r4n Napisano 20 Grudzień 2006 Napisano 20 Grudzień 2006 Czesc! Mam takie pytanie, czy jedynym sposobem na zatrzymanie kamery podpietej do kotrolera Path Constrain (przez powiedzmy np. 40 klatek) jest zabawa z wartoscia parametru %Along Path? Tz bo ja sobie wykombinowałem, ze jak chciałem zeby mi kamera stała w miejscu przez jakis czas to klatce 30, nadałem klucz o wartosci tego parametru np 7 i pozniej klucz o takiej samej wartości dałem dla klatki 70. No i spoko, niby wszystko śmiga, tylko to co wczesniej robiłem tz. nadawałem rotacje kamerze na zakretach rozjechało mi się ;-(. Czy mozna uniknąc tego efektu, poprzez troche inne rozwiazanie zatrzymania kamery w jednym miejscu? Pzdr RN
r4n Napisano 1 Styczeń 2007 Autor Napisano 1 Styczeń 2007 Hej... Ja powaznie z tym stoje. Juz przekombinowałem inne warianty z innymi kontrolerami (np. Position XYZ), a tam trzeba podawać odzielnie współrzedne dla kazdej z osi, a ja sie tak napracowałem przy tworzeniu sciezek za pomoca Splajtów.
DaveBorck Napisano 1 Styczeń 2007 Napisano 1 Styczeń 2007 rotację na zakrętach na końcu trzeba najczęściej jeszcze raz poprawić. Poza tym masz podpięty i target kamery i samą kamerę na osobnych ścieżkach? Najlepszy wg mnie sposób przetestowany wiele razy opisałem tu http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=34043 A co do pytania czy najlepszym sposobem na zatrzymanie kamery jest along path to niestety trzeba przyznać, że najlepszym i w zasadzie jedynym.
r4n Napisano 2 Styczeń 2007 Autor Napisano 2 Styczeń 2007 Kamere (free camera) podpiołem bezposrednio pod sciezke i do kamery zlinkowałem jeszcze światło (pododawałem jeszcze cotrolery Noise i TCB zeby ruch był bardziej autenetyczny) - wszystko ladnie smiga (dlatego ciagnie nie rozumiem ideii podpinania dumiego pod to wszystko). Nie właczałem Folow i dzięki czemu w Curve Edytorze moge sobie kontrolować rotacje tak jak mi sie zywnie podoba. Co do tego Along Path...dziwne rzeczy sie dzieja... nadałem wartość 5 dla klucza na klatce 200 i pozniej rózwniez 5 dla klucza na klatce 300 i kamera zamiast smigać po scieze, uciekła gdzies. Wyglada to tak: po odpaleniu animacji od poczatku kamera smiga sobie gdzies po scenie i dopiero po "dotarciu) do klatki 200 stoi do klatki 300 i pozniej dopiero znowu leci po scieze. Nie tak to miało wygladac ;-(.
DaveBorck Napisano 2 Styczeń 2007 Napisano 2 Styczeń 2007 Nie czaję, raz mówisz że wszytko śmiga a innym razem że kamera gdzieś ucieka. A co do uciekającej kamery w momencie kiedy powinna stać w miejscu to zobacz na parametr along path w curve editorze, morze krzywa dochodząc do 5 nie wyrównuje się ale jeszcze kawałek podchodzi do góry. A co do tcb to ja jak mogę to nie używam, wolę bezierki lepsza kontrola imho.
r4n Napisano 2 Styczeń 2007 Autor Napisano 2 Styczeń 2007 "Nie czaję, raz mówisz że wszytko śmiga a innym razem że kamera gdzieś ucieka" - chodziło mi o to, ze ładnie smiga, Bez dummiego. Natomiast jesli chodzi o całosc animacji tego, co chce osiagac, to dalekie jest od "ładnosci". Pozniej sprawdze, Twoja sugestie co do tej krzywej w Curve Edytorze i dam znac co z tego wyszło. Dziękuje za wszelkie podpowiedzi i sugestie.
r4n Napisano 2 Styczeń 2007 Autor Napisano 2 Styczeń 2007 "A co do uciekającej kamery w momencie kiedy powinna stać w miejscu to zobacz na parametr along path w curve editorze [...]" - byc moze jakos mało precyzyjnie sie wyraziłem, czasem trudno problem ubrac w słowa. Kamera stoi miedzy klatkami 200 i 300 jak sie ustawi dla obu kluczy wartosc 5. Chodzi o to, ze zanim dojedzie do tego miejsca to smiga gdzies po scenie. Cholera... A słuchaj, moze przesłałbym Tobie plik z tym moim prosciutkim projektem, a Ty otworzyłbys go u siebie i zobaczył o co tak naprawde tam chodzi? Zrozumiem jesli odmówisz, bo to normalne, ze ludzie moga być zawaleni własna robota, albo obawiac się, ze ktos zacznie naduzywać ich dobrej woli niesienia pomocy i z byle czym zacznie sie do niech zwracać o pomoc. Jesli sie zgadzasz na to rozwiazanie - to odezwe sie dzisiaj do Ciebie na gg (bo widze ze masz wpisany w profil) i wymienimy sie e-mailami.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się