Jump to content

Efekt znikania


mblade
 Share

Recommended Posts

Witam,

Chciałem sie dowiedzieć czy ktoś z was zna jakieś ciekawe techniki znikania (przechodzenia w przezroczystość) danego obiektu, nie chodzi tu poprostu o jego znikniecie całościowe, tylko żeby stopniowo znikał, fajnie by było jakby jeszcze się dało zrobić dwie wersje, że obiekt znika jako jeden cały element, stopniowo powiedzmy od góry, a druga to jak każda jego część znika stopniowo w różnych odstępach czasów. Dal wyobrażenia sobie tego co napisałem... chodzi mi mniej więcej o efekt przechodzenia np w tryb stalth użyty w filmie x-men 3 na ich samolocie.

z góry thx za wszelki help :)

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Nie widzialem xmen, ale chyba wiem o co ci chodzi, takie efekty znikania robi sie raczej w postprodukcji niz w samym 3d.

Jesli koniecznie chcesz w 3d maxie to musisz sie bawic materiałami, bo to się da zrobić, ale trzeba się troche namęczyc. Kiedyś na 3d-palace był videotutek o znikaniu obiektu tak jakby go... hmm... kwas wypałal, ale teraz go chyba przerzucili do platnych.

 

pozdrawiam

Mirach

Link to comment
Share on other sites

kiedyś natrafiłem na taki tutek, przedstawiający holograficzną głowę i właśnie ona też tam znikałą z góry na dół, tylko teraz niestety nie moę go znaleść :| a by się przydał, bo tam właśnie była przedstawiona poszukiwana przezemnie technika

Link to comment
Share on other sites

pobaw się w ten sposób:

zrób materiał blenda. W Material 1 daj materiał podstawowy obiektu. W Mask wrzuć Noisa. Włącz Animacje - w noisie na pierwszym freimie ustaw parametry Hight 1.0 a Low 0,9. przejedź suwakiem animacji np o 100 klatek i w tych samych parametrach ustaw Hight 0.0 i Low 0.0. Wejdź z powrotem do blenda i jako drugi materiał włóż materiał który chcesz uzyskać po znikaniu - czyli np jakiś materiał z refraction - efekt będzie mniej więcej jak niewidzialny Predator z filmu.

Ot takie znikanie. Jak włączysz zamiast noisa jakoś specjalnie wcześniej przygotowaną animowaną teksture maski to będziesz miał kontrole nad partiami ciała bohatera (jeśli to jest jakaś postać) które znikają. Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Można też spróbować animacji gizma mapowania (UWV Map) albo animacji samej mapy opacity. W zanikaniu dalszych obiektów dobrze się sprawdza mapa falloff i opcja wygaszanie w funkcji odległości od kamery.

"Ostre" znikanie obiektu można by też uzyskać przez modyfikator slice, który ucina geometrię. Jak zawsze sposobów jest wiele.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy