Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Mam kilka pytań związanych z tworzeniem animacji w 3DS Max 8... generalnie jestem grafikiem 2D, głównie DTP. Dawno, dawno temu korzystałem sobie (dla czystej rozrywki) ze starych wersji maxa. I tu pojawia się problem bo nabyłem ostatnio Max 8, zrobiłem prosty projekt a w momencie kiedy chciałem go zanimować, zorientowałem się, że w tej wersji nie ma na dole paska animacji takiego jaki był w starych Maxach.

Pytanie moje brzmi nastepująco:

1. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć krok po kroku jak stworzyć animację w Max 8 ewentualnie czy ktokolwiek zna jakiś fajny, logiczny i w miarę prosty tutorial dotyczący tego zagadnienia (najlepiej po polsku :).

2. Jak zablokować kamerę na obiekcie tak aby podczas animacji śledziła ona ruch obiektu bez przymusu ustawiania jej ręcznie.

3. Jak połączyć ze sobą obiekty tak aby tworzyły jedną całość a nie występowały osobno, by nie "rozwalały się" podczas, na przykład ruchu (a przy okazji czy da się "zasklepić" dziury pomiędzy obiektami tak aby tworzyły jednolitą bryłę).

• Odpowiedzi 2
  • Wyświetleń 782
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ad1.zalezy co chcesz animowac :) jesli chodzi o prosta animacjie to wciskasz autokeya (skrot "n" na klawiaturze) przesowasz pasek (pasek kluczoawnia na dole)na ktora chcesz klatke - na dole standardowo ilosc klatek 0-100

Ad2.najprosciej to chyba zaznaczyc 2 obiekty i dac grup (u gory na pasku grup/grup)

Ad3.nie do konca rozumiem ale albo tak jak w 2 punkcie albo prawy myszki convert to- editable poly - selection/ element / edit geometry -attach