A co do ciachanie to nie zabardzo bo chcem wygladzic bardziej twarz.I przydaoby mi sie wiedziec jak dodac punktu do prostej aby one wplywaly na wyglad danej prostej czy tez danego kawalka twarzy.

Napisano

no to właśnie najlepiej cut'em, łatanie dziut mozesz załatwic Create w subobject Polygon. Jesli chcesz wygładzac to pamietaj ze 99% polygonow to powinny byc 4 boki, czy 4 kąty, jak zwał tak zwał, bo inaczej wyjdzie ci mase bugów.

Napisano

jezeli dzialasz w editable poly to opwinienes sie zapoznac z mila funkcja jaka jest "cap" - wypalenia on wszelkiego rodzaju ubytki w meshu- ofkoz sa sytuacje gdzie potrafi nabrudzic ale zasadniczo jest to dobra funkcja- jak kcesz dodawac punkt to mozesz to zrobic w edysji krawedzi (edge) - nazywa sie to "insert vertex"

Napisano

hmm ECO moze mi powiesz gdzie w 3dsmax 6.0 jest to cap bo nie moge znalezc.Co do funkcji cut --->tak przydaje sie (thx za podpowiedz) ale tylko tam gdzie juz jest utorzony matrial(cialo w wypadku glowy).Dzieki niemu moge ladnie edytowac.Co do tworzenia lini to nadal stoje w miejscu powniewaz nie moge stworzyc.Ponizej jest obrazek.Potrzenuje lini w miejscu gdzie jest dziura aby pojawil sie tam material.

Napisano

Tak tak dzieki wam chlopaki i WIELKIE DZIEKI dla ECO ktory na gg mi powiedzial co i jak i teraz wszystko jest ok.Jak tylko praca dobiegnie konca to zamieszcze screene na forum!!Temat mozna zamknac:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności