Skocz do zawartości

Animacja: postprodukcja/pomoc

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Na imię mam Konrad. Jestem studentem wydziału EiTI Politechniki Warszawskiej. Zajmuję się grafiką komputerową, a konkretnie: tworzeniem i rozwojem oprogramowania dla animacji komputerowej. Tym zagadnieniom poświęcone są moje prace: skończona już inżynierska i opracowywana magisterska. Zajęcia prowadzone przez Wydziałowy Zakład Grafiki Komputerowej związane są głównie z rozpoznawaniem i cyfrowym przetwarzaniem obrazów. Animacja komputerowa, a w szczególności postprodukcja, traktowana jest po macoszemu. Dostępne materiały są niewystarczające. I dlatego proszę was o pomoc.

Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że obsługa wyszukiwarek internetowych (itp. itd.) nie jest mi obca. Jestem programistą - brakuje mi wiedzy o praktycznej obróbce animacji komputerowej, rodzajach podejść, praktycznym stosowaniu narzędzi, kruczkach i sztuczkach. Znajdowane informacje są albo zbyt lakoniczne, albo zbyt szczegółowe. Zanim wymienię rodzaj informacji które chciałbym od was uzyskać, opiszę pokrótce temat mojej pracy.

W ramach pracy inżynierskiej stworzyłem plugin dla 3D Studio Max (v6). Implementuje on opracowaną przeze mnie koncepcję renderowania, zakładającą wprowadzenie mechanizmu umożliwiającego zmianę parametrów trójwymiarowych elementów bez potrzeby ponownego przeliczania sceny. Główną cechą algorytmu jest przedstawienie cząstkowych wartości barw obiektów, składających się na końcową grafikę, w postaci dwuwymiarowych obrazów. Taka organizacja wyliczanych informacji pozwala wprowadzać zmiany wyglądu obiektów z wykorzystaniem narzędzi m.in. charakterystycznych dla grafiki dwuwymiarowej. Oznacza to że możliwa jest np. zmiana tekstury obiektu PO wyrenderowaniu i uzyskanie jakości takiej samej jakby została ona zmieniona PRZED renderowaniem.