mrBrightside Napisano 23 Grudzień 2006 Napisano 23 Grudzień 2006 Mam mały problem w modo, mianowicie jak można zrobić półkole w tym sofcie? doszedlem do czegoś takiego http://img145.imageshack.us/img145/2245/picture3in8.png ale chodzi o to głównie, żeby nie było takich zaokrąglonych narożników. Ktoś wie jak to zrobić?
mirach Napisano 23 Grudzień 2006 Napisano 23 Grudzień 2006 To jest mesh tak ? Jesli tak to by znaczylo ze wlaczyles na nim wygladzanie (Tab), sproboj nacisnac jeszcze raz tab i powinno sie zaostrzyć wszystko.
mrBrightside Napisano 24 Grudzień 2006 Autor Napisano 24 Grudzień 2006 próbowałem już tego. Problemem jest fakt, źe gdy stworzę globe, zaznaczę vertexy po jednej stronie a nastepnie ustawię je na osi x(vertex map ->set value) to modo samo zaokrągla narożniki
mirach Napisano 24 Grudzień 2006 Napisano 24 Grudzień 2006 hmm... ja wlasnie odpalilem Modo i zrobilem tak: -tworze cylinder z widoku Top (a dokladniej nie wyciagam go w gore, czyli mam dysk) - zaznaczam srodkowym przyciskiem polowe vertexow - naciskam Del - mam polkole a zaokraglone krawedzie mi powstaja jak nacisne tab. pozdrawiam Mirach
G.P Napisano 25 Grudzień 2006 Napisano 25 Grudzień 2006 Mam mały problem w modo, mianowicie jak można zrobić półkole w tym sofcie? doszedlem do czegoś takiego http://img145.imageshack.us/img145/2245/picture3in8.png ale chodzi o to głównie, żeby nie było takich zaokrąglonych narożników. Ktoś wie jak to zrobić? Jak dla mnie to ze skrina wyglada, ze to krzywa gladka, wiec zawsze bedziesz mial zaokraglenie. Chyba ze te dwa punkty, ktore tworza zaokraglenie beda w tym samym miejscu, wtedy uzyskasz ostry rog. próbowałem już tego. Problemem jest fakt, źe gdy stworzę globe, zaznaczę vertexy po jednej stronie a nastepnie ustawię je na osi x(vertex map ->set value) to modo samo zaokrągla narożniki Zaokaglenie jest, poniewaz globe to kulka w trybie SDS. Nacisnij TAB to przejdziesz w tryb poly i wtedy zaokraglenie zniknie. Jezeli natomiast chcesz sie pozbyc zaokraglenia w trybie SDS to sa 2 metody: :) 1.z wykorzystaniem wag krawedzi - zaznaczasz krawedz ktora ma zostac "wyostrzona", zmieniasz Vertex Map List/Weight Map na Subdivision, a nastepnie Vertex Map/Weight Tool (badz Edge Weight Tool) na 100%. Tym narzedziem zmieniasz "wielkosc wyostrzania" krawedzi. 2.z dodaniem dodatkowej krawedzi do geometrii obiektu - zaznaczasz krawedz, ktora chcesz wyostrzyc, nastepnie wybierasz edge/extend z zerowymi wartosciami offsetu. Jezeli chcesz, aby krawedz nie byla idealnie ostra, mozesz uzyc bevela zamiast extenda. To chyba tyle ;) Pozdrawiam.
mrBrightside Napisano 29 Grudzień 2006 Autor Napisano 29 Grudzień 2006 ok, dzięki pierwszy sposób nie działa(w vertex map list mam juz wieght map subdivision, i jak pozniej zmieniam ciężar na 100% to sie nic nie dzieje ;/ no chyba, że cos mam zle ustawione) ale drugi już tak(niestety geometria sie troche kaszani ale luzz :)
G.P Napisano 30 Grudzień 2006 Napisano 30 Grudzień 2006 ok, dzięki pierwszy sposób nie działa(w vertex map list mam juz wieght map subdivision, i jak pozniej zmieniam ciężar na 100% to sie nic nie dzieje ;/ no chyba, że cos mam zle ustawione) Pewnie dlatego sie nic nie dzieje, ze nie klikasz w viewport a li tylko zmieniasz wartosc wagi w Tool Properties. Poruszaj gryzoniem w prawo/lewo w viewporcie to zacznie dzialac ;)
mrBrightside Napisano 30 Grudzień 2006 Autor Napisano 30 Grudzień 2006 hehz ruszam i nic, jak wcisne lpm to sie wtedy zmienia watosc wagi ;] i nic :)
mirach Napisano 31 Grudzień 2006 Napisano 31 Grudzień 2006 Moze sciagnij sobie te wideo tutki z luxology i obejzyj je, bo dzieki nim mozna opanowac modo bardzo szybko.
Rekomendowane odpowiedzi