mblade Napisano 19 Grudzień 2006 Napisano 19 Grudzień 2006 Witam, Chciałem sie dowiedzieć czy ktoś z was zna jakieś ciekawe techniki znikania (przechodzenia w przezroczystość) danego obiektu, nie chodzi tu poprostu o jego znikniecie całościowe, tylko żeby stopniowo znikał, fajnie by było jakby jeszcze się dało zrobić dwie wersje, że obiekt znika jako jeden cały element, stopniowo powiedzmy od góry, a druga to jak każda jego część znika stopniowo w różnych odstępach czasów. Dal wyobrażenia sobie tego co napisałem... chodzi mi mniej więcej o efekt przechodzenia np w tryb stalth użyty w filmie x-men 3 na ich samolocie. z góry thx za wszelki help :) pozdrawiam
piksar Napisano 19 Grudzień 2006 Napisano 19 Grudzień 2006 aby obiekt zniknął łagodnie kliknij na nim prawym i we własciwosciach properties baw się parametrem Visibility (0-1) i odpowiednio ustaw go dla różnych klatek
mirach Napisano 19 Grudzień 2006 Napisano 19 Grudzień 2006 Nie widzialem xmen, ale chyba wiem o co ci chodzi, takie efekty znikania robi sie raczej w postprodukcji niz w samym 3d. Jesli koniecznie chcesz w 3d maxie to musisz sie bawic materiałami, bo to się da zrobić, ale trzeba się troche namęczyc. Kiedyś na 3d-palace był videotutek o znikaniu obiektu tak jakby go... hmm... kwas wypałal, ale teraz go chyba przerzucili do platnych. pozdrawiam Mirach
mblade Napisano 19 Grudzień 2006 Autor Napisano 19 Grudzień 2006 kiedyś natrafiłem na taki tutek, przedstawiający holograficzną głowę i właśnie ona też tam znikałą z góry na dół, tylko teraz niestety nie moę go znaleść :| a by się przydał, bo tam właśnie była przedstawiona poszukiwana przezemnie technika
troglodyta Napisano 19 Grudzień 2006 Napisano 19 Grudzień 2006 pobaw się w ten sposób: zrób materiał blenda. W Material 1 daj materiał podstawowy obiektu. W Mask wrzuć Noisa. Włącz Animacje - w noisie na pierwszym freimie ustaw parametry Hight 1.0 a Low 0,9. przejedź suwakiem animacji np o 100 klatek i w tych samych parametrach ustaw Hight 0.0 i Low 0.0. Wejdź z powrotem do blenda i jako drugi materiał włóż materiał który chcesz uzyskać po znikaniu - czyli np jakiś materiał z refraction - efekt będzie mniej więcej jak niewidzialny Predator z filmu. Ot takie znikanie. Jak włączysz zamiast noisa jakoś specjalnie wcześniej przygotowaną animowaną teksture maski to będziesz miał kontrole nad partiami ciała bohatera (jeśli to jest jakaś postać) które znikają. Pozdrawiam
troglodyta Napisano 19 Grudzień 2006 Napisano 19 Grudzień 2006 a jeszcze dodam że w tym noisia warto dać fractal albo turbunece
jangot Napisano 21 Grudzień 2006 Napisano 21 Grudzień 2006 Można też spróbować animacji gizma mapowania (UWV Map) albo animacji samej mapy opacity. W zanikaniu dalszych obiektów dobrze się sprawdza mapa falloff i opcja wygaszanie w funkcji odległości od kamery. "Ostre" znikanie obiektu można by też uzyskać przez modyfikator slice, który ucina geometrię. Jak zawsze sposobów jest wiele.
mblade Napisano 21 Grudzień 2006 Autor Napisano 21 Grudzień 2006 troglodyta --> wiesz twój sposób jest nawet ciekawy ;] a co do animowanej maski typu alpha, to juz wlasnie mam takie cudenko ale sprobuje sie jeszcze pobawic z tym noise i z tą maską razem, może coś ciekawego wyjdzie nawet ;p
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się