Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Czesc! Mam takie pytanie, czy jedynym sposobem na zatrzymanie kamery podpietej do kotrolera Path Constrain (przez powiedzmy np. 40 klatek) jest zabawa z wartoscia parametru %Along Path? Tz bo ja sobie wykombinowałem, ze jak chciałem zeby mi kamera stała w miejscu przez jakis czas to klatce 30, nadałem klucz o wartosci tego parametru np 7 i pozniej klucz o takiej samej wartości dałem dla klatki 70. No i spoko, niby wszystko śmiga, tylko to co wczesniej robiłem tz. nadawałem rotacje kamerze na zakretach rozjechało mi się ;-(. Czy mozna uniknąc tego efektu, poprzez troche inne rozwiazanie zatrzymania kamery w jednym miejscu?

 

Pzdr

RN

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Hej... Ja powaznie z tym stoje. Juz przekombinowałem inne warianty z innymi kontrolerami (np. Position XYZ), a tam trzeba podawać odzielnie współrzedne dla kazdej z osi, a ja sie tak napracowałem przy tworzeniu sciezek za pomoca Splajtów.

Napisano

rotację na zakrętach na końcu trzeba najczęściej jeszcze raz poprawić. Poza tym masz podpięty i target kamery i samą kamerę na osobnych ścieżkach?

Najlepszy wg mnie sposób przetestowany wiele razy opisałem tu

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=34043

A co do pytania czy najlepszym sposobem na zatrzymanie kamery jest along path to niestety trzeba przyznać, że najlepszym i w zasadzie jedynym.

Napisano
  • Autor

Kamere (free camera) podpiołem bezposrednio pod sciezke i do kamery zlinkowałem jeszcze światło (pododawałem jeszcze cotrolery Noise i TCB zeby ruch był bardziej autenetyczny) - wszystko ladnie smiga (dlatego ciagnie nie rozumiem ideii podpinania dumiego pod to wszystko). Nie właczałem Folow i dzięki czemu w Curve Edytorze moge sobie kontrolować rotacje tak jak mi sie zywnie podoba. Co do tego Along Path...dziwne rzeczy sie dzieja... nadałem wartość 5 dla klucza na klatce 200 i pozniej rózwniez 5 dla klucza na klatce 300 i kamera zamiast smigać po scieze, uciekła gdzies. Wyglada to tak: po odpaleniu animacji od poczatku kamera smiga sobie gdzies po scenie i dopiero po "dotarciu) do klatki 200 stoi do klatki 300 i pozniej dopiero znowu leci po scieze. Nie tak to miało wygladac ;-(.

Napisano

Nie czaję, raz mówisz że wszytko śmiga a innym razem że kamera gdzieś ucieka. A co do uciekającej kamery w momencie kiedy powinna stać w miejscu to zobacz na parametr along path w curve editorze, morze krzywa dochodząc do 5 nie wyrównuje się ale jeszcze kawałek podchodzi do góry.

A co do tcb to ja jak mogę to nie używam, wolę bezierki lepsza kontrola imho.

Napisano
  • Autor

"Nie czaję, raz mówisz że wszytko śmiga a innym razem że kamera gdzieś ucieka" - chodziło mi o to, ze ładnie smiga, Bez dummiego. Natomiast jesli chodzi o całosc animacji tego, co chce osiagac, to dalekie jest od "ładnosci".

 

Pozniej sprawdze, Twoja sugestie co do tej krzywej w Curve Edytorze i dam znac co z tego wyszło. Dziękuje za wszelkie podpowiedzi i sugestie.

Napisano
  • Autor

"A co do uciekającej kamery w momencie kiedy powinna stać w miejscu to zobacz na parametr along path w curve editorze [...]" - byc moze jakos mało precyzyjnie sie wyraziłem, czasem trudno problem ubrac w słowa. Kamera stoi miedzy klatkami 200 i 300 jak sie ustawi dla obu kluczy wartosc 5. Chodzi o to, ze zanim dojedzie do tego miejsca to smiga gdzies po scenie. Cholera...

A słuchaj, moze przesłałbym Tobie plik z tym moim prosciutkim projektem, a Ty otworzyłbys go u siebie i zobaczył o co tak naprawde tam chodzi?

Zrozumiem jesli odmówisz, bo to normalne, ze ludzie moga być zawaleni własna robota, albo obawiac się, ze ktos zacznie naduzywać ich dobrej woli niesienia pomocy i z byle czym zacznie sie do niech zwracać o pomoc.

Jesli sie zgadzasz na to rozwiazanie - to odezwe sie dzisiaj do Ciebie na gg (bo widze ze masz wpisany w profil) i wymienimy sie e-mailami.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności